Nekad R4inbowtail | Medlem ansökning [Zelfz1]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

R4inbowtail

Icke Medlem
Meddelanden
1,706
Reaction score
30
Vad är ditt namn i verkligheten? Nils

Vad är ditt discord namn? R4inbowtail / redrainbowtail

Vad är ditt födelsedatum? 8 Mars 1999

Berätta om din karaktär. Namn, Efternamn: Nour Utterdahl
Ålder: 26 år gammal
Pronomen: Han/Hen

Bakgrund: Nour Utterdahl är en 26-årig kille som efter fem år på universitetet och 4 år inom yrket ambulanssjuksköterska äntligen känner sig redo att gå vidare. Nour Utterdahl kommer i början från Stockholm men valde att flytta ner till Linköping för att komma bort från storstanslivet, dock inte helt, då Nour växte upp i Stockholms Centrum i en trea tillsammans med sina två pappor, sin storasyster och deras katt Daisy. Nour har alltid varit en så kallad "Social butterfly", de har helt enkelt haft det väldigt enkelt att skaffa vänner. Ettan genom trean gick väldigt bra men när Nour började fyran så märkte hen att hens klasskamrater började prata illa om henom, gällande hens två pappor. Det blev en stor diskussion med rektor och lärare när det väl kommit fram att Nours klasskamrater betett sig illa. Under sjuan till nian så var två av lektionerna under skolveckan biologi och psykologi som gjorde att Nour fick upp intresset för hur människan fungerar, både inom och utanpå. Med generellt bra betyg så sökte Nour in till Kristians Gymnasium för att plugga till undersköterska och utan några större problem så började Nour plugga. Tre år senare och tre praktiker så sprang Nour ut genom skolans dörrar, gråtandes och skrikandes. Studenten är tagen. Med majoriteten av perfekta betyg så blev nästa steg i studiernas historia att plugga till sjuksköterska, med det största intresset att försöka få möjligheten att jobba som ambulanssjuksköterska. Cirka fem år senare så gick önskan i uppfyllelse. Nour Utterdahl är idag ambulanssjuksköterska och jobbar på Linköpings Sjukhus. Som sagt så är Nour påväg att gå vidare med livet och känner då att hen vill flytta vidare till en ny stad. Nour har alltid varit intresserad i staden "Unive" och har gjort sin research. Nästan lite spontant så valde Nour att ansöka om lägenhet och yrke som ambulanssjuksköterska, med hopp om att ansökan blir godkänd.
Känslor: Nour är generellt nöjd med livet, även om livet som ambulanssjuksköterska kan vara väldigt stressigt när det alltid nästan handlar om liv och död i varje scenario. Men eftersom att detta jobbet är Nours drömjobb så gör det ingenting. Nour har även bra kollegor som stöttar de när det blir jobbigt.
Intressen: Nours intressen är väldigt splittrade, men deras största intressen är teater och musik. Nour höll på mycket med teater förut under sin ungdom, men idag så ligger det lite på hyllan och Nour har försökt lova sig själv att ta upp det någon gång i framtiden. Musiken är det största intresset, då Nour spelar i ett punk-metal-band där de är sångaren i bandet. Nour älskar även att gå på konserter med sina bandvänner. Det blir ibland AW mellan Nour och hens närmaste kollegor. Nour brukar även åka på lokala konvent i Linköping, gaming, gå på festivalet, åka ut och resa (när möjligheten vid semester finns). Nour försöker helt enkelt att njuta av det liv vi bara har ett av, när möjligheten finns.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra med bra rollspel då jag har personligen haft en bakgrund i teater och är van vid att hoppa in i en situation på momangen och sen kunna utveckla den situationen så att den blir så verklighetstrogen som möjligt.

Vad innebär det att man kan ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att spela för motpartens vinst i ett scenario innebär att man ska spela för den andra personens vinst. Du ska helt enkelt inte göra saker för din egen skull, utan du ska se till att den personen du spelar mot ska "vinna" i situationen. Om personen som du spelar mot gör samma sak, så kommer det leda till ett bra och verklighetstroget rollspelsscenario.

Har du läst och förstått serverns regler? Kan du ge exempel på några av dem? Jag har läst och förstått serverns regler. Jag förstår att man inte ska köra metagaming, eftersom att det kan förstöra rollspelets och inte göra det autentiskt. Jag vet även att man inte ska använda sin bil eller sitt fordon som något typ av vapen. Sexism och Nazism är självklart saker som ej är okej och som inte ska utövas alls. Jag vet även att man inte ska skriva ner saker som händer under ett scenario, alltså liknande combat logging, eftersom att detta även kan förstöra scenariot och inte göra saker autentiskt. Det som knyter ihop hela säcken är någ Social RP, att man ska lösa konflikter och scenarior med ord och roleplay istället för att gå direkt till våld.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Jag är 100% nybörjare när det kommer till att köra GTA V RP, men som jag skrev tidigare så har jag en bakgrund i teater som jag hoppas kan göra så att jag lättare kan komma in i rollspel. Jag har även kört mycket dungeons and dragons där rollspel är A och O för en lyckad session!

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Anledningen till varför jag söker till denna server är för att jag ville hitta en svensk server som var populär och som skulle kunna introducera mig till rollspel inom GTA V och också kunna ge mig goda och vänliga vänner och medspelare. Jag hoppas även att det har gått mer än 24 timmar sedan min förra, nekade, ansökan om medlemsskap. Tack för att ni ger mig denna möjlighet!

Nekad. Utveckla "Vad kan du bidra med till serverns RP?". Du får ansöka igen om 24h. Lycka till nästa gång!

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka