Nekad Rikspolischef Ansökan [Bennyb]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Silathi

Icke Medlem
Meddelanden
177
Reaction score
8
Användarnamn: Elastic#5365

Vilket chef-jobb vill du ansöka till?
Rikspolischef

Vad heter du IRL?
Leo

Hur gammal är du? 15

Hur många timmar har du på Fivem? 905

Varför vill du just bli chef på det jobbet?
Jag vill bli rikspolischef för att utöka mina möjligheter samt ta över detta tunga ansvar över kåren. Jag har mycket erfarenheter inom Polis-yrket och kan hantera stora samt krångliga situationer. Poliskåren just nu är påväg i fel riktning och jag känner att jag har möjligheten att korrigera polismyndigheten. Jag kommer sätta upp ett specifikt system för att stoppa korruptionen som uppstår inom poliskåren samt att jag skulle sätta upp ett nytt varnings-system för alla anställda, som det ser ut nu så används varningar ej på ett bra sätt. Jag ser flertal poliser som kommer förbi varningar men jag hade satt stopp för detta. Ifall en Poliskonstapel bryter mot någon som helst regel eller lag skall självklart åtgärder tas! Jag är i nuläget yttre-befäl men har större ansvar än vanligt. Jag är Grundutbildnings-Ansvarig samt Span-Ansvarig. Jag tror verkligen att jag skulle kunna ta det tunga ansvaret över polismyndigheten, jag skulle alltid försöka göra mitt bästa för anställda samt medborgare. Jag kan självfallet ta konstruktiv kritik, till skillnad från andra så lyssnar jag på den kritiken och försöker förbättra mig dagligen inom mitt polisyrke samt som person. Jag skulle alltid finnas där för mina anställda ifall dem har frågor eller liknande, jag skulle givetvis även finnas där för alla medborgare och samtliga individer. Jag lyssnar alltid på folk runt omkring mig och försöker att hjälpa dem jag är en problemlösare samt att jag är ärlig. Jag kommer verkligen försöka mitt bästa och hoppas verkligen jag kan göra en större del hos polismyndigheten. Kommer att göra det till en säker arbetsplats där alla trivs samt att medborgarna har en bra relation till polisen!
  • Utbildningar
I nuläget så är jag Utbildningschef Inom Grundutbildning samt Span. Så som det ser ut nu så har vi en Grundutbildning på runt 3-4 timmar där våra aspiranter får genomgå tunga och hårda arbetsuppgifter inom polismyndigheten. Här är en liten beskrivning på detta:
TRAFIKSTOPP (ENGELSKT)
- Ha ett bra engelskt ordförråd samt bra grammatik.
- Vara trevliga mot personen som dem stoppar samt förklara tydligt och informativt om just varför personen har blivit stoppad.
- Kolla upp körkort på föraren samt kolla upp ifall fordonet stämmer överens med individens Information. Polisen skall även ta ett alkoholtest ifall det behövs.
- Förklara för individen vad som kommer hända beroende på hur situationen ser ut i nuläget samt fortsätta sitt arbete
SKOTTÖVNING PÅ SKJUTBANA (HUSRANNSAKAN)
- Polisen skall gå igenom ett trångt hus där flertal barriärer kommer vara utsatta, personen skall träffa barriären med max två skott.
- Polisen skall klara denna skjut-bana på minst 40 sekunder, för varje miss så tilläggs en sekund.
- Polisen skall vara träffsäker, snabb, försiktig.
AGGRESSIV PERSON (PROTEST)
- Polisen skall på ett trevligt sätt avlägsna en aggressiv person från platsen.
- Individen kommer att gå mot polisen och vara högljudd i sin ton samt protestera mot sin rättigheter.
- Polisen ska på obestämd tid försöka hjälpa personen och ha en lugn konversation.
BILJAKT (EFTERFÖRFÖLJANDE AV FORDON)
- Polisen kommer att jaga ett snabbt fordon som smiter ifrån polisen.
- Individen som smiter kommer att köra extremt vårdslöst i trafiken vilket blir en fara för andra i samhället.
- Polisen skall försöka att stoppa fordonet samt gripa indivden på under 3 minuter utan att skapa större skada på fordon och individens kroppskada.
På dem andra utbildningarna kommer vi att ha Utbildnings-Befäl inom: Span, Insatsstyrkan, SMG. Gruppcheferna kommer få uppgifter av mig som de skall utföra under dessa utbildningar. Jag kommer även införa en utbildning för alla nyinkommna aspiranter, på denna utbildningen skall aspiranterna få lära sig hur man använder sina Polisvapen såsom: elchockspistol, batong, ficklampa. Kommer även sätta dem på spel för att se hur dom arbetar under press, jag vill även se hur dem sköter sig under större händelser såsom protester eller liknande. Denna utbildningen kommer definitivt förbättra poliskåren något extremt, jag har på senaste märkt att aspiranter ej kan så mycket i nuläget så en sådan utbildning skulle nog förändra Poliskåren!
utbildning skulle nog förändra Poliskåren!
Vi kommer att ha regelbundna övningar där alla våra anställda skall vara med för att se om de anställda fortfarande klarar av sitt tunga dagliga arbete. Under dessa övningar skall vi som vanligt träna på: Skjutning, Kommunikation, Radiodisciplin, Hur man skall bete sig i tjänst, Trafikövningar, Körningsövningar.
Kommer även att finnas där för alla mina anställda vid frågor eller klagomål, kommer även att fråga dessa anställda frågor för att se vad dem tycker kan förbättras i kåren. Dessa frågor kan vara följande:

- Vad tycker du kan förbättras Inom poliskåren?
- Vad gillar du mest inom polisyrket?
- Hur tycker du att dina kollegor sköter sitt arbete?
- Finns det någon anställd som du inte tycker sköter sitt arbete?
- Hur mår du?
Kommer givetvis ställa fler frågor men detta är basen för min framtida plan.

Vilka erfarenheter har du inom jobbet?
I nuläget är jag Yttre-Befäl på Multistadens-Polismyndighet. Jag har extremt mycket tidigare erfarenheter då jag har varit polis i en väldigt lång period i andra städer, men även en lång period här på Multistaden där jag har lärt mig mycket. Jag tycker alltid att jag har hanterat mitt arbete väl och tagit konstruktiv kritik, jag är bra på att ta mitt ansvar samt försöker dagligen utveckla mig själv och förbättra hela Polismyndigheten. Jag känner att jag är tillräckligt erfaren för att kunna hantera ett jobb som Rikspolischef, detta är ett extremt hårt jobb som krävs mycket tålamod och en viss del erfarenhet för att kunna klara av jobbet som Rikspolischef. Jag har alltid prioriterat Poliskåren framför mitt privatliv. Jag prioriterar även kollegor och samhället före mig själv, detta gör jag pågrund av att utan Polismyndigheten och dess arbetare finns det inte ett strukturerat samt fungerande samhälle. Jag har även klarat utbildningarna som krävs för att bli Rikspolischef, jag har alltid fått goda resultat på mina prov av tidigare chefer samt kollegor. Jag kan även ta fler utbildningar inom poliskåren ifall det skulle behövas. Jag utvecklas dagligen samt försöker alltid förbättra mitt arbete och ta kritik från medarbetare. Jag har erfarenhet inom olika typer av polisarbete såsom protester, husrannsakan, span, insatsstyrkan. Jag är även bra på att kommunicera med personer runt omkring mig för att kunna lösa situationer på bästa särr utan att behöva ta till våld.

Beskriv din karaktär?
Min karaktär heter Emil Svensson, han är 30 år gammal. Emil har alltid levt ett bra liv, han var alltid ett snällt barn som älskade att hjälpa människor i nöd. Emil har alltid älskat polisen och dess yrke, han brinner för alla typer av blåljus-personal, han har alltid tagit sina jobb seriöst redan sedan ung ålder. Han har alltid drömt om polisyrket, han har en bra talsförmåga vilket resulterar till en bra konversation med andra individer. Hans föräldrar lärde honom vid tidig ålder att man alltid ska behandla andra personer på ett bra sätt oavsett ålder, kön eller ursprung. Han har alltid varit en seriös samt mogen person men även extremt trevlig och förstående, detta gör så att folk känner sig trygga i hans närvaro. Emil växte upp som liten i partille, Göteborg med en familj som alltid stod nära honom i alla hans val samt framgångar, Emil växte upp med sin biologiska broder vid namn Sven. Han har alltid sätt upp till sin bror och båda två har varit laglydiga, dom har alltid hållt sig i bra kretsar och aldrig tänkt på att pröva på det kriminella livet. Emil har alltid varit en bra kille i skolan där han även föregår med gott exempel. Emil försöker att hjälpa folk så gott han kan och kommer alltid stå fast vid sitt polisyrke och jobba på så gott han kan. Emil är i nuläget yttre-befäl i Multistadens Polismyndighet. Han har alltid velat bli rikspolischef och skulle göra ett extremt bra jobb, han skulle alltid försöka vara den personen som folk ser upp till och den personen som folk kan fråga om hjälp. Han vill bidra med att göra samhället ett tryggt ställe oavsett om han är Rikspolischef eller inte. Har även tidigare jobbat inom räddningstjänsten samt lyxhotellet så är kunnig inom sjukvård och bokföring.

Hur ofta kommer du vara inne?
Runt 7 timmar varje dag, är extremt aktiv.

Skulle du fortsätta och spela på serven ifall du inte blir chef? Givetvis.

Spelar du för tillfället på någon annan server än Multistaden?
Nej, endast multistaden.

Har du läst våra Regler?
Ja.

+rep från mitt perspektiv. Jag tycker definitivt att du har en stor chans att bli rikspolischef samt att du är extremt mogen och en bra ledare i kåren. Hoppas på att få se dig som rikspolischef!

+++++++rep man ser klart och tydligt att du lagt ner sjukt mycket mer tid på detta än alla andra som ansökt du skulle verkligen passa som det

Fick minska min ansökan vid för mycket ord, här är hela ansökan :)

++++++++++++rep!
helvte vilken snygg ansökan! välutvecklad samt att han är en väldigt bra polis! jag skulle gärna vilja se dig som polischef
lycka till!

Leo du är helt skjuk asså denna ansökan är ju gudomlig och om det är nån som skulle vara en bra chef så är det du, världens största +rep till dig

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka