Safian Malik | Polismyndigheten Ansökan [Gargantua]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Safi

Icke Medlem
Meddelanden
77
Reaction score
4
Ange ditt födelsedatum: 29 Augusti 2007

Vad heter du på discord? Safian Peterson#1110

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? ca 70+ timmar nu men förut hade jag annat konto som jag glömde mail och kan inte in på den. Därför har jag så lite timmar nu men jag har spelat mycket mer.

Hur aktiv kommer du att vara? Jag är aktiv på vardagar 2-3 timmar om dagen men på helgerna är det obegränsat.

Vad heter du? Safian Peterson

Hur gammal är du? 23

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill bi polis för att att skapa trygghet i människors liv i staden. Det är ett mentalt och fysiskt hårt jobb som inte passar alla. Som en väldigt glad medborgare vill jag vara anställd inom yrket för att jag vill inte att staden ska förstöras av kriminalitet. Men just nu är det på väg till ett dåligt samhälle för att det var en person som frågade om jag vill ha kokain. Just då fick jag en chock att personen kom fram till mig och frågade mig! Om jag vill ha droger. Det var då jag fick tanken att jobba med polisen. Det finns inte väldigt många poliser som jobbar i staden som till exempel med att kunna hjälpa att hitta personer som förstör samhället och förbättra den. Jag har haft en svår uppväxt med en 1stående mamma och bodde i en fattigsamhälle som var drabbat av mycket gängkriminalitet. Jag vill då vara med och hjälpa de som har en svårt uppväxt eller bor i en kriminellt drabbat samhälle så att de kan få en bra uppväxt.

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? Personliga egenskaper som till exempel att vara tolerant, harmonisk, serviceinriktad och stresstålig är minst lika viktiga som att ha en god fysik. Däremot är det mycket brottslighet när det gäller fortkörning. Jag har märkt att de flesta poliserna ger undantag till de som har brytigt lagen. Det är där jag vill vara och hjälpa till så att vi får flera personer som kör laglit och inte olaglit. Jag tycker också att det är viktigt att inte andra drabbas av någon olycka som har hänt det ska vara min prioritet att se till att ingen är skadad eller drabbad av just den situationen.

Vad vet du om yrket i helhet? Vad vet du om yrket i helhet? Att vara polis krävs att man ska behandla alla med lika värda med respekt. Du ska vara beredd att reagera vad som helst kan hända just då. Som polis ska du ha och bära handfängsel, batong, pepparsprej, radio och och ett vapen som du får. De sakerna använder du i behov som till exempel batong när någon inte lyssnar på dina order och struntar i eller försöker att springa iväg eller hotar dig(ska slå dig). Radiodiciplin är en väldig viktig del inom polisen eftersom det är där du kommunicerar med dina kollegor. Det är viktigt att ha en bra ton och att du talar med respekt, du måste också vara väldigt tydlig och använda com, klartslut osv. Radiodiciplin är ett litet finare och tydligare sätt att tala genom radio. Samt är jag kunnig om att det finns olika typer av poliser de som till exempel en lärling som är på utbildning får inte köra bil utan någon som får, områdespolis, sjöpolis, polis i utlandstjänst osv.

Har du några tidigare erfarenheter? Jag har erfarenheter eftersom jag kan radiodiciplin så jag vet hur det fungerar så som kom och klart slut osv. Jag har också jobbat på sjukvården därför kan jag en del inom polisyrket.

Hur är du som person? Jag är en person med mycket tålmod, är väldigt gald, tycker om att samarbeta och är mycket vänlig mot andra personer.

Är det något vi bör veta om dig? Nej

Tillbaka