Inaktuell ShoBobbi | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

ShoBobbi

Icke Medlem
Meddelanden
30
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Lowe

Ditt discordnamn: shobobbiii

Ditt Hex-ID. https://steamcommunity.com/profiles/76561198855771423/

Ange ditt födelsedatum 4 Februari 2003

Varför ska just du bli staff? Min roll inom staff är att vara till hjälp och underlätta konversationer.

Mitt syfte är att vara till hjälp och underlätta samtal genom att tillhandahålla information och svara på frågor. Om det finns något specifikt jag kan hjälpa till med eller om personen har några frågor, så ska dom inte tveka att fråga så gör jag mitt bästa för att bistå dom!
Jag har en bred mängd information som jag kan hjälpa till med att svara på frågor, ge förslag och ge allmän hjälp inom olika ämnesområden.

1. Snabb och exakt information: Med min förmåga att snabbt bearbeta och tillhandahålla information från min kunskapsbas kan jag ge användarna omedelbara och korrekta svar på deras frågor. Detta sparar tid och ger en smidig upplevelse för sppelarna, som inte behöver vänta på att få svar eller söka sig till problemet.

2. Kontinuerlig tillgänglighet: Med min förmåga att vara tillgänglig 24/7 kan jag svara på spelarnas frågor och tillhandahålla information när som helst på dygnet. Detta är särskilt värdefullt för spelarna i olika tidszoner eller de som behöver snabb hjälp utan att behöva vänta på att staff ska vara tillgänglig.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag skulle säga att självaste RP nivån inte fungerar så värst bra. Skulle vilja förbättra den så gott jag kan.
I support så finns det också lite saker som måste fixas, man ska inte behöva sitta i väntrummet i 30 minuter för att få svar på det man vill ha svar på.
Annars hart jag inte så mycket mer att tillägga i den här rutan.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Ett staff team kan lösa problem tillsammans genom att följa några steg:

Identifiera och definiera problemet: Teamet måste förstå vad problemet är och klargöra dess specifika egenskaper och orsaker.

Samla information: Teamet bör samla in relevanta data och information om problemet för att få en bättre förståelse och kunna utvärdera olika lösningar.

Generera lösningar: Alla i teamet bör bidra med sina idéer och perspektiv för att generera olika möjliga lösningar på problemet.

Utvärdera och välja en lösning: Teamet behöver utvärdera varje lösning och bedöma deras fördelar, nackdelar och genomförbarhet innan man väljer den mest lämpliga lösningen.

Implementera lösningen: Teamet behöver samarbeta för att genomföra den valda lösningen. Det kan innebära att tilldela ansvar och resurser, och att följa upp genomförandet för att säkerställa att lösningen fungerar som förväntat.

Utvärdera resultatet: Efter att lösningen har genomförts bör teamet utvärdera resultatet för att se om problemet har lösts eller om ytterligare åtgärder behövs.

Lära av erfarenheten: Teamet bör reflektera över processen och resultatet för att lära sig av erfarenheten och kunna förbättra sin problemlösningsförmåga inför framtida situationer.

En viktig faktor för framgångsrik problemlösning är att alla i teamet känner sig delaktiga och att det råder öppen kommunikation och dialog. Att vara öppen för olika perspektiv och att respektera andras åsikter är avgörande för att kunna hitta de bästa lösningarna.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Ha en positiv attityd: Visa respekt och uppmuntran gentemot dina kollegor och chefer. Var hjälpsam och öppen för samarbete.

Håll dig till arbetsreglerna: Var punktlig, ta ansvar för dina uppgifter och uppfyll dina arbetsuppgifter enligt kraven och tidsramarna som satts upp.

Kommunicera tydligt: Uttryck dig på ett konstruktivt och respektfullt sätt. Undvik negativa kommentarer eller kritik som kan underminera andra.

Förhåll dig till yrkesmässiga normer: Klä dig lämpligt för arbetsplatsen och håll en ren och organiserad arbetsplats. Ha även en professionell ton och beteende när du kommunicerar med kunder eller klienter.

Utveckla dina färdigheter: Fortsätt att lära och utveckla dig inom ditt område för att hålla dig relevant och bidra till teamets framgång.

För att svara på den andra frågan, kan agerandet professionellt vara avgörande för framgång i arbetslivet. Det kan påverka ditt rykte, möjligheten till befordran och hur du betraktas av andra. Dessutom bidrar en professionell attityd till att skapa en effektivt och harmonisk arbetsmiljö där alla kan trivas och arbeta på bästa sätt.

Hur länge kan du vara aktiv på servern varje dag? Jag håller mig på kvälls schemat med tanke på att jag jobbar på dagen, men mellan 19.00-00.00 det är då jag är mest aktiv. Men med min telefon så kan jag även ta ärenden under arbetstid,, har även märkt att det är många som sitter i väntrummet på sena kvällar/nätter, och det är där jag kommer göra stor nytta.
inte bara sena kvällar/nätter såklart.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har hoppat fram och tillbaka från servern, men jag gick med i servern först 2020 tror jag, Då spelade jag i servern i ett år i streck, Men man har hoppat fram och tillbaka och nu är jag fast här. För unive kommer alltid att vara unive för mig:)

Har du tidigare erfarenheter som staff? Staff för mig är inte att man ska veta vad vissa kommandos är ingame och massa såna saker. Utan staff för mig är det som står nedanstående.

1. Jag kan hålla i ledarskap, och komma med nya projektidéer till servern samt discorden om det skulle behövas. Jag är väldigt lättlärd och är en bra lyssnare

2. Jag kan samarbeta med folk väldigt lätt, och folk tycker att det är lika lätt att samarbeta med mig.

3. kritik tar jag på största allvar, med kritik så växer du otroligt mycket som människa samt lär dig mera saker om vad du kan förbättra dig själv på.

4. Som staff så är man ansiktet utåt för servern så du måste tänka dig för hur du bemöter en spelare, hur du pratar med spelaren.

Det som jag har hört en hel del det är att väldigt många staffs har en låg och deppig ton när dom tar ett samtal, Och det är inte alls roligt för den personen som behöver hjälp. Så du ska låta glad när du pratar helt enkelt för då vet spelaren att, Den här personen vill det här. han gillar att vara staff helt enkelt.

men om man bortser från allt som står ovanför oss, så kan jag grunden för staff ingame.
T.ex som..
/bring (id)
/dv
/noclip
/ban (id) (anledning)
/kick (id) (anledning)
/togglename
/toggleid
/goto
m.m..

Jag hoppas att jag fick ner skrivet allt.
Jag hoppas att jag blir en i teamet! Ha en fantastisk dag

Mvh Shobobbi/Henke Svensson

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? Support, Jobb och kriminell

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? donation , rp och servervakt

Senast ändrad:
Ändra så din discord matchar med den du har nu så de inte blir så att man behöver neka för detta :)

Sätter denna på ”inaktuell” då en rensning sker. Var vänlig och skicka in en ny staff ansökan.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka