Inaktuell ribox33 | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Totalt antal väljare
    1
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

ribox33

Medlem
Meddelanden
253
Reaction score
21
Vad är ditt namn i verkligheten? Oskar

Ditt discordnamn: ribox33

Ange ditt födelsedatum 3 April 2011

Varför ska just du bli staff? Jag vill bli staff för snart jag har rpat i ett år och jag känner att jag har börjat tröttna på rpn och då vill jag lära folk rpa samt hjälpa i staff teamet för att jag känner att jag kan ta det ansvaret. Vill också bli staff för att jag ser att det är många som inte följer serverns regler och jag vill ändra på det. Så fort jag ser någon göra något fel ska jag snacka med den personen vad det var han/hon gjorde fel och vad han kunde göra annorlunda, så den personen kommer kunna lära sig ut ur det regelbrottet han/hon gjorde och sen säga till dom att dom ska läsa om Unive reglerna eller förklara för dom vad denna servern är till. Jag ser att ibland så finns det staffs som kanske inte ser vad som händer överallt eller behöver dom ta hand om andra saker, då vill jag kunna hjälpa till staff teamet samt vill jag också försöka kolla samt göra så mycket staff arbete som möjligt, vara på scenarion samt kolla runder på servern så inte folk bryter mo reglerna, och då vill jag hjälpa till och försöka vara en aktiv staff som försöker hjälpa till så mycket jag kan och försöker kolla på allting som händer i servern. Jag tycker att staff arbete låter också roligt för man har mycket ansvar och man hjälper andra personer som behöver hjälp. Och om jag ser några icke medlemmar lalla så ska jag säga till dom och lära de lite rp så dom har en chans att spela på servern och ha roligt och inte bli banad direkt. Jag ser också att andra staffs är inte där var det händer massa saker, till exempel torget har jag insett att det finns mycket lall men det finns inte mycket staffs som kollar. Så jag ska försöka vara så aktiv som möjligt för att göra rp bättre samt roligare.

Jag vill också säga att jag är snäll, lugn och gör professionellt jobb samt jag är också kompetent. Jag tar beslut väldigt försiktigt och lyssnar på båda parterna. Och om jag ser att någon gör ett regelbrott så kommer jag alltid skriva i /m eller /samtal för att förklara vad det var jag gjorde fel samt ta återgärder på det dom har gjort. Och om jag ser någon typ kanske, lall kläder eller kommer jag direkt säga till dom att byta kläder eller ta återgärder på andra saker dom har gjort fel.

Om jag ser någon göra regelbrott kommer jag direkt men försiktigt ta återgärder på det som personen vet att han/hon gjorde fel. Jag kommer vara aktiv ig, forumet samt dc. Samt jag är en grön spelare som inte gör mycket regelbrott fast jag har fått par varningar så lär jag ut mig ur dom felen jag har gjort. Kommer också kolla när jag tar återgärder och kollar om personen är grön, lila, orange eller röda spelare, samt kommer jag också kolla på vad de har blivit bannade för och kommer att kolla om det var samma regelbrott de gjorde innan som dom gjorde när jag tar återgärder på dom.

Lite kort om mig:
14 år
Jag är snälla
Tycker om att hjälpa folk
Tycker om att ta ansvar
Vill göra fel saker till rätta saker
Tycker om att göra mitt bästa
Tycker om att lära folk nya saker
Jag är mogen
Jag är kompetent

Lite kort:
Jag vill bli staff för jag tycker om att hjälpa folk samt vill göra rpn roligare att spela och lära känna nya folk. Och göra så båda parter har det roligt i ett scenorio och göra mitt bästa som staff.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? KRIM RP - I krim rpn är det inte mycket social rp och mycket fear rp. Sista tiden har det skjutits hela tiden sen till sjukan och det händer om och om igen, så jag tycker att det borde förbättras. Det måste bli mycket mer social rp inom krim rpn.

POWERGAMING - Jag tycker att folk rpar inte tillräckligt på sina skador. Jag ser att folk bara kör rakt in i ett träd i hög hastighet och sen skriver ( /me yr) och sen kör vidare utan att säga något och bara kör vidare.

FEAR RP - Folk måste börja värna om sitt liv ingame så som i irl. Jag ser många som bara ställer sig upp och börjar springa iväg eller skjuta när någon riktar mot dom, så jag tycker att det är dålig rp nivå och den ska förbättras.

OOC - Jag hör folk som brukar parata mycket mer ooc ingame, nu gäller det inte icke medlemmar men också medlem samt krim rpare. Ibland så hör jag att folk pratar om att ett gäng har blivit nedstängda utan att deras karaktär har fått reda på det som jag tycker att det är väldig dålig rp nivå för en medlem spelare.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag tycker att vi ska börja speca lite mer skottlossningar och folk som kör bilar och kolla så de verkligen rpar rätt och inte gör några regelbrott. Sen kan man också börja speca mer krim rp när folk står i gäng hus eller är och kör bil, och om man hör någon snacka ooc så ska man ta hårda återgärder.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Man ska inte abusa sin staff roll för att man fick den av en anledning och den anledingen är att ledningen såg att du kommer kunna hantera de. Man ska också inte känna sig bättre bara för att man är staff man ska inte hota folk att dra doms roller även om man känner de. Man ska inte lalla med sin staff roll som att revva sin vän som är medvetslös eller gå in i samtal och skrika. Man ska inte heller skriva i ooc mitt i ett scenario för då kan man störa det och göra det tråkigare. Man ska inte ta heller saker i ooc chatten så andra kan se man skriver i /me eller går man in i /samtal och fråge sätter det de gjorde fel. Och om någon har attityd mot dig ska man inte ha attityd tillbaks eller hota med att dra deras roller.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Måndag 1-3 timmar
Tistag 1-5 timmar
Onsdag 1-5 timmar
Torstag 1-5 timmar
Fredag 1-6 timmar
Lördag 1-6 timmar
Söndag 1-5timmar

Hur länge har du spelat på Unive? 13 Augusti 2024

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja jag har varit staff på Unive, men jag sade upp den på grund av jag inte kudne fixa mitt bankid. Men nu har jag fixat det och ser fram emot att jobba igen inom staff teamet.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Support

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Jag vill först testa på Rp och Support och sedan välja ett annat område.

Senast ändrad:
!bump

Med vänliga hälsningar

Ribox

Roller:

🎫 Medlem

🔪Kriminell

🌠 2024-medlem

Los pollos Hermanos

FD Roller:

👮🏻‍♂️Polismyndigheten

🔧SC Styling

👨‍🔧Mekonomen

👩‍🎓Jobbstyrning

🔪Kriminell

💂‍♀️💂‍♂️Securitas

♾️ South Side Family

💫Galaxy

👨‍⚕️Sjukvård

💂‍♀️💂‍♂️Securitas Ledning

💀Sinful Skull

🕸️Crimson Karte

☔Athenas

🎓 Helper

🎧Support

👜Jobb Ansvarig

🩸Montana

👑Kartellen

+++rep, skötte staff arbetet galant förra gången han var staff! så han skulle passa perfekt som det

+++rep jävligt vettig, mogen och opartisk

!bump

Med vänliga hälsningar

Ribox

Roller:

🎫 Medlem

🔪Kriminell

🌠 2024-medlem

FD Roller:

👮🏻‍♂️Polismyndigheten

🔧SC Styling

👨‍🔧Mekonomen