Accepterad samueldaking | Ansökan till Trainee [Philip]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

samueldaking

Icke Medlem
Meddelanden
51
Reaction score
4
Vad är ditt namn i verkligheten? samuel

Vad heter du på discord? samueldakng#9395

Ange ditt födelsedatum 12 Maj 2007

Ungefär hur ofta är du inne, vilka tider? Måndag: 15:00-23:00

Tisdag: 15:00- 23:00

Onsdag: 15:00- 23:00

Torsdag: 15:30-23:00

Fredag: 11:00-02:00

Lördag: 11:00-02:00

Söndag:11:00- 01:00

Vad är det som får dig att söka till Trainee? Det som får mig att bli Trainee är för att jag gillar att ansvar för något som gör mig intresserad, tidigare har jag varit chef på båtbolaget vilken krävdes lite ansvar, engagemang och disciplin. Jag menar att det var ganska mycket att hålla reda på framförallt ekonomin och de anställda, det krävdes även lite ansvar för de anställda. Som sagt gillar jag att hålla och ta ett ansvar. Något som såklart är viktigt och som är en faktor till varför jag vill bli trainee är för att förbättra rpen. För nu ser jag väldigt mycket failrp och annat som bryter mot reglerna vilket jag åter gärdar direkt som servervakt, men som trainee kan det ske samma sak men då man kan anpassa bannen till en längre period, och jag vet också att man kan skicka in till DC servern om man vill ha en förlängd bann. Men det är något jag ibland glömmer bort men kommer försöka komma ihåg för att jag antar att det krävs bevis för banns när man är trainee, använder medal. Något lite mer extra för att vara trainee är att när vi har fordonsutbildningar på sjukvården så uppstår det ofta att fordonen går sönder vilket innebär att lagning är betydelsefull faktor så att utbildningen inte dröjer tid eller något liknande. Jag gillar att hjälpa till då jag tror staff handlar även mycket om att utveckla servern vilket jag skulle vilja vara med på och bidra med en god arbetsmiljö så att vi tillsammans kan utveckla servern.

Vad skulle du säga att du skulle vilja jobba för att utveckla på servern? jag skulle vilja jobb med rp och servern utveckling i helhet. Jag menar för det första att om det skulle hända att nya aktiviteter eller nya saker så skulle jag gissa på att spelar antalet skulle öka vilket leder till nya spelare som kanske inte rpat på innan då jag vill stöta upp och hjälpa till med rp utvecklingen på server. Jag är också säker på att om spelar antalet skulle öka mer så skulle jag som sagt vara säker på att det kommer bli ett roligt samhälle så att alla också känner sig trygga osv. Jag vill också bidra med god stämning inom servern och trainee jobbet.

Hur länge har du spelat på Unive? 3-4 månader

Har du några tidigare erfarenheter? Jag har inte varit staff eller nått men är servervakt och tycker det har fungerat bra och jag har kollat på philips streams och andra streamers som streamat när dem e staff på unive så vet mycke commands och sånt

Hur goda kunskaper har du gällande staff relaterade-kommandon? /revive (id) - återupplivar en spelare, det skulle kunna ske vid en bugg död, att man dör av en bugg eller spawnas död.

/kick (id) - sparkar ur en spelare ur servern, mer för att de ska lära sig rp nivån samt reglerna så att det inte ska upprepas.

/svban (id) (anledning) - en 60 minuters bann, servervakter använder detta för att man dels ska lära sig rp nivån och reglerna.

/noclip - viktigt kommando att känna till , gör att man kan flyga runt då man kan titta och hålla koll på scenarier och rp nivån samt så att alla regler sköts.

/tpm - man teleporterar till platsen som man markerat på mappen/kartan.

/sqlban (id) (antal dagar) (anledning) - en ban som man kan anpassa mer t.ex en VDM som kan ligga på en 5 dagars bann (minst).

/squlban (hex id) - unbannar, tar bort avstängning.

/m (id) - skriver pm in game för tips eller varningar som kan leda till ban. Eller självklart något annat. Vad man kan tänka på

/goto (id) - man transporteras till id:et man skrev för att t.ex skulle ske någon brytande regel situation.

/freeze (id) - fryser spelaren så att den stannar om man t.ex skulle vilja ge spelaren skin för att den inte bytt kläder ännu.

/setjob (id) (jobb) - ger spelaren ett jobb som man skrivit in.

/givemoney (id) (antal pengar) - ger spelaren pengar i kontant form.

/bring (id) - teleportar spelaren till sig själv.

/who (id) - kollar om spelaren är icke medlem eller medlem, ett bra kommando som kan användas i situationer där det sker krim utan krim t.ex.

/announce - skriva i en offentlig chatt som hela servern kan se, vid viktigt tillfälle.

/ooc - skriver i OOC chatten.

/unfreeze (id) - gör så att spelaren kan röra sig i igen

/clearall (id) - tar bort alla föremål som spelaren har i sitt inventory.

/clearinventory - (id) man väljer specifika föremål som man vill ta bort från spelarens inventory.

/giveitem (id) - ger spelaren ett specifikt föremål.

/spec (id) - spectetar spelaren.

/skin (id) - ge spelaren skin, skin betyder att det finns fler kläd alternativ.

/sqlsearch (steam namn) - man får reda på Hex id.

/dv (radius) - man tar bort ett fordon, radius är område.

Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss? Nej men om jag kommer på nått så säger jag till

Godkänd, låser och arkiverar.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka