Spjulle | Räddningstjänsten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Spjulle

Icke Medlem
Meddelanden
30
Reaction score
7
Ange ditt födelsedatum: 14 April 2006

Vad heter du på discord? Spjulle#4456

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 234

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? Jag kommer att vara aktiv 1-3 timmar.

Hur ofta kommer du vara inne? Varje dag i princip förutom kanske nån helg i månaden eller om man är på semester eller så.

Hur många timmar har du på FiveM? 234

Vad heter du? Jhonny svensson

Hur gammal är du? 27 år gammal

Har du B och C-Körkort? Ja

Varför ska du bli anställd? För att jag har tidigare erfarenhet av blåljus yrken då jag har varit anställd som undersjöterska på sjukvården förut och för att jag kommer att bidra med kvalitet under arbetstimmarna.

Varför ska du bli brandman? För jag vill hjälp till allmänheten när de behöver en och villa alltså rädda liv som skulle förlorats om vi inte fanns på plats.

Tidigare erfarenheter inom räddningstjänsten? Ja som sagt har jag ju varit anställd på sjukvården tidigare men inte just i räddningstjänsten nej.

Vad är radiodisciplin och hur ska man bete sig i radion? Att mantilltalar sig själv och andra med dess rakel och att förblir kortfattad och tydlig i radio.

Du får larm om brand, vad gör du då? Jag börjar med att meddela i radion att jag åker till platsen och därefter sätter jag och andra kollegor oss i en brandbil och beger oss mot nödsituationen. När vi anländer bedömer vi situationen och letar efter skadade individer. Jag tar även fram brandsläckaren och släcker branden så gott det går och håller den i schack. Finner vi skadade tillkallar vi Sjukvårdspersonal som kan ta hand om de skadade medans vi kan ta hand om branden och övenrökdyka och kolla efter fler skadade eller personer som kan vara fast inuti en byggnad om det är branden är. Om jag finner en person i byggnaden försöker jag bära ut den och skydda den från eld och rök.

Du får larm om en trafikolycka, hur ska du agera när du kommer fram på platsen? jag börjar med att kliv ur brandbilen men lämnar blåljuset på för att varna förbipasserande bilförare medans jag kollar hur personerna i trafikolyckan mår och om jag ser en skadad tillkallar jag även sjukvårdare. när jag har fått kontroll över situationen ställer jag ut koner med reflexer för att de ska synas tydligt för andra individer. Jag tar de inblandade i säkerhet och ger de kanske en handduk eller något värmande om det har skett en kylig kväll och komforterar personerna då vissa kan vara i chocktillstånd. när sjukvården anländer berättar jag om situationen för en av personalen om skadade personer finns och därefter kan en polisbil också anlända för att reda ut vad som har skett genom att ställa frågor till inblandade.

Har du några andra frågor? Nej

Vidare till muntlig intervju! Kontakta mig i pm när det passar att ha en muntlig intervju!

Tillbaka