Accepterad saga | Ban Överklagan [Bot Fredda]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

asregrd

Medlem
Meddelanden
354
Reaction score
16
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198334093910/

Ditt Hex-ID: 110000116482a56

Vad är din discord tagg? asregrd

Vem var det som bannade dig? BOT Fredda

Bild på banmeddelande: bild_2024-06-25_001507577.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? BOT Fredda valde att banna mig för att jag sade något som räknas som halv OOC, däremot håller jag inte med om att det är meta då jag fick informationen IG. Det har dessvärre varit hektiskt de senaste dagarna med mycket konflikter, fullskaliga krig, hysteriska kidnappningar och proppfyllda möten mellan en överfylld fyrvägsallians; därför är det svårt att sortera ut vart all information kommer ifrån och jag kan därför inte säga vem som gav den till mig. Jag som en av två vice bossar får extremt mycket information dagligen och mycket av det blir en enda stor röra. Förmodligen kommer den från någon av de medlemmar som tidigare varit i samma gäng som personen jag talade om, då jag har två-fyra stycken medlemmar i gänget men även i alliansen som haft intriger med personen de senaste dygnen.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag minns inte exakt vad som hände eftersom min ban kom ett dygn efter händelsen. Men jag hade ett möte med Fellas angående en eventuell pakt/allians, och vi kom in på en medlem i deras nuvarande allians som är ett (personligt?) problem för mig, men även för Playboys. Jag kommenterade då helt enkelt det jag fått höra om personen IG och vad han har för agg mot oss efter tidigare konflikter som vi haft med samma person. Där och då tyckte jag inte att det var någon information som inte borde släppas ut där, men i efterhand kan jag mycket väl se problematiken i det.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. OOC kan jag hålla med om, då det egentligen borde hållas utanför Unive. När det kommer till ”anklagelserna” om meta så är jag mer tveksam då informationen faktiskt har getts ut IG till mig, dock erkänner jag samtidigt att jag också har fått höra det över Discord. Men eftersom jag har fått höra informationen in character (vilket jag är 110% övertygad om) så tycker jag ändå att det gällande meta borde strykas och låta bannen endast landa på det förstnämnda. Sen tycker jag att 8 dagar är ett väldigt hårt straff i proportion till vad jag har gjort, men jag är också införstådd i att en ban sätts automatiskt utav en bot. Ovanpå det så känns det också orättvist att bli anklagad för meta då det inte finns något som styrker att informationen enbart har getts ut på annat håll än inne på Unive.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har åkt på två bans tidigare, båda sträcker sig över endast 60 minuter och de har varit lagda av servervakter. Första åkte jag på att jag sa ”inte medlem”, men snabbt ändrade mig till ”inte medborgare” då jag förstod att det förstnämnda skulle räknas som OOC. Det visade sig dock att ”inte medborgare” inte heller var okej och räknades som halv OOC. Det var ett genuint misstag och jag har därefter inte benämnt testmedlemmar med något liknande IG, jag har snarare lärt mig att prata runt det på senare tid.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Det här är jättesvårt, för gränsen för OOC är så jävla luddig och ibland är det svårt att veta exakt vart den går. Jag tycker personligen att det jag gjorde här inte var av den mer allvarliga graden, samtidigt som jag förstår att min tidigare ban angående ”inte medborgare” och att prata om skostorlek är tydligare. Det jag lärt mig nu är att tänka mer noggrant på vad jag säger och vad som kan tolkas som orimligt för min karaktär att prata om i situationer och scenarion som uppstår. I det här scenariot hade jag kunnat nöja mig med att berätta att vi har personliga problem och lämnat det där och inte gått in något vidare på det. Hellre för lite information än att ge för mycket och påverkas negativt av det. Informationen jag gav till Fellas hade räckt gott och väl utan den sista kommentaren som nu är grunden till min avstängning.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Att jag ska vara mer försiktig och uppmärksam med vad jag säger och vara mer mentalt delaktig i scenarion, och därmed också mer medveten när något kan råka hamna i skugglandet mellan IC och OOC. Jag förstår att det är svårt för staffs att säga exakt när det blir någon form regelbrott på den här punkten, därför ska jag som spelare också hjälpa till och därmed också göra allt för att inte trampa över den gränsen igen. Jag är också införstådd i att OOC är ett av de ”värre” regelbrotten då det stryper rollspelet och förstör visionen av att inte veta något annat än det som sker i Unive.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja, jag förstår.

Du verkar ha förstått vad du har gjort för fel.
Vet att vissa regler kan vara lite luddiga ibland och ibland kan man råka försäga sig, detta förstår jag.
Försök bara tänka på vad du säger in game.
Sen anklagelserna om meta visst någon har sagt det till dig in game men då har ju den personen troligtvis metat på det, Svårt för oss om du hört det in game eller på discord.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka