Nekad simon.ohlsson | Polismyndigheten Ansökan [Forsgren32]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

simon.ohlsson

Icke Medlem
Meddelanden
15
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 18 December 2004

Vad heter du på discord? PLANUMX

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? har spelat i 2 dagar på fivem

Hur aktiv kommer du att vara? väldigt aktiv lite varje dag

Vad heter du? simon ohlsson

Hur gammal är du? 18 år

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? ja

Varför vill du bli polis? simon har alltid velat bli polis för att han vill stoppa de kriminella och få en säkrare stad. det är också ett roligt jobb som han vill kunna jobba för.

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? En av polisens viktigaste uppgifter är att förebygga och förhindra brott. Vanligast är att arbeta i yttre tjänst och med utredningar, som att ta upp anmälningar, hålla förhör och ta föremål i beslag. Åtgärder som kräver att du har kunskap om vilka lagar som gäller.

Har du några tidigare erfarenheter? nej simon har aldrig jobbat som polis mina tidigare jobb har varit på postnord , byggare och städare

Vad betyder IGV? På ingripandeverksamheten (IGV) börjar de flesta poliser sin karriär

Hur ska man tala i radion under ett efterföljande? Säg vem du vill prata med och ditt namn. Överlämna samtalet med ”kom”. Då blir det tydligt för alla att du har pratat klart. Den som påbörjat samtalet avslutar samtalet med ”klart slut”.

Du kommer fram till torget där det pågår en stor konflikt hur löser du det? jag börjar med att försöka sära på alla som är där om inte det funkar så inkallar jag förstärkning så mina kollegor kan hjälpa till. efter det så försöker vi ta reda på vad som hänt och hur det kom till från början när allt lugnat ner sig först. sen kanske gripa de personerna som utfört brottet som är mot lagen

Får studerande köra en polisbil? nej eftersom de inte har en utbildning ennu

Varför är det viktigt att använda väderstrecken? Eftersom det är ett bra sätt att vidare förmedla position på t.ex. en gärningsman. Väderstrecken är också en väldigt bra riktlinje då alla vet hur dom pekar, ett fall där man kan behöva använda sig utav väderstrecken är t.ex. under en biljakt där man kan säga t.ex. "Mannen färdas NORRUT på ÖSTRA motorvägen"

Hur ska du agera om du ser en misstänkt droghandel på torget? Jag meddelar i radion om misstänkt narkotika försäljning, tillkallar även extra förstärkning av mina kollegor och ber dom att hålla huvudet kallt. När man sedan har samlat ihop sig så kan man försöka göra ett närmande och gripa de misstänkta gärningsmännen. Under tiden måste man även se till att civila oskyldiga människor inte kommer i vägen och på nått sätt skadas.

Berätta hur man utför HLR. Man inleder med 2st inblås via munnen alternativt 5st vid en drunknings olycka. Sedan så placerar du ena handen över den andra med fingrarna mellan de vardera. Sedan så skall du utföra 30 kompressioner ungefär i mitten av bröstkorgen ifall att detta inte funkar så ska det repeteras.

Hur ska man utföra HLR om en misstänks ha vatten i lungorna? Man ska först och främst inleda med att lägga den drabbade personen i ett så kallat "stabiltsidoläge" så att den lätt kan få ut vätskan ur lungorna utan några större bekymmer. Sedan utför du 5 inblås och där efter utföra de 30 kompressionerna som jag skrev om tidigare.

Berätta vad en thorax är och hur man använder den. Thorax är en "plata" som du fäster över till exempel en enklare skott skada vid ungefär bröst höjd där luft kan tränga sig in i såret vilket kan försätta den drabbade i livsfara. Man sätter då Thoraxen över för att förhindra luften att komma in och utsätta den drabbade för skada eller smärta.

Berätta vad en tourniquet är och hur man använder den. ourniquet är ett hjälpmedel som kan skydda dig mot t.ex. blodförlust då du använder tourniquet för att kunna spänna åt t.ex. din skottskadade arm och stoppa blodflödet så att blodet i armen inte "pumpas" ut

Berätta vad ett tryckförband är och hur man använder det. Tryckförbandet är till för att sakta ner en eventuell blodförlust genom att också här kunna strypa blodet i t.ex. din skottskadade arm.

Berätta hur och när man ska använda bandage. Bandage skall man inte under några omständigheter använda på blödningar eftersom det är som papper. Det ska man ha för att linda (stabilisera) till exempel stukningar.

Polismyndigheten tar inte ansökningar, du får leta upp en polis rekryterare ingame

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka