Accepterad Slöman | Medlem ansökning [Darksiqe]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Slöman

Icke Medlem
Meddelanden
18
Reaction score
3
Vad är ditt namn i verkligheten? Simon

Vad är ditt discord namn? sloman2707

Vad är ditt födelsedatum? 15 November 2007

Berätta om din karaktär. Han heter Berra Kofot och är född 1997-11-15 i Råslätt, Jönköping. Berra växte upp som ett barn som var känd för att ha mycket problem i ung ålder, med tanke att han var uppvuxen i ett utsatt område. Enda från årskurs ett ända fram tills sexan då han tog sin an de större uppgifterna och efterträdade in i det kriminella livet som siná äldre bröder. Berra och hans kompisar hade alltid drömt och pratat och att bli fotbollsproffs men det han såg var inte en laglig framtid framför sig. I sexan när han började förstå detta och även insåg att det skulle vara ett stort och riskfullt steg, så började han med kriminaliteten i tidig ålder. Berra tog sedan tag i det och dagen innan han och hans familj skulle resa utomlands, gick han fram till ett lokalt nätverk och skapade kontakter på en bruksmobil. Berras kompisar trodde honom inte först men insåg sen att han hade varit skum på de senaste veckor och började kolla mer seriöst på hans problem och hans nuvarande omgivning. De fick reda på att han var seriös och lämnade honom direkt och Berra förblev ensam som elev genom hela sjuan. Men sedan när åttan startade började en ny elev hos de som hette Stefan Linder. Stefan hade också problem utanför skolan vilket ledde till att de drogs till skolan och blev enkelt sätt våldsam och kunde svårt ta nej och inte få såsom han ville. Precis som Berra höll de på med samma aktiviteter och klickade rätt så fort. Berra och Stefan spenderade mycket tid efter skolan på dagarna och Stefan blev inledd till Berras gäng, vilket medförde att Stefan blev medlem i nätverket. Nu när Berra hade fått en kompis, våga han vara den han såg sig själv vara och började allt mer och mer göra mer kriminella aktiviter, såsom smårån och försäljning av droger. Berra och Stefan förblev väldigt bra vänner ända fram tills att de skulle göra en försäljning och Stefan valde att gå bakom hans rygg. Berra visste att de fanns ormar och fiender i hans omgivning, men trodde verkligen inte att de skulle vara hans bästa vän av flera år. Stefan valde att flytta bort fort efter händelsen och tog bort all kontakt med Berra. Berra blev givetvis jättefrustrerad över händelsen och ville ha hämnd. Nu samlade Berra ihop sina gängmedlemmar och kunde spåra ner Stefans enheter, gänget valde sedan att åka till hans nya adress och lära han en läxa. Detta skulle göra till att polisen blev involverad och Berra hade numera span på sig. Berra visste om detta vilket gjorde att han kontakta några av sina vänner som hade tillgång till polisens panel och översikt av polisens byten. Berra fick reda på att han inte var uppskriven på listan, vilket gjorde till att han flyttade direkt en ny stad kallad Unive. Ny stad, nya möjligheter tänkte Berra och flyttade in i en liten lägenhet i staden.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kommer rp.a gängkriminell och ska bidra med så hög rp jag kan. jag kommer försöka göra långdragna för båda parten. jag kommer rp.a med suntförnuft och jag kommer alltid tänka på ett realistiskt sätt. Jag har varit kriminell innan så jag kommer att hjälpa nya kriminella at utföra roliga scenarion.

Vad innebär det att man kan ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Det betyder att man inte spelar för att endast själv vinna scenarion och att kunna acceptera att motpartens vinst i en händelse. Detta kan till exempel vara ifall min motpartner håller mig fastbundet mot i en stol och begär information ifrån mig, så borde jag värna om mitt liv och kunna ge ut informationen för att leva vidare istället för att hålla munnen tyst och aldrig låta de få reda.

Har du läst och förstått serverns regler? Kan du ge exempel på några av dem? Det finns många regler på servern och de varierar mellan kategorier, såsom in-game regler men samtidigt discord-reglerna. Jag kommer dock hålla ett fokus på ingame regler i detta fall. Till att börja, så har vi RDM (Random Deathmatch) vilket betyder att du använder våld mot andra spelare på servern utan verklig anledning. Sedan har vi VDM (Vehicle Deathmatch) vilket är liknande till RDM men istället för att använda ett verktyg för att ta livet på människan, så använder man ett fordon. Slutligen kommer jag nämna Metagaming för att jag tycker det förstör en hel del av rollspelandet och får oinblandade folk i ett scenario, en upplevelse om hur scenariot går till. Metagaming står för att hämta in information utanför spelet på plattformar och sociala medier såsom discord, twitch och andra appar

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Ja, jag har spelat på servern flertals gånger innan och kunnat få en bild om hur rollspel fungerar. Jag har förut arbetat inom flertals yrken men mestadels varit gängemedlem och rollspelat inom den aspekten.

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag är en positiv person och är redo för nya äventyr:)

Godkänd efter muntlig intervju,
välkommen till Unive!

Din Medlemskaps ansökan har Godkänts.
Tråd flyttas till Medlemskap Ansökningar - Arkiv

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka