Nekad squidwardSigge | Åtgärd Överklagan [manualcheckednew]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

squidwardSigge

Icke Medlem
Meddelanden
16
Reaction score
0
Åtgärds-referens
ID: 3299 — Mild (3p)
Typ: Mild OOC In-Game (§ 4.3a)
Anledning: Skriver ooc under scenario för att försöka ändra utfallet av scenariot
Personal: manualcheckednew
Datum: 2026-05-21
Krim-relaterad: Ja
Visa på portalen

Beskriv vad som hände från ditt perspektiv Jag och min kompis med massa andra från vår allians jagade bossen i sons of anarchy när de åker direkt in i gänghuset och sedan kommer ut och står och hetsar utanför porten min kompis frågar mig om dom får köra in i gänghuset där på jag svarar nej men i stället för att prata regler ig så skriver jag i ooc grov pg. Jag förklarade reglerna för honom. Vi åkte därifrån för scenariot var helskumt de började skriva voicechanger i ooc så fort min kompis snackade.

Men vi bestämde oss senare att åka tillbaka för att se var det hade ledit och då låg alla våra grabbar döda och de åkte in och ut från gänghuset för att ta in dom i gänghuset för att loota. Våra killar hoppade krim support och när någon visade klipp såg staffen att jag hade använt ooc utan någon aning av vilket syfte han påstår att jag har försökt ändra scenariot eller hotat dom men jag förklarade bara för killen i min bil jag stod inte ens direkt vid porten när jag skrev det och hoppade aldrig ut ur min bil för den delen för att prata med dom heller.

Det gick inte att se vart eller vem jag var under scenariot då ingen specade då utan det syns bara att jag har skrivit i ooc. Det skjöts en jävla mycket från gänghus och de klättrade ut och in och körde ut och in så allting var helskumt det slutade med att vi bara körde därifrån igen tänkte att det skulle lösa sig i support.

Varför anser du att åtgärden var felaktig? Jag försökte följa ooc ingame regeln och så hade jag lärt mig att man inte ska prata regler in character så då förklarade jag att det var grov powergaming från den informationen jag hade fått från Berdan1213. Om jag ville att de skulle ändra deras beslut hade jag nog sagt det det första jag gjorde. Jag hoppade inte ens ur bilen och sa något till dom jag snackade bara med min grabb.

Jag gick på regler och försökte också förklara reglerna för min kompis så jag gjorde båda sakerna rätt. Jag spelade inte in allting jag gjorde under scenariot men jag stod bara och kollade på jag interactade inte med någon i sons och kollade på när dom tog in våra grabbars kroppar i huset och hoppade in och ut. Om jag ska få åtgärder för att jag förklarade ett regelbrott i ooc.

Jag borde inte ha drabbats av det här scenariot som jag aktivt höll mig utanför från jag skjöt ingenting och kollade på när de gjorde allt det där. Försökte bara följa reglerna sen jag kom tillbaka från min 7 dagars ban och att pingas långt efter scenariot var över och jag hade stängt av spelet för att han hade sett ett klipp där man inte vet vart jag är eller vad jag gjorde och hade logs på att jag har skrivit.

Sedan att jag inte spelade in hela händelsen var för att jag tänkte att de mest drabbade skulle lösa det alltså de som hoppade ut och dödades och lootades. Jag var helt oskadd hela scenariot och planerade inte att rapportera något utan jag tog det minimala beviset om våra drabbade skulle behöva.

Att det kom tillbaka på oss att de gjorde regelbrott och att jag som inte har gjort något hela scenariot ska få 3 poäng i 11 dagar när jag bara försökt följa reglerna.

Jag är redan så fruktansvärt försiktig så att jag inte åker på indragen krimroll då jag fick en långvarande åtgärd som resulterade i en 7 dagar avstängning. Men jag har följt reglerna överlag det är inte bara för det. Jag har inte råd att bli drabbad av 3 till poäng nu när jag följer regler så kan dessvärre inte spela på servern tills det är löst. Poängen sätts ut sen får man förklara sig och om det skulle hända en gång till är det indragen krimroll vilket handlar om riktiga pengar. Jag spelade på servern för att jag hade just den här 6 poängs marginalen från indraget men nu när den är sänkt 2.7 poäng och de nya poängen går ut om 11 dagar.

Har du bevis som stödjer din överklagan? https://medal.tv/games/gta-v/clips/mLeYxeZ1WvJ8v8BQC?invite=cr-MSx6cGIsNzA3MjM5NjE

Har du läst och förstår reglerna? Ja

Förstår du att falsk information kan leda till ytterligare åtgärd? Ja

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka