Inaktuell silverfisken11 | Polismyndigheten Ansökan [520master]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

silverfisken11

Icke Medlem
Meddelanden
121
Reaction score
4
Ange ditt födelsedatum: 8 November 2004

Vad heter du på discord? Silverfisken11#6996

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? cirka 48 timmar har jag nu.

Hur aktiv kommer du att vara? ungefär 4-5 timmar om dagen

Vad heter du? Jag heter Liam

Hur gammal är du? Jag är 19 år gammal

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Jag är simkunnig

Varför vill du bli polis? Jag tycker ni gör ett bra jobb och ville då göra det jag själv. Jag vill ta nästa steg i livet och kliv ur lådan och göra något vettigt med livet och därför ansöka till polisd livet och därför tän

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? Att ha bra radiodisciplin och inte låta otrevlig mot folk man möter och inte göra drastiska beslut.

Har du några tidigare erfarenheter? Jag har jobbat som polis i flera server för länge sen

Vad betyder IGV? det betyder ingripandeverksamheten.

Hur ska man tala i radion under ett efterföljande? Lugnt och noggrant och lyssna på vad andra säger.

Du kommer fram till torget där det pågår en stor konflikt hur löser du det? Jag börjar med att försöka sära på dom sen försöka få så mycket information som möjligt vad som hänt. sen börjar jag prata med dom och min kollega om vad som har hänt och vad dom började bråka om och sen ifall det skulle fortfarande pågå när vi åkt från platsen skulle jag börja med att åka tillbaka och ta in dom på station och fråga mer där varför dom bråkade för och kolla om det var om något olagligt eller bara ett bråk så skulle jag göra vad som är bäst därifrån

Får studerande köra en polisbil? nja dom får åka i en men inte köra den.

Varför är det viktigt att använda väderstrecken? ifall man är ute på något väldigt alvarligt brott och ens telefon eller något sånt är trasig eller död på batteri så skulle jag använda väderstreck för att veta vart jag är

Hur ska du agera om du ser en misstänkt droghandel på torget? Jag skulle komma fram till dom och fråga vad dom håller på med skulle det va så att jag känner lukten av en drog skulle jag börja förhöra dom och söka igenom dom på plats ifall dom vägrar at samarbete skulle dom få följa med oss in på en grundkoll och ett misstänkt droghandel/drogförsäljning och ge dom böter eller ett lindrigt straff.

Berätta hur man utför HLR. först kollar Kontrollera livstecken. Skaka personen försiktigt och försök få kontakt. sen skulle jag kolla personen puls. Sen skulle jag kontakta min kollegor och anropa ifall hjärtat har stannat eller om personen lever. Sen skulle jag göra Gör 30 bröstkompressioner. och 2 inblåsningar. sen Fortsätt med kompressioner och sen när dina kollegor har kommit och har en hjärtstartare använd den på personen ifall den har ingen puls.

Hur ska man utföra HLR om en misstänks ha vatten i lungorna? först gör du 3 inblåsningar och ser om dom hostar upp vatten och sen ifall dom mår bra ring en ambulans som får komma och hjälpa men ifall den hostar upp vatten men inte mår bra gör HLR på den personen då.

Berätta vad en thorax är och hur man använder den. thorax är en röntgenmaskin maskin och kollar inre skador och olika virus i kroppen.

Berätta vad en tourniquet är och hur man använder den. Tourniquteten, som är en sorts spännband, fäst minst 5 centimeter över såret på en lem för att hindra blodflödet till skadan. Den har visat sig vara mer effektiv än tryckförband som läggs direkt på såret. Se klippet ovan för att få veta hur den används.

Berätta vad ett tryckförband är och hur man använder det. Du kan göra ett enkelt tryckförband genom att vika ihop kompresser, ett tygstycke eller liknande och trycka det mot såret. Linda sedan gasbindor eller knyt en halsduk hårt runt skadan

Berätta hur och när man ska använda bandage. man använder bandage om man har brutit något eller ett stort sår och lindar det över skadan och man har det på sig ett tag.

Man behöver inte göra en skriftlig ansökan, det räcker med muntlig intervju ingame.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka