Accepterad Solan Gundersen | Ban överklagan [Swedie]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Solan Gundersen

Icke Medlem
Meddelanden
29
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198326055619/

Ditt Hex-ID: 110000115cd82c3

Vad är din discord tagg? Solan gundersen #0629

Vem var det som bannade dig? Nizze

Hur lång tid var din ban? 5 dagar

Var är du bannad? FiveM Servern

Vad står det som exakt anledning till din ban när du försöker komma in? Lallare

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? För att jag skojade om att jag om att jag hade en bomb på mig samt en pistol.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Det som hände var att jag tänkte precis dra mig ur kö vid marja för att ställa in min bil för att gå och kolla på fotboll, då kommer polisen och någon säger att man ska gömma allt olagligt och jag säger där efter "shit måste gömma pickadollen" uppenbarligen ett skämt om man ser i klippet jag har, sen så tänker jag, lika bra att jag drar nu för de börjar dra ihop sig för match nu, så jag springer till min bil och polisen får höra att jag har pistol av någon så de springer efter mig, jag stannar och håller upp händerna och de söker igenom mig, de hittar såklart ingeting och jag börjar skratta i VC för det är så löjligt då jag sagt att det var ett skämt och att det var uppenbart, säger då skämtsamt, "ni missade bomberna ju " poliserna får då för sig att jag skulle ha en bomb på mig efter att de har sökt igenom mig och börjar helt orealisitk springa runt och överdriva efter att jag förklarat flera gånger att det enbart är ett skämt. Skriver också i OOC att det är på skämt osv, blir sedan bannad av nizze

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det som är felaktigt här är att jag uppenbarligen gör det klart vid fler än 10 gånger gör det klart för polisen att jag skojar även efter att jag blivit genomsökt att jag skojar, polisen lyssnar inte på vad jag säger och beter sig otroligt konstig och överreagerar genom att dra fram vapen trotts att BÅDA TVÅ har sökt igenom mig så låtsas de att de inte hör vad jag säger, skriver även i OOC att scenariot är otroligt dåligt och att jag inte vill RPa på det, staff skriver även till polis att det är larvigt.

Polisen säger även citat "du skojar ju om att ha en pistol på dig du är ju bort" de har som sagt sökt igenom mig var sin gång och jag har en tajt kavaj på mig samt badbyxor så i RP hade jag ibnte ens fått plats med en bomb. Säger även "jag får ut trycka mig hur jag vill kan till och med säga att jag har en bomb på mig" det är de de reagerar på

Hur många tidigare avstängningar har du? 3

Ifall du hade blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. 1 gång för power gaming och en gång för metagaming men har lärt mig av det och har slutat powergamea och slutat prata i discord när jag är inne på servern.

ÄR bannad på discord servern just nu och väntar på att bli unbannad

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat stunta i att säga att jag hade en bomb på mig, då jag borde förstå att det är svårare att uppfatta sarkasm via internet/spel då man inte kanske hör tonen eller ser ansiktsuttrycken på mig. Sedan anser jag inte att jag gjorde något mer fel då jag 1. stannade för polisen när de ber mig att stanna, 2. jag medverkar på genomsökning 3. jag försöker förklara att jag skojar 4. jag skriver FLERA gånger i OOC chatten att de överreagerar och överdriver

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, kommer nog inte dra sarkasriska skämt om att jag har pistol/bomb på mig på servern då man kan uppfatta hoten som "seriöst" ur ettt RP perspektiv, anser dock att poliserna lallar/fail RPar då de båda sökte igenom mig och att jag flertalet gånger säger att jag driver med dom och attt hela situation/scenariot är helt absurt.

Har du läst våra regler? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka