Accepterad R4inbowtail | Medlem ansökning [Zelfz1]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

R4inbowtail

Icke Medlem
Meddelanden
1,706
Reaction score
30
Vad är ditt namn i verkligheten? Nils

Vad är ditt discord namn? R4inbowtail / redrainbowtail

Vad är ditt födelsedatum? 8 Mars 1999

Berätta om din karaktär. Namn, Efternamn: Nour Utterdahl
Ålder: 30 år gammal
Pronomen: Han/Hen

Bakgrund: Nour Utterdahl är en 30-årig kille som efter fem år på universitetet och 4 år inom yrket ambulanssjuksköterska äntligen känner sig redo att gå vidare. Nour Utterdahl kommer i början från Stockholm men valde att flytta ner till Linköping för att komma bort från storstanslivet, dock inte helt, då Nour växte upp i Stockholms Centrum i en trea tillsammans med sina två pappor, sin storasyster och deras katt Daisy. Nour har alltid varit en så kallad "Social butterfly", de har helt enkelt haft det väldigt enkelt att skaffa vänner. Ettan genom trean gick väldigt bra men när Nour började fyran så märkte hen att hens klasskamrater började prata illa om henom, gällande hens två pappor. Det blev en stor diskussion med rektor och lärare när det väl kommit fram att Nours klasskamrater betett sig illa. Under sjuan till nian så var två av lektionerna under skolveckan biologi och psykologi som gjorde att Nour fick upp intresset för hur människan fungerar, både inom och utanpå. Med generellt bra betyg så sökte Nour in till Kristians Gymnasium för att plugga till undersköterska och utan några större problem så började Nour plugga. Tre år senare och tre praktiker så sprang Nour ut genom skolans dörrar, gråtandes och skrikandes. Studenten är tagen. Med majoriteten av perfekta betyg så blev nästa steg i studiernas historia att plugga till sjuksköterska, med det största intresset att försöka få möjligheten att jobba som ambulanssjuksköterska. Cirka fem år senare så gick önskan i uppfyllelse. Nour Utterdahl är idag ambulanssjuksköterska och jobbar på Linköpings Sjukhus. Som sagt så är Nour påväg att gå vidare med livet och känner då att hen vill flytta vidare till en ny stad. Nour har alltid varit intresserad i staden "Unive" och har gjort sin research. Nästan lite spontant så valde Nour att ansöka om lägenhet och yrke som ambulanssjuksköterska, med hopp om att ansökan blir godkänd.

Känslor: Nour är generellt nöjd med livet, även om livet som ambulanssjuksköterska kan vara väldigt stressigt när det alltid nästan handlar om liv och död i varje scenario. Men eftersom att detta jobbet är Nours drömjobb så gör det ingenting. Nour har även bra kollegor som stöttar de när det blir jobbigt.

Intressen: Nours intressen är väldigt splittrade, men deras största intressen är teater och musik. Nour höll på mycket med teater förut under sin ungdom, men idag så ligger det lite på hyllan och Nour har försökt lova sig själv att ta upp det någon gång i framtiden. Musiken är det största intresset, då Nour spelar i ett punk-metal-band där de är sångaren i bandet. Nour älskar även att gå på konserter med sina bandvänner. Det blir ibland AW mellan Nour och hens närmaste kollegor. Nour brukar även åka på lokala konvent i Linköping, gaming, gå på festivalet, åka ut och resa (när möjligheten vid semester finns). Nour försöker helt enkelt att njuta av det liv vi bara har ett av, när möjligheten finns.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra med ett bra rollspel då jag personligen har en bakgrund inom teater. Detta gör att jag är väldigt van att plocka upp en karaktär jag aldrig har spelat, läsa "manuset" för att sedan utveckla karaktären och hitta hur man själv skulle spela den karaktären. Jag kommer kunna bidra med roliga och intressanta RP-situationer, men även seriösa RP-situationer då jag kommer att fokusera på att försöka bli anställd av sjukvården inom Unive och försöka bli ambulanssjuksköterska. Jag har en utbildning inom vård, så jag kommer kunna utveckla situationen om det är någon som är skadad till att vara så verklighetstrogen situation som möjligt helt enkelt. Jag kommer även jobba för att andra personer ska känna sig säkra och välkomna i min omgivning och om det skulle vara någon nybörjare så vill jag gärna få möjligheten att hjälpa de med att komma in i servern om de så väl också skulle söka till sjukvården inom Unive.

Vad innebär det att man kan ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att spela för motpartens vinst i ett scenario innebär att man ska spela för den andra personens vinst. Du ska helt enkelt inte göra saker för din egen skull, utan du ska se till att den personen du spelar mot ska "vinna" i situationen. Till exempel, om du blir omringad av fem personer och du är bara en, så ska du direkt inte ta upp ditt vapen för att försöka skydda dig själv, utan du ska i första hand alltid välja ord före handling för vem vet... Du kanske inte är påväg att dö? Om min motpartner också spelar för min vinst i ett scenario så kommer det leda till att det blir en så naturlig situation/konversation som det bara kan bli!

Har du läst och förstått serverns regler? Kan du ge exempel på några av dem? Jag har läst och förstått serverns regler. Jag förstår att man inte ska köra metagaming, eftersom att det kan förstöra rollspelets och inte göra det autentiskt. Jag vet även att man inte ska använda sin bil eller sitt fordon som något typ av vapen. Sexism och Nazism är självklart saker som ej är okej och som inte ska utövas alls. Jag vet även att man inte ska skriva ner saker som händer under ett scenario eftersom att det kan efterlikna metagaming samt att man inte heller ska logga ut ur servern för att komma bort från ett scenario som man tycker är jobbigt eller långtråkigt, combat logging helt enkelt. Det som knyter ihop hela säcken är nog Social RP, att man ska lösa konflikter och scenarior med ord och roleplay istället för att gå direkt till våld.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Jag är 100% nybörjare när det kommer till att köra GTA V RolePlay, men eftersom att jag har spelat mycket teater och även har både varit DM och spelare inom Dungeons & Dragons så har jag mycket med erfarenhet inom rollspelssektorn!

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Anledningen till varför jag söker till denna server är för att jag ville hitta en svensk server som var populär och som skulle kunna introducera mig till rollspel inom GTA V och också kunna ge mig goda vänner och medspelare. Tack för att ni ger mig denna möjlighet! :)

Vidare till muntlig intervju, du har 48h på dig att ta din intervju innan den automatiskt nekas. Lycka till!

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka