Inaktuell SiggeEd | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Siggeed

Icke Medlem
Meddelanden
831
Reaction score
70
Ange ditt födelsedatum: 22 Juni 2005

Vad heter du på discord? Siggeed#3151

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 480+

Hur aktiv kommer du att vara? 6 timmar per dag ungefär och på helgerna mer

Vad heter du? Baltazar Von Anka

Hur gammal är du? 21

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Ja har vart med i flera stora simtävlingar.

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis på grund av att jag vill göra samhället till en tryggare plats en kvinna ska kunna gå ute på natten och känna sig trygg. Jag känner också att jag vill ta ansvar för att få ett tryggare samhälle att jag kommer våga offra mitt liv för Polisen. Jag vill inte bara ta fast kriminella utan jag vill också inspirera stadens invånare att inte välja det kriminella livet. Jag vill även vara med i gemenskapen bland polisen och hur vi kan samarbeta tillsammans för att göra staden till en tryggare plats. Min pappa var även polis i sina tidigare dagar och det har skapat mig ett väldigt stort intresse för ljust polisens olika scenarion på helt rätt sätt. Jag älskar hur polisen samarbetar med varandra

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? Att alla i polis kåren känner sig trygga och att vi kan ha en bra kommunikation där alla litar på varandra samt att ha väldigt roligt tillsammans. Sedan vill jag se till att alla personer i staden följer lagen för små lagbrott inom tex polisen kan leda till stora olyckor med dödsfall. Jag tycker inte heller man ska missbruka att man är polis eller att man har ett vapen utan du ska vara som en förebild. Jag har även lärt mig under polisutbildningen att när du pratar radio ska du inte störa utan låta andra prata så ni får en bra kommunikation och kan samarbeta bättre.

Vad vet du om yrket i helhet? Att det kommer vara ett jobb där du aldrig kommer veta vad som händer under dagen du kan se ett lik eller du kan hamna i en skottlossning så du måste vara redo på att vad som helst kan hända hela tiden. Jag måste kunna hantera stress om Tex det är en gisslansituation så ska jag försöka prata med personen så alla kan komma därifrån säkra. Som polis ska du också kunna hjälpa andra, då ska du se till att hjälpa dem på rätt sätt. Som polis måste man kunna hantera sina känslor och hantera en situation utefter faran. Som polis ska du alltid prioritera kollegorna och de civila i samhället. Polisens utrustning innehåller: Elchockvapen, sig sauer, handfängsel, batong m.m. Som polis tar man först en intervju. Klarar man den börja r man polisutbildningen. Efter att ha genomgått proven blir man provanställd. Efter ett antal timmar tjänstgöring blir man anställd som assistent. Polisen använder sig av RAKEL och kommunicerar genom den. I polisbilarna har vi polisdatorn polman. Polisen använder sig av ett belastningsregister där alla som brutit mot lagen hamnar. Polisyrket är ett yrke som har många skyldigheter. Du måste vara redo jobba övertid och åka in när som på viktiga larm.

Har du några tidigare erfarenheter? Nej har inga erfarenheter. Har jobbat på ett hotell förut med många stressiga gäster så jag är van vid stressiga situationer.

Hur är du som person? Jag är en fysiskt stark person som kan hantera alla möjliga situationer. Jag har även mycket vänner som jag hänger med på dagarna. Så jag är van med alla slags situationer och jag är även väldigt social och kan prata med alla på ett lugnande sätt. Jag har aldrig gjort något brott i livet så mitt brotts register är helt rent.

Är det något vi bör veta om dig? Nej bara att jag kommer ta jobbet på största allvar och att det inte är ett dagis det här utan det hänger på liv och död.

Senast ändrad:
Tillbaka