Accepterad Simme123 | Ban Överklagan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Simme123

Icke Medlem
Meddelanden
20
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199183030061/

Ditt Hex-ID: steam:110000148e1e72d

Vad är din discord tagg? cxrse_01

Vem var det som bannade dig? MrPotato

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2025-06-24 215807.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag blev bannad för "sunt förnuft", troligen för att jag tog mig till vårt gänghus under en situation där det enligt reglerna inte är tillåtet. Jag förstår att det kan ha sett konstigt ut, men jag vill förklara hela situationen så att det blir tydligare varför jag agerade som jag gjorde.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag och några av mina vänner blev konstant förföljda och trakasserade av ett gäng killar från ett annat gäng. De riktade aldrig något vapen eller tog några faktiska hotfulla actions mot oss, utan följde bara efter och betedde sig kränkande. Vi försökte undkomma dem flera gånger – först åkte vi till Autoexperten, sen till polisstationen, men de slutade aldrig följa efter. Tillslut åkte vi till vårt gänghus i ren desperation för att försöka komma undan. Jag vet att det egentligen inte är tillåtet att fly till sitt gänghus i en sådan situation, men jag upplevde inte att vi hade några alternativ kvar då situationen bara eskalerade. Kort därefter blev jag bannad i tre dagar för brist på sunt förnuft.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag förstår varför det kan tolkas som att jag bröt mot regeln om sunt förnuft, men jag vill förklara att mitt syfte inte var att utnyttja spelsystemet eller regler – jag kände mig faktiskt utsatt och ville försöka lösa situationen på bästa sätt. Killarna gjorde inget konkret som vi kunde rapportera, men de förstörde upplevelsen genom att trakassera och jaga oss utan anledning. Det kändes som att staff bara såg slutpunkten (att vi åkte till gänghuset) och inte hela kontexten. Jag kan erkänna att jag gjorde fel och att jag står för det.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har en gång tidigare blivit bannad för ''Powergaming'' när jag inte rpade så bra på mina skador efter en hård krock med bilen. Jag har lärt mig om det misstaget och förbättrat min rp.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag inser i efterhand att det inte var rätt beslut att åka till gänghuset, även om det kändes som en sista utväg i stunden. Istället borde jag ha försökt dokumentera situationen (t.ex. med klipp eller screenshots) och gjort en staff-anmälan om det kändes som att de andra spelarna bröt mot regler eller förstörde upplevelsen genom att trakassera oss utan rimligt RP-syfte. Jag kunde också ha försökt kontakta polisen mer aktivt in game för att få hjälp, även om det inte fungerade i första försöket. Jag förstår nu att det är viktigt att agera enligt reglerna även när situationen känns stressig.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, jag har lärt mig att även om något känns rimligt i stunden så måste jag alltid väga in reglerna och hur det kan uppfattas ur ett staff-perspektiv. Jag kommer framöver att agera mer återhållsamt och använda andra vägar för att lösa situationer, även om det känns frustrerande.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja jag förstår till 100%.

Tillbaka