Nekad 1k.Zippy | Åtgärd Överklagan [Berra1213]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

1k.Zippy

Medlem
Meddelanden
96
Reaction score
0
Åtgärds-referens
ID: 2101 — Allvarlig (13p)
Typ: Grov brist på Social RP (§ 4.1k), Powergaming (§ 4.1h)
Anledning: Skjuter mot polis efter att ha krockat utan att ha rpat på skador när det inte vart sista utväg.
Personal: Berra1213
Datum: 2026-04-26
Krim-relaterad: Ja
Visa på portalen

Beskriv vad som hände från ditt perspektiv Jag var i Sandy och följde trafikreglerna när polisen började följa efter mig och sedan stoppade mig för en vanlig trafikkontroll. Till en början var situationen lugn, men efter ett tag började stämningen bli mer spänd och de bad mig hoppa ur bilen eftersom de ville visitera mig, trots att vi inte var i en visitationszon. Jag hade vapen på mig och fick panik över situationen, så istället för att tänka lugnt och göra rätt val valde jag att köra därifrån.
Polisen började följa efter mig och jag försökte komma undan. Under jakten började bilen sladda och jag krockade in i en vägg. Jag försökte RP:a på skadorna men jag glömde hålla in knappen, och egentligen borde jag ha stannat där och gett upp istället för att fortsätta. Men i stressen och paniken körde jag vidare utan att tänka efter ordentligt.

Efter en stund hörde jag att bilen höll på att gå sönder, så jag stannade och hoppade ut för att försöka skjuta mot däcken för att få en chans att fly. Men jag tänkte mig inte för alls i stunden och istället träffade jag personen i huvudet. Det var ett väldigt dåligt beslut av mig och jag inser i efterhand hur fel hela situationen blev. Jag agerade impulsivt utan att tänka på konsekvenserna eller hur det påverkade RP:t för alla andra inblandade.
Jag ångrar verkligen hur jag hanterade allt. Jag borde ha stannat mycket tidigare och inte låtit situationen eskalera så långt som den gjorde. Istället lät jag stress och panik styra mina beslut, vilket ledde till flera dåliga val efter varandra. Jag förstår nu att mitt agerande förstörde situationen och inte höll den nivå av RP som förväntas.
Jag tar fullt ansvar för det jag gjorde och försöker inte skylla ifrån mig. Jag vet att jag gjorde flera fel och jag har verkligen lärt mig av detta. Om jag hamnar i en liknande situation igen kommer jag tänka mycket lugnare och inte låta stress ta över mina beslut. Det här var ett misstag som jag genuint ångrar och det kommer inte hända igen.

Varför anser du att åtgärden var felaktig? Jag tycker inte att bannen är felaktig då jag förstår att jag skapade mycket problem och kaos genom mitt agerande. Jag bröt mot reglerna och i efterhand inser jag verkligen hur dumt och korkat det var av mig. Jag vet exakt vad jag gjorde för fel och jag tar fullt ansvar för det utan att försöka skylla ifrån mig.
Det jag borde ha gjort var att fortsätta köra därifrån och försöka komma undan polisen istället för att agera som jag gjorde. Det var absolut inte en sista utväg och jag tänkte mig inte för i stunden. Jag var väldigt stressad och därför glömde jag också bort att RP:a ordentligt på mina skador efter krocken, vilket också var fel av mig.
Hela situationen var väldigt onödig och jag ångrar mig verkligen otroligt mycket. Jag har tänkt mycket på det efteråt och förstått hur dåligt jag hanterade situationen. Det här är inget som kommer hända igen och jag har verkligen lärt mig av mitt misstag.

Har du bevis som stödjer din överklagan? https://medal.tv/games/gta-v/clips/mAxcL1AZkwVuRnjGL?invite=cr-MSw5bVgsNDQzMDM0Nzkw&v=62

Har du läst och förstår reglerna? Ja

Förstår du att falsk information kan leda till ytterligare åtgärd? Ja

Tillbaka