Nekad robbek | Medlem ansökning [Emilia]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

robbek

Icke Medlem
Meddelanden
1
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Robert

Vad är ditt discord namn? bobbypamicken

Vad är ditt födelsedatum? 19 Januari 2000

Heter du samma på Discord som på Steam? Nej

Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: Min karaktär heter Henrik “Henk” Andersson, och han är 28 år gammal. Född 1995-08-12 (om vi ska vara helt exakta).

Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? Ambitiös – Han vill alltid lite mer, lite bättre. Lekfull – Finner glädje i det mesta, även en regnig dag kan bli ett äventyr. Hemlighetsfull – Man vet aldrig riktigt vad han tänker på… eller röker på.

Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: Henrik, eller Henk som han kallas, växte upp i en rätt stökig förort där han tidigt fick se hur både kriminalitet och missbruk förstörde människors liv. Bestämd att gå en annan väg pluggade han hårt och sökte sig till polisyrket. Nu har han suttit ett par år bakom ratten i en polisbil och patrullerat gatorna, men hans privata “last” är att han gärna kopplar av med en brajoint (braj, helt enkelt). Trots att detta är högst inofficiellt för hans poliskarriär – och kanske inte helt förenligt med polisens riktlinjer – så har det ändå gett Henk en lite avslappnad syn på livet. Han tror stenhårt på att folk förtjänar andra chanser och vill helst hjälpa, snarare än att sätta bakom lås och bom. När han blickar framåt vill han avancera inom poliskåren, kanske bli kriminalare eller instruktör för nya rekryter, men den där “gröna” hemligheten ligger alltid och lurar i bakgrunden…

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag är en person som gillar att blanda humor med realism. Om min karaktär hamnar i ett allvarligt scenario, då kör jag “seriöst-läget” på max. Men plötsligt kan jag även krydda till det med en komisk twist (som Henk när han tycker att en brottsling luktar misstänkt bekant av oregano...). Jag försöker skapa en engagerande spelupplevelse, där andra känner att de vill haka på mina äventyr.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Det innebär att man ger den andra parten en ärlig chans, att man inte “powergamar” och alltid måste vinna. Är min karaktär en polis så är det i längden sjukt mycket roligare för alla om brottslingarna ibland lyckas smita, eller att polisen faktiskt kan hamna i trångmål. Det viktiga är att alla är delaktiga i storyn och känner sig involverade i hur den utvecklas. Ett scenario där båda parter får utrymme att glänsa eller lida lite är ofta det mest minnesvärda.

Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? Jag har en gång blivit varnad för mindre “fail-RP”, när jag (som polis) helt plötsligt började plocka fram en random RPG i en knivfight. Ja, jag vet… inte direkt realistiskt. Jag insåg att mitt lilla “moment” förstörde upplevelsen för andra, så jag fick mig en rejäl näsbränna och lärde mig att hålla mig till de realistiska ramarna av min karaktär.

Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej

Kan du ge exempel på några av serverns regler? RDM (Random Deathmatch): Att döda någon utan anledning eller bakgrundsstory. VDM (Vehicle Deathmatch): Att meja ner folk med bil, motorcykel eller vad det nu kan vara, utan anledning.. Powergaming (PWG): Att rollspela övermänskligt eller omöjligt, som att aldrig ta skada eller helt ignorera realism i svåra situationer.

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag är en öppen och glad person som gärna hoppar in i nya storylines, oavsett om det innebär en nattlig stakeout i en buske eller en absurd biljakt. Jag hoppas verkligen få chansen att visa Henks dubbla sidor: den engagerade polisen… och den lite för avslappnade privatpersonen. Ser fram emot att skapa minnesvärda scener med er!

Vidare till muntlig intervju, du har 48h på dig att ta din intervju innan den automatiskt nekas. Lycka till!

Nekad.
Anledning:
Inte tagit intervju i tid.

Du får ansöka igen om 24h. Lycka till nästa gång!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka