SimonIKnow | Ansökan till Support [Philip]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    1
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

SimonIKnow

Icke Medlem
Meddelanden
58
Reaction score
8
Användarnamn: SimonIKnow

Vad är ditt namn i verkligheten? Simon

Vad heter du på discord? SimonIKnow#4997

Ange ditt födelsedatum 23 Juli 2006

Mellan vilka tider kan du oftast spela? De tider som jag är mest aktiv brukar ligga runt dessa tider:
-Måndag 15:00-22:00 (inklusive pauser)
-Tisdag 16:30-22:00 (inklusive pauser)
-Onsdag 15:00-22:00 (inklusive pauser)
-Torsdag 16:00-22:00 (inklusive pauser)
-Fredag 17:00-24:00 (inklusive pauser)
-Lördag 09:00-24:00 (inklusive pauser)

Sen såklart kan tiderna ändras allt eftersom men är runt dem tiderna jag kommer vara som allra aktivast.
Dock nås jag alltid på i fall det skulle vara något viktigt.

Berätta om dig själv Tja! Mitt namn är Simon och är 14 år gammal. Mina intressen är bordtennis men även såklart roleplay har alltid varit något jag kan finna intresse i. Jag är väldigt glad och vad jag själv kan anse vara ganska trevlig därpå. På min fritid brukar jag antingen vara inne på multistaden eller plugga eftersom skolan måste också prioriteras men även umgås med vänner och familj. Jag har tidigare varit staff men inte särskilt länge, senaste gången då jag var staff så var jag det i ca 4 dagar men fattade inte själv att jag inte var klart med rpandet och gick för tidigt till staff arbetet men var aldrig riktigt klar med rp:andet.

Vad skulle du göra om du blir staff? Om jag skulle bli staff tror jag själv i alla fall att jag skulle kunna bidra extremt mycket och kunna underlätta andras arbete. Är det så att det kommer mycket reports så är det viktigt att man inte tar något ooc in game utan tar allt genom discord i fall dem åter gärderna behövs. Det viktigaste när man sitter i support självklart att ALDRIG vara partisk på något sätt. Det gäller även om det är ens vänner eller någon man är ovän med eller likdanande. Som staff ska man klara av långa perioder och om man jämför detta med förra gången jag var staff så siktar jag nu långvarigt och inte vara staff i ett par dagar.

Vad skulle jag göra som staff då?
-Hålla en bra och trevlig ton mot alla man bemöter
-Aldrig vara partisk på något sett
-Specca runt så allt går rätt till utan några typer av regler som brytts och i såna fall tass det upp med personen.
-Alltid följa reglerna och riktlinjerna som finns för staffs
-Bemöta kritik från andra staffs eller spelare på ett bra och professionellt sätt
-Hålla goda rykten till Communityt och försöka få alla att få en positiv bild av servern.

Exempel på scenarion:

1) Det förekommer i princip bankrån varenda dag och behövs oftast gå in i support när bankrån sker. Säg att polisen och bankrånarna har gjort fel så det första man ska göra är att låta en i taget prata och se allas perspektiv från scenariot och kan då lösas på ett sätt som alla blir nöjda av. När man har pratat med alla och kommit överens om ett gemensamt beslut så tar man åter gärder ifrån det beslut men har gjort. Sen finns det tillfällen man inte kan vara själv och då behövs det kanske fler staffs och göra ett gemensamt beslut tillsammans om det är ett stort problem.

2) Skjutningar på greezones. Om det skulle förekomma att det skjuts på greenzones eller kidnappningar är detta nolltolerans på om det inte finns ett giltigt scenarion bakom som är tillåtet sen innan va staffs, är det så att någon skulle random skjuta nån på t.ex. Sjukhuset så är det permanent avstängning direkt. Detta är något som ska följas men såklart ska man alltid prata med dem så de vet sina konsekvenser och vilka åter gärder som behövs tas.

3) Något som jag märkt själv när jag rp:at bland annat som polis är att vid trafikstopp eller mindre biljakter förekommer det ofta skjutningar vilket kan räknas som rdm (random death match) om dem inte har ett giltigt scenario bakom eller liknande. Just skjutande är något som händer sällan och inte ska hända hela tiden om man jämför med verkligheten och vill göra en förbättring där.

Sen vet jag att detta kommer göra att rp:n försvinner helt och även mitt jobb in game försvinner men är något som jag är förbered på och tänker sikta långvarit inom staff teamet. Så är redo till 110% att börja med staff arbete och känner att mitt rp:ande är klart och vill göra något som jag inte har gjort så mycket innan.

Hur länge har du spelat på Multistaden? Ca 5 månader

Vad är det som får dig att vilja bli support på just Multistaden? Det som mig mest att vilja bli support är främst för att göra multistaden till en bättre plats genom samarbeten. Sen har jag haft så mycket kul på denna servern och vill även utöka det som jag vet att multistaden kan göra som allra bäst inom rp. Jag vill hjälpa till att höja rp nivån men även ta emot tips från andra hur man kan utöka. Men även se på hur folk agerar på olika sätt men även hjälpa till när det behövs som allra mest t.ex. på discord eller i noclip i reports eller på forumet. Men även sprida communtityt och visa folk att denna servern är något extra.

Hur tror du att du skulle kunna bidra till att göra Multistaden till en bättre plats? Jag är aktiv som personen och vill göra alla nöjda utan att någon känner att dem inte har fått ta del av något som dem skulle velat. Även att bemöta andra på ett moget sätt men även tänka på att utöka seriositeten hos servern och försöka få rp nivån ännu högre. För att jag ska kunna bidra så bra som möjligt gäller det att alltid vara opartisk och vara trevlig och bemöta alla på ett bra och moget sätt.

Skulle det hända att jag fick bli support skulle jag lägga ner all min tid till staff arbetet och försöka göra det så bra som det bara går. Sen ska man aldrig vara rädd att fråga nån om det är något som man är osäker över eller något som man skulle behöva hjälp med.

Jag hoppas att jag kan göra Multistaden till något extra för denna servern är bra som den är men som sagt går det alltid att göra bättre. Det kan såklart hända att jag själv gör fel vilket om det nu skulle hända är något som jag inte skulle ljuga om utan bett om ursäkt till personen om stått för det jag hade gjort för alla gör fel och det är inget konstigt.

Oavsett vad en personen har gjort ska man ALLTID prata med den personen och fråga varför den gjorde som den gjorde men även bemöta dem på ett bra sätt. Anledningen till varför man ska berätta vad dem gjort för fel är för att dem inte ska bli sura eller inte förstår sin ban. EFTER varenda ban jag gör kommer jag fråga personen om den förstår varför och om personen ej gör det ska jag berätta anledningen bakom det.

Har du några tidigare erfarenheter? Jag har varit staff tidigare men inte under så lång tid. Men dock så vet jag hur man ska agera som staff och hur alla kommands funkar. Dock vara detta typ 2 månader sen och har kommit nya riktlinjer som jag är beredd att följa och kommer läsa igenom alla nya riktlinjer tills dem sitter långt in i huvudet. Det jag gjorde fel förra gången var att jag inte var klar med rp:andet utan fortvarande tyckte det var roligare vilket är inte hur jag tänker nu, nu siktar jag långvarigt och kommer inte rp:a en minut.

Hur goda kunskaper har du gällande staff relaterade-kommandon? Kan nog det flesta kommands
Här är några exempel:
-Sqlban (tid) (andlening)
-Kick (id) (kickar personen från servern)
-goto (id) går till personen)
-noclip (man kan flygga runt osynligt, används oftast för spec)
-sqlsearch (steamnamn) används för att banna någon senare eller om man ska banna någon offline (sqlbanoffline)
-dv (radious) tar bort fordon inom ett visst område
-revive (id) Återupplivar personen)
-Spec (id) Speccar personen utan att dem ser det, kan även se inventory.

Skulle du säga att du har lätt att lära dig saker och vidare anpassa dig utifrån system? Ja. Har väldigt lätt att ta emot kritik eller lära sig nya system. Men även få lära mig ifrån andra hur jag ska utveckla mitt egna arbete.

Ifall du spelar på en annan server, vilken server är det och ifall du blir support är du beredd att sluta spela där då? Spelar inte på någon annan men om jag hade gjort det ja :)

Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss? En sak, jag vill komma tillbaka för jag vill visa att jag har så mycket mer att ge än när jag var staff tidigare och hur jag utvecklats som person och inom rp och staff arbete.

+rep tycker han borde bli support eftersom han va mod innan och var riktigt bra mod och väldigt aktiv.
jag tycker personligen han borde bli det för han var riktigt bra mod innan!

+rep tycker han borde bli support eftersom han va mod innan och var riktigt bra mod och väldigt aktiv.
jag tycker personligen han borde bli det för han var riktigt bra mod innan!
Tack så sjukt mycket! :)

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka