Inaktuell repent | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Stödjer du den sökande?

• Stöd

Votes: 0 0.0%
  • Inget stöd

Votes: 0 0.0%

• Totalt antal väljare
    0
  • Omröstningen stängd .
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

repent

Medlem
Meddelanden
52
Reaction score
5
Vad är ditt namn i verkligheten? Hjalmar

Ditt discordnamn: 5mzf

Ange ditt födelsedatum 16 Februari 2011

Varför ska just du bli staff? Jag tycker att jag passar som staff eftersom jag är aktiv, bra på att ta ansvart och har tidigare erfarenhet. Jag har god förståelse för hur arbetet fungerar och vad som krävs för att hålla en stabil servermiljö. Mitt mål är att hjälpa spelare vid frågor och problem samt att reglerna följs. Jag arbetar lugnt och rättvist även i stressade situationer och ser alltid till att lyssna på alla parter innan jag fattar beslut. Jag vill också bidra till en positiv stämning genom att stötta nya spelare och få dem att känna sig välkomna. Samarbete är viktigt för mig, och jag vill arbeta tillsammans med staffteamet för att utveckla servern.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Ett tydligt problem är krim rpn, speciellt mängden onödiga skjutningar. Många konflikter eskalerar direkt till våld i stället för att lösas genom rp. Detta påverkar upplevelsen negativt och försämrar stämningen och rpn. Tydligare regler och hårda åtgärder mot detta beteende hade gjort spelet mer balanserat och roligt.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? För att minska problemet krävs tydlighet och hårda konsekvenser. Staffteamet behöver vara eniga kring reglerna, vara snabbt vid regelbrott och säkerställa rättvisa konsekvenser. Jag kommer vara aktiv, uppmärksam och prata med spelare på ett lugnt sätt innan situationer går över styr. Tillsammans kan vi även uppmuntra mer utvecklad rp genom att skapa alternativ till våld. Det leder till bättre kvalitet i RP och en tryggare miljö.

Hur agerar man professionellt i sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? att vara professionell innebär att alltid vara lugn, rättvis och respektfull. Man ska inte ta saker personligt utan behandla alla lika och följa reglerna själv. Det är viktigt att lyssna på alla parter och fatta bra beslut.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag planerar att prioritera staffrollen och sätta gränser mellan staff, RP och privatliv. Min aktivitet kommer främst ligga på staffarbete. RP sker i mindre omfattning och främst för nöje men inte ofta alls. Samtidigt ser jag till att balansen fungerar så att mitt privatliv inte påverkas negativt. Detta gör att jag kan vara stabil, tillgänglig och effektiv i rollen.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag började med Unive under sommaren 2023, men började spela på riktigt oktober 2024. Sedan dess har jag varit aktiv och lärt mig hur servern fungerar och reglerna.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja, jag har tidigare varit staff på Unive. Under den tiden arbetade jag med att hjälpa spelare å hantera ärenden. Jag har erfarenhet av konflikthantering, kommunikation och samarbete inom ett team. Jag har också guidat nya spelare och löst problem snabbt och effektivt. Erfarenheten har gjort mig mer ansvarstagande och trygg som staff.

Vilka områden i staff teamet är du intresserad att jobba inom? RP, Support, Kriminell, Donation

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej, jag är beredd att jobba inom alla!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka