Accepterad Sampe1234 | Ansökan till Trainee [Philip]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

TheEpicSampe

Icke Medlem
Meddelanden
123
Reaction score
12
Vad är ditt namn i verkligheten? Samuel

Vad heter du på discord? TheEpicSampe#6969

Ange ditt födelsedatum 21 Oktober 2008

Ungefär hur ofta är du inne, vilka tider? jag är rätt aktiv skulle jag nog säga. Mellan dessa tider brukar jag vara inne.

Måndagar 16:00 - 22:00
Tisdagar: 16:30 - 22:15
Onsdagar: 16:00 - 22:00
Torsdagar: 16:00 - 22:00
Fredagar: 15:30 - 23:00
Lördagar: 13:00 - 23:00
Söndagar: 13:00 - 23:00

Vad är det som får dig att söka till Trainee? Det som får mig att vilja bli Trainee är att jag vill kunna göra skillnad på servern. Jag vill kunna vara inne i noclip och spectate och bedöma hur folks rp är. En av mina kompisar var Trainee på Unive och jag vill gärna också testa på det. Jag har även kollat på streamers som är staff på denna server och det är även lite just det jag vill testa på hur det är för det har inspirerat mig till att vilja ansöka till Trainee för att jag har tyckt att det ser ut att vara roligt och vara staff på just denna server. ( Jag var staff på en annan server innan jag började spela på Unive och den servern var väldigt liten och var inte kul att vara mod på den servern och då hamnade jag på denna servern och tycker att denna server är den bästa svenska RP servern och även den största). Har varit aktiv i rp världen i typ nästan ett år nu. Och jag har alltid tyckt att det har varit kul och nu skulle jag vilja testa på Trainee.

Vad skulle du säga att du skulle vilja jobba för att utveckla på servern? Jag skulle vilja utveckla rp nivån så mycket som det går att göra och jag skulle ta många ärenden kring Support m.m. Om jag skulle bli trainee så skulle jag vara väldigt aktiv i spec och noclip. Jag skulle kolla på Tickets och banöverklagningar på Forumet. Jag skulle också ta och specca ingame runt gängområden och drogställen bl.a och specca krim rp och polis rp men även all annat rp. Det skulle vara kul att vara Trainee för att då får man åka runt i noclip och spec och kolla på folks rp och bedöma hur den rpn är. Det skulle jag tycka va kul iallafall. Det skulle bli spännande att bli Trainee för att då så får man ju som sagt noclipa runt och även specca för att rp nivån kan vara lite kaosig ibland när man själv är inne och rpar. Jag skulle också svara på Reports och helps. Om någon skulle skriva i report att det är nån som t.ex pratar ooc så skulle jag tpa till personen som skrev reporten och om jag inte vet vem det är som pratar ooc så skulle jag skrivit /m (id) Vem pratar ooc? och då så svarar personen förhoppningsvis tillbaka i /m och skriver vem som gör det alltså idt. Jag skulle också prioritera support väntrummet eftersom att jag har sett att det är folkdär som ibland fått sitta i 10+ min för att få hoppa in i en support kanal och prata där. Jag skulle dra in personen i supportrum som är ledigt och sätta mig där och fråga vad personen behöver hjälp med och försöka hjälpa personen.
jag skulle också vara aktiv mycket och kolla på banöverklagans och tickets på forumet, Support väntrum i Discorden och även skriva i chattarna om det är någon som behöver hjälp med något. Om det är någon som jag vill ska hoppa support så kommer jag att skriva ett pm till den personen och skriva till personen att den ska hoppa support. Jag skulle prioritera alla Support saker såsom att dra folk i support och noclipa innan jag rpar. Jag kommer inte att rpa alls lika mycket om jag är Trainee för att då har jag andra saker i servern att göra som är viktigare. Jag kommer inte att bara sitta ingame och bara banna folk för att jag kan. Jag kommer bara banna folk när jag ska göra det och inte annars. (Det kallas för att Abusea sina perms). Jag tror att jag skulle passa som Trainee eftersom att jag är väldigt aktiv och tycker att detta communityt är riktigt fint och jag vill kunna hjälpa till och göra skillnad på servern. Jag skulle vara aktiv InGame, discord och på Forumet varje dag för att hålla koll. InGame skulle jag åkt runt och specca och se till att regler följs men jag kanske kommer rpa lite också men jag skulle prioritera staff arbetet i första hand. På forumet så skulle jag kolla på folks banöverklagelser och bedöma dem men jag skulle också kolla tickets. På discord skulle jag vara aktiv mest hela tiden för att om jag spelar eller gör något annat på min dator så har jag alltid discord öppet i bakgrunden och om någon skulle sitta i väntrum till support så skulle jag dra in dem i ett supportrum och fråga vad den personen behöver hjälp med och försöker hjälpa den personen. Jag vill också hjälpa till att utveckla folks rp så att den blir ännu högre. På discorden så finns det ju en chatt som heter discord roller och där skriver folk att man ska ge folk en roll eller ta bort en roll och då skulle jag ge den personen som ska ha den rollen den rollen om personen har vad som krävs för den rollen, T.ex om någon skriver att man ska ge någon en gängroll men man den personen inte har krim roll så skulle jag reagerat på meddelandet med ett kryss och inte ge personen rollen.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag började spela typ runt 24 mars 2021

Har du några tidigare erfarenheter? Ja det har jag då jag har varit mod på en annan server som var jätte lallig och den var så tråkig att rpa på och den var för kaosig så dem stängde ner servern och tog bort den så jag hittade denna servern då och då började jag rpa på denna server istället för att jag tyckte att denna var mycket bättre rp mässigt och även script mässigt.

Hur goda kunskaper har du gällande staff relaterade-kommandon? Jag kan dessa.

/sqlban (id) (tid) (anledning) - Man bannar en person som gjort fel.
/sqlunban (Hex-id) - Man unbannar en person som gjort fel men som gjort en överklagan som blivit godkänd.
/sqlbanoffline (steam id) (tid) (Anledning) - Du bannar en person som inte är inne på servern.
/sqlbanhistory (id) - Man kollar på personens tidigare bans och kicks.
/kick (id) (anledning) - Man kickar en person för olika anledningar.
/sc (meddelande) - man skriver i staff chatt.
/sv (meddelande) - Man skriver i servervakt chatt.
/revive (id) - man återupplivar en person.
/giveitem (id) (item) - Man ger ett föremål till en spelare
/freeze (id) - Man fryser fast en person så personen inte kan röra sig.
/unfreeze (id) - Man avfryser en person som man fryst.
/skin (id) - Man ger en person skin som man använder för att göra om sin karaktär.
/bring (id) - Man teleporterar en person till sig.
/goto (id) - Man teleporterar sig till en spelare.
/tpm - Man teleporterar till en waypoint man satt ut på kartan.
/spec - Man får upp en lista av vilka man kan spectatea.
/noclip - Man går in i noclip, dvs att man flyger runt osynlig
/annnounce - Man skriver ut något viktigt som det står Viktigt meddelande! i chatten.
/dv (radius) - Tar bort ett fordon.
/setjob (id) (jobb) - Du ger en person ett jobb.
/svban - du ger en lindrigare ban som varar i 1h.
/toggleid - Man får spelares id över deras huvuden så att dem syns hela tiden.
/togglename - Spelares Steam namn är över deras huvuden och även id.
/clearall - Man rensar chatten för alla spelare.

Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss? Att jag är bra på att lyssna och ta egna beslut fast jag kommer nog att ta lite hjälp av dem som varit Trainee länge nu i början.

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka