- Meddelanden
- 386
- Reaction score
- 8
Blacklist-referens
ID: 623 — Övrigt
Anledning: doxxar. HEJDÅ DIN IDIOT!!!!
Personal: 148kg Oleg
Datum: 2026-02-18
Visa på portalen
Beskriv vad som hände från ditt perspektiv jag satt en kväll och kollade unive icke medlemar chatten och då ser jag en person som spammar 320's personliga information och eftersom det fanns länkar etc så blev det automatiskt bortaget men jag har ett vencord plugin som gör så att jag kan se bort tagna meddelande. Så jag tog en screenshot för att göra en anmälan på forumet men då hade redan nån staff bannad honom. några månader senare fick jag den idiotiska iden att gå in på mitt alt discord konto seuro_1 och som hade 1drtime1s provfil bild och namn och så skickade jag 320s namn, discord, discord id och ett par bilder ingen aning om detta stämmde. Jag gick tillbaks till mitt vanliga discord konto och tog screenshots så at det såg ut som om att 1drtime1 hade skickat det och gjorde en anmälan på forumet och då blev jag kontaktad av zeno och 148oleg som tog ärandet i PM sen hittade de att seuro_1 hade samma IP som mitt discord konto jag vet att jag gjorde fel genom att försköa sätta dit han men ändå det är inte riktigt dox eller en väldigt vek koppling till det. engligt chatgpt är dox:
Doxxing innebär att någon samlar in och publicerar privat information om en person utan deras samtycke – ofta i syfte att skada, trakassera eller hota den personen.
Vad som brukar delas:
Hemadress eller arbetsplats
Telefonnummer och e-postadresser
Familjemedlemmars uppgifter
Ekonomisk information
Foton kopplade till personens riktiga identitet
Jag håller med chatgpt och jag anser det INTE som dox eller en väldigt vek koppling. jag ser på regelbrottet alvarligt och det kommer absolut inte hända igen jag har tagit bort screenshoten. jag vet fof inte om infon var san och bryr mig inte längre om det.
Tar du ansvar för det som hände? ja jag tar fullt ansvar för vad jag gjorde. det är både fel att spara någons information och sedan använda den som fejk bevis för att försöka få någon bannad från server helt felaktigt. jag tar fullt ansvar och kommer aldrig upprepa det det var helt fel och jag förstår det.
Vad har du lärt dig sedan dess? att inte spara screenshots på folks personliga information och att inte använda någons info för att försöka få någon felaktigt bannad. det är helt fel och kommer aldrig att upprepas. om jag inte kan få en unban så kan jag mer än gärna ta emot lite poäng och en röd ban färg annars är det upp till staffen om jag får unban eller stannar på denna ban resten ut av mitt liv.
Varför ska vi ge dig en till chans? för att jag har lärt mig om mina misstag och jag kommer aldrig upprepa det igen och jag har tagit bort screenshoten för ett bra tag sedan. sen vill jag jätte gärna in på unive då det är den bästa fivem servern ever och rollspels kännslan går absolut inte att återskapa på nån annan server än unive.
Har du bevis som stödjer din överklagan? nej.
Har du läst och förstår reglerna? Ja
Förstår du att falsk information kan leda till ytterligare åtgärd? Ja