SimonIKnow | Ansökan till staff [Philip]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    4
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

SimonIKnow

Icke Medlem
Meddelanden
58
Reaction score
8
Användarnamn: SimonIKnow

Vad är ditt namn i verkligheten? Simon

Vad heter du på discord? SimonIKnow#4997

Ange ditt födelsedatum 23 Juli 2006

Mellan vilka tider kan du oftast spela? Eftersom skolan har börjat igen så blir det lite färre timmar, men brukar vara inne varje dag ändå men om det är prov så kommer det prioriteras före spelandet men inget som kommer att påverka något mer än någon timme mindre varje dag i fall det blir prov. Tiderna på dagen brukar ligga på vardagar 18:00-22:00 kan börja tidigare, helger 12:00-16:00 , 20:00-22:00.

Vad skulle du göra om du blir staff? Om jag skulle bli staff tror jag själv i alla fall att jag skulle kunna bidra extremt mycket. När det kommer reports så är nog bland det viktigaste när det är ett bråk till exempel att man inte är partisk även om det är någon som man känner väl. Det viktigaste när man tar reports är att alltid vara trevlig men också lite personen som har gjort fel då prata ut och inte avbryta och ge personen en chans att förklara sig.

Jag vet att det finns fler tal Staffs som inte har tid ibland och ta reports så ska jag göra allt i min makt för att kunna hjälpa till och ta reports när någon annan är upptagen. Om det skulle vara så att den personen som har gjort fel och är inte villig att samarbeta då får man göra det den hårda vägen ist. Vad jag menar med den hårda vägen är att om dem inte vill samarbeta så behöver inte vi det heller vilket kan sluta i en ban eller en kick beroende på vad personen har gjort. Om det skulle vara så att det inte kommer några reports alls skulle nog bara använda den tiden till att rp:à eller om någon annan behöver hjälp med något på dc eller liknande.

Exempel på scenarion:
1) Säg att det har varit ett bankrån och det har varit failrp från både polisen och dem som gjorde bankrånet. Det som jag själv hade gjort är att först prata ut med dem och fått höra ALLAS del av scenariot men ibland är det såpass många personer som det handlar om så man får tillkalla fler staffs eller ta det vidare på Discord i fall att det behövs. När man har pratat med alla och kommit överens om ett gemensamt beslut så kan man gå vidare från det för om det handlar om stora scenarion är det inget som man gör själv utan med andra.

2) Detta har hänt fler tal gånger när jag har rp:at själv men när man är i en biljakt att personerna skjuter ner poliserna under ett trafikstopp eller under mindre biljakt. Detta är ju rdm vilket inte är okej nån stans men detta kan vara ett missförstånd så då hade jag pratat med båda parter och se om det går att lösa men hade det inte gått så får man lösa det på andra sätt genom varningar eller kicks eller i värsta fall ban.

3) Skjutningar på greezones. Är det ett giltigt scenario så kan man absolut rp:à på det för att få ett roligt scenario vilket har hänt fler tal gånger men så finns det dem gånger där det inte är ett giltigt scenario då man inte får skjuta på greenzones. Då är det egentligen bara att kicka personerna men är dem helt ute och cyklar blir det nog något mer än bara en kick.

Såklart vet jag att detta kommer att göra så att rp:en kommer att minska och att det kommer att bli mer staff arbete än rp men något som jag är förbered på. Om jag skulle rp:à är det i fall att jag får tid över och det kommer inga reports då kan man rp:a men annars håller jag mig till staff arbete.

Hur tror du att du skulle kunna bidra till att göra Multistaden till en bättre plats? Eftersom jag är aktiv och kan ta reports i princip hela tiden och folk som jag pratat med och spelar med säger att jag är väldigt mogen för min ålder och då anser jag själv att jag kan ta mogna beslut. Detta att bli staff handlar ju inte bara om att kunna kicka folk osv utan att faktiskt hålla koll på servern så rätt personer är på servern och dem som inte ska, ska bort.
Jag själv tycker att det finns rätt så många staffs men vid olika tider men inte så många på morgonen vilket jag själv är vaken då och kan hjälpa till när staffs inte är vakna.
För att kunna bidra så bra som möjligt gäller det att alltid att vara opartisk samt trevlig mot de personer som man hjälper så inte dem tycker att man är onödig som staff utan vara så trevlig som möjlig bara.

Om det skulle bli så att jag blir staff så hade jag tagit varenda timme jag kan för att för göra multistaden bättre vilket multistaden redan är men går alltid att göra bättre och höja rp:n nivån på servern vilket jag tror att om alla samarbetar och är trevliga mot varandra tror jag inte att det är så svårt. Just att bli staff innebär en hel del men jag själv anser att jag vet var detta är.

Jag hoppas att jag kan göra Multistaden till något extra för denna servern är bra som den är men som sagt går det alltid att göra bättre. Det kan såklart hända att jag själv gör fel vilket om det nu skulle hända är något som jag inte skulle ljuga om utan bett om ursäkt till personen om stått för det jag hade gjort för alla gör fel och det är inget konstigt.
Det sista jag vill säga är att oavsett vad någon har gjort så MÅSTE man alltid prata med personern så dem vet vad dem har gjort för fel så dem inte blir förvirrade eller sura över en kick eller avstängning.

Har du varit staff på någon server tidigare? Och hur fungera det där? Har aldrig varit staff men har varit server vakt under en längre tid nu på denna servern (ca 1,5 månad). Då jag nu känner att jag vill bidra till något mer än bara server vakt men vet i alla fall hur jag ska bemöta andra personer och vad som gäller och hur alla regler fungerar. Jag tycker att det har fungerat bra som Server-vakt och har gjort mitt jobb och folk tycker att jag har gjort ett bra jobb så anser att det har gått bra. Har aldrig fått klagomål för mitt agerande eller mitt arbete som server-vakt så tror att jag hade passat bra som staff eftersom jag är lugn och sansad när jag reder ut saker med andra och lyssnar noga på vad alla har att säga.

Har du några tidigare erfarenheter? Bara som server vakt men bortsett från det nej.

Vad kan du om skripts? Kan lite grann och vet ungefär vad det är. Som jag har fattat det är det hur hela servern är uppbyggd såsom polis kläder och bilar men även alla hus som inte finns annars. Vet bara lite om hur det funkar att använda skripts men vet ytters lite tyvärr men behövs det är det något jag är öppen för att lära mig mer om.

Varför vill du bli staff? Varför jag vill bli staff är för att jag tycker att jag är mogen och tar mogna beslut och därifrån kan ta beslut om olika scenarion. Jag vill inte bli staff bara för man får fler permissions utan för att göra Multistaden till en bättre plats. Om det skulle vara ett bråk mellan olika personer så hade jag pratat ut med dem och frågat enskilt om vad som hade hänt och inne varit partiskt på något sätt alls utan bara gjort ett logiskt beslut om vad som hade skett.

Utifrån att bara ta reports så vill jag även hjälpa servern och speca olika scenario och ksk efter scenariot gett kritik till personen så den vet vad personern har gjort bra och dåligt.
Det finns flera staffs som inte hinner ta reports och det är där jag kommer in i bilden, jag tänker att det är inte så många staffs inne på morgonen vilket jag kan vara med och fixa i fall att det inte är så många inne. Jag hoppas att jag kan bli den staff jag själv har för bild att bli för jag tror helt ärligt att det kan bli bra.

Det jag vill med att bli staff är att kunna hjälpa folk när dem inte får hjälp att andra och försöka alltid vara så schysst man kan man på ett moget så för det är väldigt enkelt att bli partisk när det handlar om sina egna vänner vilket jag inte kommer att vara utan bara tänka igenom vad som har skett och utgå från det men fortvarande lyssna på vad båda har att säga eller vad personen har att säga.

Ifall du spelar på en annan server, vilken server är det och ifall du blir staff är du beredd att sluta spela där då? Multistaden 24/7 aldrig någon annan :))

Om du ber en staff att läsa din ansökan så blir det automatiskt nekad. Förstår du det? Till 110%

Super bra ansökan! Man ser verkligen att du vill bli staff, Stort lycka till :)

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka