- Meddelanden
- 394
- Reaction score
- 8
Blacklist-referens
ID: 623 — Övrigt
Anledning: doxxar. HEJDÅ DIN IDIOT!!!!
Personal: 148kg Oleg
Datum: 2026-02-18
Visa på portalen
Beskriv vad som hände från ditt perspektiv Jag satt och kollade på icke-medlemmar chatten där jag precis hade blivit taggad och fått mina roller indragna och ser att nån spammar meddelandet jag photoshoppade för att få någon bannad jag tog en screenshot på det och skulle göra en anmälan på forumet som aldrig blev av för att en staff hade redan bannat honom. Jag tog inte bort den screenshoten förrän jag blev bannad.
1 månad (ish) senare så känner jag för att få någon bannad som lite pay back från en tidigare händelse så jag kollar igenom alla unive relaterade saker på min dator och hittar den screenshoten och tar en screenshot på spelarens profil bild och username och photoshoppar in det så det ser ut som om att han hade skrivit meddelandet och gjorde en anmälan på forumet och skrev att jag bara skulle dela ut bilden till admin + för 320 privata information säkerhet och skickar den till oleg och zeno så sitter vi där och skriver i någon timme och antar att han jag anmälde satt i support med staffsen och sen ville de att jag skulle hoppa support vilket jag vägrade så p-bannade de mig för dox - rätt beslut så klart men enligt mig en väldigt vek koppling till dox.
Tar du ansvar för det som hände? Ja, så klart jag tar ansvar för vad jag gjorde, vem gör inte det?
Det jag gjorde var såklart fel, inte på ett enda sätt var det jag gjorde rätt och kommer aldrig att vara det, det var ett misstag jag gjorde för drygt 4 månader sen.
Vad har du lärt dig sedan dess? 1. Inte försöka få någon bannad med falskt bevis
2. Inte spara någons privata information
3. Inte ge ut informationen till 2 staffs(oleg och zeno var de enda som fick den screenshoten)
4. Unives regler bättre
5. Algebra i matten
Varför ska vi ge dig en till chans? För att jag har kunskap inom roleplay och som staff på servern så kan reglerna väldigt bra och jag har spelat på servern i ca 3 år utan några större bans har även lärt mig från mina misstag och mognat. Och har slutat screenshota allt.
Har du bevis som stödjer din överklagan? Nja.
Asså om jag ska vara helt ärlig så vet jag inte om det här räknas: https://en.wikipedia.org/wiki/Doxing
Har du läst och förstår reglerna? Ja
Förstår du att falsk information kan leda till ytterligare åtgärd? Ja