Nekad siggepigge. | Ban Överklagan [LUDDE]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

siggepigge.

Icke Medlem
Meddelanden
161
Reaction score
6
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199016842645/

Ditt Hex-ID: steam:11000013efa1595

Vad är din discord tagg? siggepigge.

Vem var det som bannade dig? Valentino

Bild på banmeddelande: image.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig?
Jag tror helt enkelt att jag blev bannad för att jag klantade mig rejält. Det jag gjorde var ett tydligt regelbrott, och jag fattar varför Valentino inte hade något annat val än att banna mig. Hela situationen började med att vi blev jagade i en biljakt. Det var kaos, och vi körde som galningar för att komma undan. Till slut tappade vi kontrollen och kraschade i full fart – jag snackar över 300 km/h. Och vad gör jag efter en sån krasch? Jo, istället för att tänka logiskt eller spela ut kraschen realistiskt, hoppar jag rakt ut ur bilen och börjar skjuta på fienderna. Det värsta? De hade redan sina vapen riktade mot mig.

När jag tänker på det nu känns det nästan pinsamt. Hur kunde jag vara så dum och orealistisk? FearRP handlar ju om att man ska spela som om ens karaktärs liv betyder något, som om det faktiskt finns något att förlora. Men istället för att reagera som någon som precis varit med om en brutal krasch och står inför överväldigande odds, valde jag att ignorera allt och agera som en actionhjälte. Jag trodde uppenbarligen att jag kunde ta ut alla ensam, och det är klart att det inte bara bryter mot FearRP – det är också ren powergaming. Jag agerade som om min karaktär var odödlig, vilket går emot hela serverns idé om trovärdigt rollspel.

När jag tänker tillbaka inser jag att jag hade så många bättre alternativ. Jag kunde ha stannat i bilen och spelat ut konsekvenserna av kraschen. Jag kunde ha använt /me för att beskriva hur min karaktär kanske var skadad, yr eller till och med medvetslös. Det hade gjort scenariot mer trovärdigt och gett alla inblandade en bättre upplevelse. Men nej, jag valde den enkla, snabba och helt felaktiga vägen – att hoppa ut och börja skjuta direkt.

Jag tror också att min historik på servern spelade en stor roll här. Jag har haft några varningar och bans tidigare, och det är klart att det påverkar hur staff ser på mig. Jag kan tänka mig att Valentino såg det här som "sista droppen". Om man har en historik som min och sedan gör något så här dumt, då är det inte konstigt att de känner att det inte går att ha kvar mig. Jag hade redan haft mina chanser att visa att jag kunde spela ordentligt, och istället visade jag att jag inte lärt mig av mina tidigare misstag.

Jag kan inte skylla på staff för det här, för de gjorde inget fel. Det var jag som bröt mot reglerna, och det var jag som förstörde upplevelsen för andra spelare. Det är verkligen inte okej. Jag gillar inte att bli bannad – vem gör det? – men jag förstår varför det hände. Det enda jag kan göra nu är att äga upp till det jag gjorde, lära mig något av det och visa att jag faktiskt kan ändra mig om jag får en chans till.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag låg död efter att ha blivit dödad i scenariot, och strax efter blev jag tillsagd att hoppa in i support för att diskutera vad som hade hänt. När jag kom in i supporten möttes jag av Valle, som tog upp situationen och förklarade att jag skulle bli bannad. Han gick igenom orsakerna till bannen och var tydlig med att mitt agerande bröt mot både FearRP och powergaming-reglerna, vilket är allvarliga regelbrott. Jag hade, enligt honom, inte spelat på ett sätt som visade att jag värderade mitt liv i scenariot, och dessutom hade jag använt mig av powergaming. Båda dessa punkter bröt mot serverns grundläggande regler och strider mot den typ av rollspel som Unive vill upprätthålla. Valle nämnde också att jag inte hade någon vidare historik på servern. På grund av tidigare varningar och min allmänna historik beslutades det att alla mina roller skulle dras tillbaka omedelbart, utan att det skulle bli några diskussioner om saken. Han gjorde det väldigt klart att det här var de åtgärder som gällde, och det fanns inget utrymme för diskussion eller att försöka överklaga just då. Jag kan faktiskt uppskatta att Valle var så rak och tydlig med mig i sin förklaring. Det gjorde att jag inte kände mig förvirrad över situationen utan förstod exakt varför de tog det beslutet.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag inser verkligen nu att jag gjorde ett dåligt beslut när jag valde att hoppa ur bilen direkt efter kraschen och börja skjuta. Att reagera så snabbt och utan att tänka igenom konsekvenserna var allt annat än genomtänkt. Jag förstår nu att det bryter mot flera av serverns regler och särskilt FearRP, som är en viktig del av att upprätthålla en trovärdig RP-upplevelse. Valentino hade helt rätt i att banna mig och ta bort mina roller – det var en konsekvens av mitt eget agerande, och jag har ingen grund att känna mig orättvist behandlad. Jag ser att hela den här situationen är på mig och mitt eget ansvar.

Jag är också medveten om att min historik på servern inte har varit den bästa den senaste tiden. Det är antagligen en stor anledning till att Valentino kände att han behövde vara extra strikt i sitt beslut. När jag ser tillbaka på situationen nu, inser jag att jag borde ha hanterat det hela på ett mycket bättre sätt. Jag borde ha tagit några sekunder att tänka igenom mina val och anpassat mitt agerande till reglerna istället för att rusa in i handlingen och bryta mot FearRP.

Den här erfarenheten har verkligen fått mig att fundera över hur jag beter mig i spelet och vilken typ av RP jag bidrar med. Jag har insett att mitt sätt att spela inte bara påverkar mig själv utan även upplevelsen för alla andra på servern. Om jag får en chans till, lovar jag att agera mer genomtänkt i framtiden och göra mitt bästa för att följa reglerna fullt ut. Jag vill inte bara undvika problem för min egen del, utan också bidra till en bättre och mer positiv RP-upplevelse för alla på servern. Jag är redo att ta mitt ansvar och göra en ordentlig förändring i mitt sätt att spela och se till att jag håller mig inom de riktlinjer och regler som Unive Roleplay har satt upp.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har blivit bannad tidigare, och jag kan ärligt säga att jag har lärt mig en hel del från de gångerna. Ett tydligt exempel var när jag blev bannad för bug abuse och RDM för några månader sedan. Det hände när jag dubbelhoppade på en cykel, och jag förstod inte då att det bröt mot reglerna – men det blev snabbt klart för mig efter att bannen kom. Den upplevelsen blev en riktig läxa, och varje gång jag nu pratar med andra om cyklar, eller ens tänker på att använda dem i spelet, påminner jag mig själv om att inte upprepa samma misstag igen. Jag vill undvika att hamna i den sitsen en gång till.

Det handlar inte bara om att slippa konsekvenser som bans; jag vill också bidra till att göra Unive till en bättre och mer rättvis server för alla. Jag inser nu att det jag gjorde påverkade både mig och andra spelare negativt. Genom att följa reglerna och undvika sådana misstag kan jag bidra till en bättre RP-upplevelse för alla.

Jag ser nu att varje regelbrott jag har gjort också var en missad möjlighet att förbättra servern och skapa en bättre atmosfär för alla som spelar där. Det är därför jag verkligen försöker ta varje läxa på allvar, och att se tillbaka på mina tidigare bans hjälper mig att påminna mig själv om att respektera reglerna.
Många av mina bans är gamla och dubbla, och en del är från när jag inte var medlem. Visst ska man följa reglerna även som icke-medlem, men det är lätt att råka klanta sig när man är ny och inte har koll på allt. Jag står för att jag har gjort fel förut, och det är inget jag kan ändra på nu. Man blir lätt efterklok.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag ser nu att jag verkligen kunde ha hanterat situationen på ett mycket bättre sätt. När vi kraschade i så hög fart, runt 300 km/h, borde jag ha stannat kvar i bilen och spelat ut konsekvenserna av kraschen istället för att hoppa ut direkt och försöka skjuta på dem som jagade oss. Att fatta ett sånt impulsivt beslut var verkligen inte genomtänkt, och nu inser jag att det bröt mot både powergaming och FearRP. För det första hade fienden redan sina vapen riktade mot oss, och för det andra är det verkligen orealistiskt att man bara kliver ur en bil efter en så kraftig krock och fortsätter som om inget har hänt.

Hade jag tagit mig tid att tänka efter och hålla mig till en mer trovärdig rollspelsreaktion, kunde jag ha spelat ut effekterna av kraschen på ett mer realistiskt sätt. Jag kunde ha använt kommandot /me för att beskriva hur min karaktär blev yr av kraschen, började blöda, kände smärta, och kanske till och med svimmade av en stund. Detta skulle ha gjort scenariot mycket mer trovärdigt och gett de andra spelarna en chans att reagera naturligt på situationen. Istället för att direkt hoppa ur och börja skjuta, vilket förstörde den realistiska känslan, hade jag kunnat bidra till att scenariot blev mer spännande och verklighetstroget för alla inblandade.

Jag inser nu hur mycket bättre det hade varit för alla om jag hade stannat kvar i bilen och spelat ut skadorna på ett trovärdigt sätt. Det hade gett motståndarna möjligheten att reagera mer realistiskt och uppleva scenariot på ett sätt som passade in i RP
. Genom att jag bara hoppade ut och började skjuta direkt, missade jag inte bara chansen att skapa ett intressant scenario, utan jag påverkade också spelupplevelsen för de andra spelarna på ett negativt sätt.

Det här har verkligen fått mig att reflektera över hur jag agerar i RP-situationer och att se vikten av att hålla mig till realistiska handlingar, även i intensiva scenarion. Om jag får en ny chans, kommer jag definitivt att vara mer noggrann med att tänka igenom mina val och följa reglerna för FearRP och powergaming noga. Jag vill kunna bidra till en bättre och mer engagerande RP-upplevelse för alla och undvika att förstöra den realistiska känslan som servern försöker upprätthålla.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag håller med till 100%. Om jag får en chans till och blir unbannad, är jag verkligen fast besluten att förbättra mig. Jag förstår nu att mitt tidigare sätt att spela inte höll den nivå som servern förväntar sig, och jag är redo att göra allt för att förändra det. Jag ska verkligen anstränga mig för att RP
bättre, tänka igenom mina handlingar och alltid se till att de följer serverns regler.

Att spela på Unive Roleplay är något jag verkligen uppskattar, och jag vill vara en del av den här gemenskapen på ett positivt sätt. Jag har lärt mig mycket av de misstag jag har gjort och vet nu vad jag behöver göra för att bidra till ett bättre RP. Jag vill inte bara undvika att bryta regler, utan också aktivt jobba för att skapa en trovärdig och engagerande upplevelse för alla andra spelare. Om jag får möjligheten att återvända, lovar jag att ta den här chansen på allvar och visa att jag kan spela på ett sätt som stärker RP
för alla inblandade.

Jag vet att det krävs mer än ord för att bevisa det, men jag är redo att göra de förändringar som krävs. Jag vill bevisa att jag kan respektera reglerna och spela på ett sätt som gynnar hela servern. Att bli unbannad skulle betyda mycket för mig, och jag är villig att göra vad som krävs för att visa att jag kan hantera den här chansen på rätt sätt och att jag har lärt mig av mina misstag.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja 100%

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka