Accepterad Simon81 | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Simon81

Icke Medlem
Meddelanden
9
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199183030061/

Ditt Hex-ID: steam:110000148e1e72d

Vad är din discord tagg? crxse_01

Vem var det som bannade dig? Thore

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2025-08-19 144745.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att staff valde att banna mig på grund av vad som tolkades som "konstig RP" och "fear RP". Situationen blev snabbt kaotisk och jag agerade i stundens hetta, vilket nog uppfattades som att jag inte följde reglerna korrekt.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag var på väg till Mekonomen för att laga min bil när en annan spelare körde rakt in i min bil och började uppträda väldigt provocerande och kaxigt. Jag hoppade ut och slog honom i frustration och sa att han skulle laga min bil. Personen svarade med att slå tillbaka, samtidigt som en polis stod bredvid och bevittnade hela situationen. Polisen sa sedan bara "avlägsna dig", vilket jag gjorde genom att köra in på Mekonomen. Kort efter kommer samma polis till Mekonomen, och jag går dit för att fråga varför han inte ingrep eller varför han lät den andra spelaren slå mig. Utan att han säger någonting tar han plötsligt fram en tazer, vilket jag inte riktigt förstår syftet med eftersom jag inte hotat honom eller någon annan vid det tillfället. Jag får panik, springer därifrån och när han försöker tazra mig så tacklar jag honom istället och åker iväg.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag förstår absolut att vissa av mina handlingar inte var helt enligt reglerna – framför allt att jag inte följde FearRP fullt ut och att jag tacklade polisen istället för att fortsätta spela min roll mer passivt. Samtidigt upplevde jag att polisen inte följde sin del av RP fullt ut heller, särskilt när det gäller kommunikation och eskalering. Jag tycker att bansituationen var hård, och hade gärna sett att det blev en sits med en varning istället för direkt ban, då det fanns flera parter som bidrog till att RP blev dåligt.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har blivit bannad tidigare men har sedan dess lärt mig mycket mer om hur RP fungerar, särskilt vikten av att inte agera impulsivt och att försöka tänka ur ett realistiskt RP-perspektiv. Jag har även försökt bli bättre på att kommunicera tydligt i RP och läsa av situationer bättre innan jag agerar.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag borde inte ha tacklat polisen – även om jag kände mig orättvist behandlad. Jag borde istället ha stannat kvar, försökt lösa situationen via RP och bett om att få prata med en överordnad eller efterfrågat varför jag blev hotad med tazer. Jag borde ha spelat min roll mer realistiskt och inte reagerat med panik.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja jag har lärt mig.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka