Inaktuell Slajffarn | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

slafs

Icke Medlem
Meddelanden
152
Reaction score
14
Ange ditt födelsedatum: 7 Januari 2002

Vad heter du på discord? Slajf#7249

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? detta konto 76 timmar, gamla, drygt 400t

Hur aktiv kommer du att vara? Jag kommer vara aktiv varje dag. Runt 13- 23 På vardagar, 12 Tills jag sommra (runt 02) på helger

Vad heter du? Peter Rätz

Hur gammal är du? 20

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Ja, Jag lärde mig när jag var 4 och simmar som träning varje söndag prick 12:00

Varför vill du bli polis? Jag vill jobba för polisen då jag vill vara med och göra skillnad här i staden, få ut det kriminella och lära dem att man inte behöver göra dåliga saker för att bli framgångsrika, jag vill även kunna hjälpa folk som inte kan ja försvara sig själva eller ta hand om sig själva och få dem att känna sig trygga, jag gillar väldigt mycket att ta ansvar och bara allmänt hjälpa folk. Jag vill vara med att se och hjälpa mitt samhälle växa och för att stoppa kriminalliteten här i staden. När jag var liten lekte jag alltid tjuv och polis med mina polare och jag hatade att vara tjuven och det har gjort att jag har skapat ett stort intresse för poliskåren. Just nu jobbar jag för securitas och har gjort det ett tag men nu så börjar jag bli mer och mer och mer intresserad för just polisen och skulle göra allt för att få hamna i poliskåren. Jag vill även bli polis eftersom att jag kan så himla mycket om just utrustning och hur man hanterar olika scenarion på helt rätt sätt. Jag älskar hur polisen samarbetar. Jag älskar att ta hand om folk och att hjälp folk i nöden! Tycker det behövs mer poliser. ser dem ej så ofta.

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? Det viktigaste inom polisyrket tycker jag är att man kan samarbeta bra och att man inte klagar på chefen eller sina kollegor! Jag tycker det är viktigt med en bra radiodisciplin! Man måste kunna prata med folk som behöver hjälp och är i nöd och även få dem personerna att förstå vad man säger på bästa sätt!! Man ska även kunna jobba med jobbiga scenarion och kunna hantera stress. Man måste även kunna jobba med andra tjänster som t.ex. brandmän, sjukvårdare och securitas. Det är viktigt att man vet när man ska använda sin utrustning och att man vet hur man använder den! En polis ska vara snäll och trevlig men ändå kunna ta till med hårdhandskarna när det verkligen behövs! Att man ser till att alla medborgarna ska vara trygga och att dem inte ska behöva titta bakom axeln. Man måste se till så att alla följer lagar och regler är också jätteviktigt! Jag vill även bli polis för att få bort så mycket kriminellt som möjligt i staden. Det är viktigt att alltid ska ha koll på det som händer runt om kring en då du ska ta ett säkert kort då du ska hålla dig själv och alla andra säkra. Det är också viktigt att man kan köra bil bra under både biljakt och när det inte är bråttom. Som polis tycker jag att det också är viktigt att vara bered på allt som kan hända, allt från ett bankrån till ett slagsmål vid piren.

Vad vet du om yrket i helhet? en vardag i polisyrket kan och kommer alltid vara olika, den ena dagen kan det vara världens lugnaste dag men kanske nästa dag kan det vara världens jobbigaste dag och jag tycker att om man söker till polisyrket ska man vara redo för att få utföra jobbiga saker samt att man kanske får se väldigt obehagliga saker och ibland till och med dödsolyckor. Det finns en stor rangskala på yrket att klättra sig upp , har visioner att en dag ha drömmer som span.
jag har kompisar som jobbar och har jobbat där. Man ska vara riktigt nogran gällander nästan allt. se man inte ska använda våld i arbetet, våld är din sista utväg, man ska alltid försöka prata med personen innan man tar till med åtgärder.
Polisens utrustning innehåller: Elshockvapen, sig sauer, handfängsel, batong m.m. Som polis tar man först en intervju. Klarar man den börja r man polisutbildningen. Efter att ha genomgått proven blir man provanställd. Efter ett antal timmar tjänstegöring blir man anställd som assistent. Polisen använder sig av RAKEL och kommunicerar genom den. I polisbilarna har vi polisdatorn polman. Polisen använder sig av ett belastningsregister där alla som brutit mot lagen hamnar. Polisyrket är ett yrke som har många skyldigheter. Du måste vara redo jobba övertid och åka in när som på viktiga larm.

Har du några tidigare erfarenheter? Ja, inna jag flyttade till unive så bodde jag i jönköping, jag jobbade då med polisen en hel del då jag var vaktbefäl på securitas.
Nu när jag bor här är jag föredetta anställd på securitas.

Hur är du som person? Som person är jag en väldigt trevlig man som är bra på att hantera olika situationer, lika bra utan stress som med stress, jag är väldigt mogen och är riktigt bra på att ta kritik

Är det något vi bör veta om dig? Inget speciellt.

Senast ändrad:
Ange ditt födelsedatum: 7 Januari 2002

Vad heter du på discord? Ljungeskog#7249

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? Cirka 450-500 Timmar

Hur aktiv kommer du att vara? Jag kommer vara aktiv varje dag. Runt 13- 23 På vardagar, 12 Tills jag sommra (runt 02) på helger

Vad heter du? Peter Rätz

Hur gammal är du? 20

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Ja, Jag lärde mig när jag var 4 och simmar som träning varje söndag prick 12:00

Varför vill du bli polis? Jag vill jobba för polisen då jag vill vara med och göra skillnad här i staden, få ut det kriminella och lära dem att man inte behöver göra dåliga saker för att bli framgångsrika, jag vill även kunna hjälpa folk som inte kan ja försvara sig själva eller ta hand om sig själva och få dem att känna sig trygga, jag gillar väldigt mycket att ta ansvar och bara allmänt hjälpa folk. Jag vill vara med att se och hjälpa mitt samhälle växa och för att stoppa kriminalliteten här i staden. När jag var liten lekte jag alltid tjuv och polis med mina polare och jag hatade att vara tjuven och det har gjort att jag har skapat ett stort intresse för poliskåren. Just nu jobbar jag för securitas och har gjort det ett tag men nu så börjar jag bli mer och mer och mer intresserad för just polisen och skulle göra allt för att få hamna i poliskåren. Jag vill även bli polis eftersom att jag kan så himla mycket om just utrustning och hur man hanterar olika scenarion på helt rätt sätt. Jag älskar hur polisen samarbetar. Jag älskar att ta hand om folk och att hjälp folk i nöden!

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? Det viktigaste inom polisyrket tycker jag är att man kan samarbeta bra och att man inte klagar på chefen eller sina kollegor! Jag tycker det är viktigt med en bra radiodisciplin! Man måste kunna prata med folk som behöver hjälp och är i nöd och även få dem personerna att förstå vad man säger på bästa sätt!! Man ska även kunna jobba med jobbiga scenarion och kunna hantera stress. Man måste även kunna jobba med andra tjänster som t.ex. brandmän, sjukvårdare och securitas. Det är viktigt att man vet när man ska använda sin utrustning och att man vet hur man använder den! En polis ska vara snäll och trevlig men ändå kunna ta till med hårdhandskarna när det verkligen behövs! Att man ser till att alla medborgarna ska vara trygga och att dem inte ska behöva titta bakom axeln. Man måste se till så att alla följer lagar och regler är också jätteviktigt! Jag vill även bli polis för att få bort så mycket kriminellt som möjligt i staden. Det är viktigt att alltid ska ha koll på det som händer runt om kring en då du ska ta ett säkert kort då du ska hålla dig själv och alla andra säkra. Det är också viktigt att man kan köra bil bra under både biljakt och när det inte är bråttom. Som polis tycker jag att det också är viktigt att vara bered på allt som kan hända, allt från ett bankrån till ett slagsmål vid piren.

Vad vet du om yrket i helhet? en vardag i polisyrket kan och kommer alltid vara olika, den ena dagen kan det vara världens lugnaste dag men kanske nästa dag kan det vara världens jobbigaste dag och jag tycker att om man söker till polisyrket ska man vara redo för att få utföra jobbiga saker samt att man kanske får se väldigt obehagliga saker och ibland till och med dödsolyckor. Det finns en stor rangskala på yrket att klättra sig upp , har visioner att en dag ha drömmer som span.
jag har kompisar som jobbar och har jobbat där. Man ska vara riktigt nogran gällander nästan allt. se man inte ska använda våld i arbetet, våld är din sista utväg, man ska alltid försöka prata med personen innan man tar till med åtgärder.
Polisens utrustning innehåller: Elshockvapen, sig sauer, handfängsel, batong m.m. Som polis tar man först en intervju. Klarar man den börja r man polisutbildningen. Efter att ha genomgått proven blir man provanställd. Efter ett antal timmar tjänstegöring blir man anställd som assistent. Polisen använder sig av RAKEL och kommunicerar genom den. I polisbilarna har vi polisdatorn polman. Polisen använder sig av ett belastningsregister där alla som brutit mot lagen hamnar. Polisyrket är ett yrke som har många skyldigheter. Du måste vara redo jobba övertid och åka in när som på viktiga larm.

Har du några tidigare erfarenheter? Ja, inna jag flyttade till unive så bodde jag i jönköping, jag jobbade då med polisen en hel del då jag var vaktbefäl på securitas. nu när jag bor här har jag börjat jobba på securitas igen som vakt, men känner mig riktigt redo att gå vidare till polis utbildningen

Hur är du som person? Som person är jag en väldigt trevlig man som är bra på att hantera olika situationer, lika bra utan stress som med stress, jag är väldigt mogen och är riktigt bra på att ta kritik

Är det något vi bör veta om dig? Inget speciellt.

Tillbaka