Nekad RealHuliganen | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Navveee

Aktiv Medlem
Meddelanden
617
Reaction score
25
Vad är ditt namn i verkligheten? Lukaz

Ditt discordnamn: Huliganen#8848

Ange ditt födelsedatum 1 April 2009

Varför ska just du bli staff? Jo, varför jag ansöker till staff är för att jag har viljat bli staff på Unive alltså väldigt mycket det kan sträcka sig över 1 år som jag har velat bli staff och varför jag vill bli staff på Unive är för att jag är väldigt engagerad till att göra staff arbeten och på Unive så måste man göra saker hela tiden vilket jag tycker är roligt. Jag är snabb och effektiv i mitt arbete. Jag jobbar mig fram på ett effektivt sätt. Jag skulle säga att jag är en ”support-kandidat” som har varit med i grunden på en av många servrar så jag har fått ett större inblick på hur de är att vara staff. Jag är även en mogen och driven person som vet väldigt mycket inom fivem och kan dem flesta frågorna. Devisäga ifall en person kommer in i support för att en person har regelbrott så vet jag direkt vad jag ska göra och vad jag behöver fråga m.m. Jag kommer kunna hjälpa till med mycket och om jag blir staff så lovar jag att jag kommer endast specca, ta reports, ta support och kolla ansökningar på forumet och göra allt för att servern ska kunna vara vid liv och så att folk kan rpa utan några omständigheter. Jag kommet vara rätt hård alltså med att banna folk men det beror på vad den personen har gjort för regelbrott. Kanske sunt förnuft säger vi där kommer jag vara strikt med då det är en huvudregel och den måste följas ifall en rp server ska kunna funka. Sedan vill jag verkligen vara en av dem som har förändrat servern på ett bra sätt!

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jo, alltså det jag har sett så har det varit rätt mycket lall nu förtiden och dem vill jag bort med nu. Det finns fler men det är väl just de att folk lallar lite för mycket. Sedan har jag sett att folk förnedrar kvinnor vilket jag tycker är helt sjukt. Dem vill jag få bort på direkten för alla är lika värda!

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jo, det handlar väldigt mycket om samarbete att alla staffs kan samarbeta med varandra för de är väldigt viktigt. Vi säger att en staff och en annan ska reda ut ett stort scenario som har gått fel. Då måste vi kunna samarbeta och ha samma åsikter och komma överens om vad vi ska göra. Sedan är det viktigt att alla staffs speccar så vi får bort alla dem här lallarna! Så vi arbetar tillsammans att få bort alla lallare samt regelbrytare.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Alltså det är väldigt viktigt att reagera proffesionellt i sin staff roll då man är staff speciellt på en sådan stor server så måste man visa att man är en förebild för alla spelare. Jo, hur man agerar proffesionellt är att man måste visa respekt till alla personer på servern, ge dem all hjälp dem behöver, och vara partiskt och inte opartisk.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Alltså, jag har väldigt mycket tid nu på min fritid och därför ansöker jag för att jag har tiden till göra staff arbete. Jag kommer knappt rpa utan jag kommer endast specca. Ibland myser jag med familjen men jag kommer kunna vara aktiv.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har spelat på unive sedan september 2022.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Ja de har jag kan visa vad alla områden betyder

[Krim Ansvarig]
En Krim ansvarigs uppgift är att hålla koll på den kriminella världen på servern alltså man tar support som handlar om kriminella ärenden t.ex om man får göra stormning på ett gäng, göra bankrån eller bara att en kriminell spelare på servern har gjort fel så tar en Krim ansvarig hand om det ärendet. Sedan så speccar Krim ansvariga alla kriminella på servern så de går rätt till!

[Servervakt Ansvarig]
En servervakt ansvarigs uppgift är att kolla på mycket ansökningar och ta intervjuer för dem som vill bli servervakter på Unive. Vi säger att en vanlig medlem vill bli servervakt och hen har gjort en ansökan så kollar man igenom den ansökningen ordentligt. Sedan bedömer man ifall att man tycker att den personen ska bli vidare till väntar servervakt intervju eller att den personen är nekad. Sedan när man tar intervju är det viktigt att man lyssnar på vad den personen säger så man senare kan bedöma ifall den personen bör bli servervakt eller inte.

[RP ansvarig]
En rp ansvarig ser till att självaste rp:en går bra till så det inte är något lall eller att något regelbrott sker.

[Support Ansvarig]
En support ansvariga uppgift är att man tar support och ger den personen all hjälp hen behöver.

[Donations Ansvarig]
En Donation ansvarig har en uppgift till att ta emot betalningar. Vi säger att en person ska köpa en Krim roll t.ex. då skickar man ett nummer som gör till servern sedan så om den personen har betalat då ska hen skicka bevis på pm och kolla så att den personen har betalat för sin Krim roll. Då har en Donation ansvarig stor uppgift till att ge den personen den Krim rollen. Eller vi säger att några personer ska köpa upp ett gäng som inte finns på servern. Dem väljer hus, inköp och sådant. De beror också på hur mycket dem ska betala. Men iallafall så skickar jag coordsen till en som har tillgång till TX vart d ska spawna, vart deras stash ska vara m.m.

[Jobb Ansvarig]
En jobb ansvarigs uppgift är att alla jobb har en chef och är aktiva. Dem ska också se till så allt för rätt till alltså att det inte är någon korruption inom jobben och så att det inte sker några regelbrott.

Här kommer det även commandon som jag kan:
Jo, jag kan typ varenda command som kommer här nu.

/Revive (id) Du revivar en.
/goto (id) du teleporteras till en spelare
/noclip Du går i noclip
/spec du får upp spec listan
/spec (id) du börjar specca en viss person
/spec off Du slutar specca en viss person
/setjob (id) (job) (grad id) gu ger en person ett jobb.
/dv du tar bort en bil som är i vägen
/sqlban (id) (dagar) (Anledning) du bannar en person i ett viss tal dagar.
/svban (id) du bannar en person i en timme
/bring (id) du får en viss person till dig.
/tpm du tar dig till en specifik plats
/freeze (id) man gör så att en person inte kan röra sig
/unfreeze (id) man gör så att personen kan röra sig igen
/sv du skriver i servervakt chatten
/sc du skriver i staff chatten.
/noclip (id) sätter någon annan i noclip
/coords du kollar koordinater
/kick (id) (anledning) du kickar en viss person.
/toggleid du ser ens id
/togglename du ser ens steam namn samt id
/who (id) man ser ens roller t.ex medlem eller krim
/m (id) du skriver till en viss person så ingen annan ser.
/announce man gör en annons kan man säga.
/clearinventory (id) du tar bort alla ens saker från inventoryt.
/givemoney (id) du ger en person pengar
/skin du ger dig själv skin
/skin (id) du ger en annan person skin.
/addkey (namn) du spawnar in en viss nyckel
/pedmenu (id) Man ger en annan ped menyn
/clearchatforall man tar bort allt som har skrivits i chatten för alla.

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Support, Jobb, Kriminell, Donation, Servervakt

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka