Accepterad Shabbe75 | Ban Överklagan [Krizz]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Shabbe

Admin
Personalmedlem
Admin
Koordinator
Kriminell Ansvarig
Support Ansvarig
Staff Manager
Jobbstyrning
Meddelanden
434
Reaction score
203
Länk till din steam profil: 11000014bbdc47c

Ditt Hex-ID: 11000014bbdc47c

Vad är din discord tagg? 1shabbe

Vem var det som bannade dig? Krizz

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2024-12-29 005145.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att jag blev bannad för att jag tappade tålamodet och reagerade fysiskt på en provokation. En kille kallade min karaktär för "busunge", vilket gjorde mig väldigt upprörd. Jag förlorade kontrollen och slog honom, vilket jag nu förstår var ett felaktigt sätt att hantera situationen på. Istället för att försöka kommunicera eller ignorera provokationen, valde jag att använda våld, vilket inte är acceptabelt enligt spelets regler.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Just innan jag blev bannad, var det en kille som kallade min karaktär för "busunge", vilket fick mig att känna mig provocerad och arg. Jag reagerade på ett impulsivt sätt och slog honom i spelet. Jag förstår nu att det var en oacceptabel reaktion och att det var ett brott mot spelets gemenskapsregler.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag inser att det var jag som gjorde fel. Banen var inte felaktig alls. Staffen gör sitt jobb för att upprätthålla en respektfull och vänlig miljö för alla spelare, och mitt agerande gick emot dessa värderingar. Att använda våld, även i ett spel, för att hantera en situation där jag blev provoserad var inte rätt sätt att agera på, och därför är jag fullt medveten om att bannen var rätt.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans.Jag har inte blivit bannad tidigare, men jag ser detta som en viktig lärdom. Jag förstår nu att varje gång man bryter mot spelets regler eller gemenskapsnormer, påverkar det hela upplevelsen för andra spelare, och det finns alltid konsekvenser för det. Jag inser nu att jag måste vara mer medveten om mitt eget beteende, även när jag känner mig provocerad.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda?Jag hade kunnat reagera annorlunda genom att ta ett steg tillbaka och tänka innan jag agerade. Jag skulle kunna ha ignorerat den provokationen eller svarat med ord istället för att använda våld. En bättre lösning hade varit att säga förlåt till killen som kallade mig "busunge" och försökt lösa situationen på ett mer moget och respektfullt sätt. Jag kanske till och med hade kunnat erbjuda mig att ge honom något i spelet som ett sätt att visa att jag inte ville vara otrevlig.

Har du lärt dig någonting efter din ban?Ja, jag har verkligen lärt mig mycket efter att jag blev bannad. Jag har insett att det inte är värt att låta känslor som ilska ta över och att det alltid finns bättre sätt att hantera konflikter än att slåss eller reagera impulsivt. Jag har lärt mig att kommunikation, förståelse och att hålla sig till spelets regler är viktigt för att skapa en positiv upplevelse för alla spelare. Jag förstår nu att jag måste tänka efter innan jag agerar och att det är bättre att hålla sig lugn och respektfull, även om någon provoserar en.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja

Tillbaka