- Meddelanden
- 386
- Reaction score
- 8
Blacklist-referens
ID: 623 — Övrigt
Anledning: doxxar. HEJDÅ DIN IDIOT!!!!
Personal: 148kg Oleg
Datum: 2026-02-18
Visa på portalen
Beskriv vad som hände från ditt perspektiv jag satt och kollade icke medlemar chatten på unives discord, veckan innan hade jag fått indragna roller som var, medlem, servervakt, 2025 medlem (och kanske krim). Jag hade precis sätt att en staff hade taggat mig och då började en person spamma all 320s personliga information allt bilder på hela hans familj var de bott/bor etc. eftersom det inehöll länkar eller blockade saker av servern blev ju meddelandena bort tagna men jag har vencord och ett plug in som gör så jag kan se bort tagna meddelande och då taggade jag en staff och skickade screenshots i hans PM (eller om han såg det själv minns inte riktigt). den idiotiska personen blev ju som tur vad bannad av staffen MEN jag tog aldrig bort screenshoten. några veckor senare (2026-02-17) rensade jag lite screen shots och hittade den screenshoten och eftersom att jag visste att 1DrTimE1 hade sätt den screenshoten OCH han har en unive dump på sin google drive eller keymaster så tyckte jag att jag skulle få honom bannad, 50%falsk 50%san information, han har en unive dump men han har/kommer ALDRIG doxa någon och det vet jag men jag ville få honom bannad direkt så jag gjorde en anmälan på forumet https://unive.se/threads/skumtomte33-anmälan-berra1213.278213/#post-1039253 där skrev jag att han doxxat 320 och då skrev oleg på forumet att jag skulle skicka bevis i PM och zeno med båda fd staffs på unive, det gjorde jag med väldigt lite bevis på vad han hade gjort och väldigt mycket på vad han INTE hade gjort. också skrev vi där i nån timme och så hittade han ett av mina gammla gammla alt konton sopm hette 1DrTimE1 och hade hans profil bild som hade samma IP adress som mig och det var mitt konto men bilden var inte tagen på discord utan den var photo shoppad så det såg ut som han hade skrivit det. och de skickade ju såklart mig på en P-ban och jag vägrade ju hoppa support så jag valde ju inte att försvara det jag hade gjort och det tar jag fullt ansvar för jag fattade ju att oavsett vad jag hade sagt i support hade inte lindrad/sänkt mitt straff dox är ju en p-ban direkt till helvetet där man hör hemma om man gjort något sånt. för någon månad sen nu fick jag ett virus av en minecraft mod så jag fick göra en fresh instalation ut av windows och då försvan den screenshotten (som ändå viruset hade låst bakom en pay-wall). jag har inget unive relaterat kvar på min dator nu och jag har inte ens fiveM installerat för det finns ingen annan bra fiveM server men jag vill säga att ni borde PC-checka 1DrTimE1 eftersom jag vet att han har en dump av servern med marjas etc på din drive/gmail/keymaster eller vad det nu än är. personligen tycker jag såklart att jag gjorde fel det är inte rätt att göra falskt bevis men sen anser jag inte det som dox eftersom att dox innebär att man läcker information vilket jag inte gjorde - källa ''https://en.wikipedia.org/wiki/Doxing'', (den var endast på min dator i en screenshot).
Tar du ansvar för det som hände? ja, jag tar fullt ansvar för vad jag gjorde och det var fel i alla håll det är inte en ända chans att nån tycker att jag gjorde det rätta. jag hoppas att jag får en andra chans på unive fast att jag inte tror det men jag vill säga att det aldrig kommer hända igen från mig. oavsätt vad så kommer jag respektera staffens beslut på överklagan.
Vad har du lärt dig sedan dess? att bara ha med riktiga bevis om man ska anmäla någon och om det är doxing så kan man ta en screenshot för att få personen ska få återgärd men då ska man ta bort den efter man har gjort syftet. även att inte ljuga för staffs.
Varför ska vi ge dig en till chans? jag har lärt mig av mina misstag och det har gått typ 2 månader ungefär. jag har lärt mig mycket och jag skulle verkligen villja ha en andra chans.
Har du bevis som stödjer din överklagan? Nej.
Har du läst och förstår reglerna? Ja
Förstår du att falsk information kan leda till ytterligare åtgärd? Ja