Nekad Spaden | Beslut Överklagan [Korpen]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

bullebyn

Icke Medlem
Meddelanden
23
Reaction score
1
Ditt discord namn: ghfgfgh

Ditt Hex-ID: steam:11000014b12eefb

Vad för typ av beslut gäller det? Grov Powergaming. Jag har fått en 8 dagars ban och alla mina roller indragna.

Vem/vilka tog beslutet? Korpen, Maric, Viggo08. Jag tycker inte att någon av staffsen gjorde något fel, jag tycker att staffsen gjorde ett bra jobb och va väldigt trevliga i support och förklarade varför jag skulle få åtgärderna som jag fick väldigt bra men jag tycker bara de är extremt tråkigt att de ska behöver bli såhär då jag fick blackscreen och visste inte att bilen våltat x3 gångerdå jag trodde att bilen hade träffat en soptunna eller liknande objekt och sedan sladdat runt till den stannade. Jag skulle 110% rpat på de om jag inte hade fått blackscreen med som sagt så ångrar jag extremt mycket att jag gjorde som jag gjorde delvis för att jag förstörde för mig själv, men också för alla andra i scenariot så jag vill be om ursäkt för att de blev som de blev och jag kommer börja tänka mig för i fortsättningen.

Varför tror du själv att beslutet togs? Under scenariot inträffade flera oförutsedda moment som påverkade mitt agerande. När vi körde iväg från "Los Zetas" gänghus dog föraren i min bil, vilket skapade en stressfylld situation för mig. Jag vände mig om i bilen för att se hur många personer som hoppade ur deras bil och försökte få en överblick av läget (jag kommer ej ihåg exakt hur många det var men gissar på minst 2). Strax därefter misstänkte jag att bilen hade träffat en soptunna eller ett annat liknande objekt, då hela skärmen blev svart. Efter några sekunder återgick skärmen till normalt läge, och jag såg att vår bil hade stannat jämte en vägg på andra sidan gatan. Kort därefter körde en röd bil fram och ställde sig framför vår bil. Personen i den röda bilen steg ur, men jag märkte att han inte hade sitt vapen framme, och jag hörde inga instruktioner riktade till mig, exempelvis "ut ur bilen" eller "upp med händerna." Med tanke på situationens osäkerhet och avsaknaden av tydlig kommunikation, valde jag att agera och hoppade ur bilen. Jag valde att skjuta ner personen framför mig för att skydda båda mig själv och min vän i bilen. Dock blev jag kort därefter skjuten, då jag inte var medveten om att föraren av den röda bilen också hade hoppat ut och hukade sig bakom sitt fordon. Jag inser i efterhand att det hade varit möjligt att agera annorlunda om jag hade haft fullständig information om situationen, men blackscreenen och de plötsliga händelserna gjorde det svårt att uppfatta vad som hänt och att planera rätt strategi. Jag ber om ursäkt för eventuella brister i mitt agerande och är öppen för att diskutera detta vidare. Jag vet att det jag gjorde var fel och jag borde ha agerat på ett annat sätt då jag visste att scenariot var över för mig, men jag valde att kämpa vidare för att vinna, vilket gjorde att jag förstörde scenariot för motparten. Jag hoppas ni förstår min vinkel av scenariot och ger min en andra chans för att kunna bevisa att det bara va ett misstag och att det inte kommer hända igen.

Hur är beslutet felaktigt? Jag skulle vilja förklara situationen som ett missförstånd. När bilen färdades tittade jag bakåt för att få en överblick av vad som hände bakom oss. Detta gjorde att jag inte insåg att bilen hade voltat tre gånger, eftersom jag kort därefter fick en blackscreen. När bilen hade stannat helt och stod stilla, antog jag att den enbart hade träffat ett mindre objekt, som en soptunna eller en lyktstolpe. Under normala omständigheter skulle jag ha rpat på händelsen, men blackscreenen gjorde det omöjligt för mig att förstå hur allvarlig krocken faktiskt var. Jag blev väldigt stressad under scenariot vilket gjorde att jag inte riktigt tänkte till som jag brukar och valde att agera själv och inte rpa på skadorna. Jag ber om ursäkt för detta missförstånd och för mitt agerande. Jag visste inte att krocken var så illa förens jag läste på min ban med anledningen "Hoppar ut och skjuter direkt efter bilen vält x3 gånger." Jag tycker som sagt att det är väldigt tråkigt att detta händer då jag omöjligt visste att bilen hade krockat så illa. Jag förstår beslutet och förstår fullt ut varför det tolkades som ett regelbrott från erat perspektiv. Jag inser nu att jag borde ha agerat annorlunda och varit mer försiktig innan jag tog beslutet att hoppa ur bilen och agera i den situationen. Jag har lyssnat vad staffsen har berättat och håller med om att mitt agerande inte var korrekt utifrån reglerna. Jag vill försäkra er om att jag har tagit till mig av denna händelse och att jag kommer tänka mig för noga innan jag agerar i liknande situationer i framtiden. Det som inträffade kommer inte upprepas, och jag ber om ursäkt för eventuella problem jag har orsakat för både motparten och för alla i scenariot.

Bifoga bevis och länkar som är relaterade till ärendet: https://ibb.co/s6YgXyP https://ibb.co/HDymdYS https://ibb.co/Cw1rm0T

Det är bra att du erkänner ditt fel, men tyvärr måste man få konsekvenser för sina fel.

Jag hännvisar dig till en Ban Överklagan.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka