- Meddelanden
- 59
- Reaction score
- 4
Åtgärds-referens
ID: 2645 — Mild (3p)
Typ: Mild brist på Social RP (§ 4.1k)
Anledning: Skjuter polis, inte sista utväg
Personal: saneby
Datum: 2026-05-09
Krim-relaterad: Ja
Visa på portalen
Beskriv vad som hände från ditt perspektiv Mina vänner blev arristerade och jag trodde att sista utväg inte bara gällde för mig utan även om det är sista utväg för mina vänner, jag väljer iallafall att hoppa ut och öppna eld mot polisen men jag går bara för att bena och inte döda samt markera dem. Efter det hoppar jag in i min bil och får då syn på att en av mina vänner gör ett rymnings försök ihop med en truck som försöker få med honom men då benar polisen han och jag tänker att jag behöver agera snabbt för att han ska överleva och väljer då att åter hoppa ut och skjuta för att sedan lämna platsen snabbt
Varför anser du att åtgärden var felaktig? Jag tycker att sista utväg inte bör gälla för en själv utan även när det kommer till att säkra ens gäng medlemmar för att dem inte ska dö/Torska. Jag pratade med poliserna och dem sa att dem ej ville sätta åtgärder och då antog jag att vi var klara och blev fri att gå men blev senare indragen åter pga samma scenario vilket jag anser är tråkigt då vi kunde lösa det muntligt.
Har du bevis som stödjer din överklagan? Alla bevis har visats i supporterna
Har du läst och förstår reglerna? Ja
Förstår du att falsk information kan leda till ytterligare åtgärd? Ja