squidwardSigge
Icke Medlem
- Meddelanden
- 16
- Reaction score
- 0
Åtgärds-referens
ID: 2669 — Normal (9.25p)
Typ: Powergaming (§ 4.1h), Mild FearRP (§ 4.1d)
Anledning: Dem flyger med sin bil, rpar inte på skador squid hoppar ut, och när dem börja rikta mot han börja då squid också.
Personal: 01annn
Datum: 2026-05-10
Krim-relaterad: Ja
Visa på portalen
Beskriv vad som hände från ditt perspektiv Allt blev stressigt när vi var jagade av massa bilar och jag tänkte inte riktigt på skade rp efter bilen flög/kraschade. Vi hoppade ut direkt utan att skriva tillräckligt med /me som yr eller aj och sånt. När dom riktade mot mig tänkte jag inte fullt på fearrp utan jag riktade tillbaka istället för att värna om mitt liv. I efterhand fattar jag att det såg ut som powergaming och dålig fearrp. Det var inte meningen att förstöra scenariot eller bryta regler medvete och jag reagerade bara dåligt i situationen och borde rpat skadorna och hotet bättre. Jag undrar därför om det finns möjlighet att sänka åtgärden från 21 dagar till exempelvis 14 dagar istället.
Varför anser du att åtgärden var felaktig? Jag tycker inte helt att åtgärden i sig är fel utan mer att längden känns lite för hård. Jag förstår varför det räknades som powergaming och fearrp eftersom vi inte rpade skadorna tillräckligt och jag riktade tillbaka istället för att värna om mitt liv. Det var dock inget medvetet försök att bryta regler eller förstöra scenariot utan jag reagerade bara dåligt i stunden. Därför tycker jag att en kortare åtgärd hade passat bättre. För jag blev också avstängd i 7 dagar då jag hade kvar poäng från tidigare. Jag tycker att 7 dagars avstängning är okej men vill helst inte ha 2 veckor med 9 krimpoäng efter det. Jag har förstått allvaret.
Har du bevis som stödjer din överklagan? https://medal.tv/games/gta-v/clips/mG3PR8MyJAxpXYQV-?invite=cr-MSxudmYsNzA3MjM5NjE
Har du läst och förstår reglerna? Ja
Förstår du att falsk information kan leda till ytterligare åtgärd? Ja