Nekad qtyd.. | Ban Överklagan [2eeasy123]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

qtyd..

Icke Medlem
Meddelanden
11
Reaction score
1
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561199009442260/

Ditt Hex-ID: steam:11000013e8929d4

Vad är din discord tagg? qtyd.

Vem var det som bannade dig? 2eeasy123

Bild på banmeddelande: univebannadjetteledsen.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror helt ärligt att staff valde att banna mig för att det jag gjorde verkligen gick emot allt som RP:t bygger på. Jag loggade in på min andra karaktär som polis och bara gick rakt in i polisens stash och tog massa vapen, helt utan att tänka på vad jag höll på med eller hur fel det var. Det var som att jag bara körde på utan hjärna. Sen bytte jag till min main och gav över allt, och det är nog det mest idiotiska jag gjort i spelet hittills. När jag tänker tillbaka på det nu så fattar jag hur brutalt skevt det ser ut. Det sabbar ju hela balansen i spelet, förstör andras RP och gör allt orättvist. Jag hade noll tanke på konsekvenserna i stunden, vilket bara gör mig ännu mer besviken på mig själv nu. Jag ångrar verkligen att jag gjorde det där, det hade aldrig ens behövt hända om jag bara tänkt en enda sekund längre. Så ja, jag förstår helt och hållet varför staff reagerade. Det var ett skitbeslut från min sida, och bannet var helt rätt. Jag önskar bara att jag kunde spola tillbaka och göra rätt från början, för jag hade aldrig menat att sabba något eller göra situationen jobbig för någon annan. Jag gjorde ett stort misstag och jag tar ansvar för det.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag loggade in på min poliskaraktär som vanligt, men istället för att bara spela normalt så gick jag rakt in i polisens stash och började ta vapen. Jag vet inte varför jag ens gjorde det, det var typ som en impuls och jag tänkte inte alls. Jag tog flera olika vapen, stoppade allt i inventoryn och sen loggade jag bara ut som om inget hade hänt. När jag väl kom ut ser jag att jag fått en tagg i unive-chatten från 2eeasy123. Han skrev åt mig att hoppa support. Direkt när jag såg det fick jag typ en klump i magen, för jag fattade att jag hade gjort bort mig. Jag ville egentligen inte hoppa in, just för att jag redan kände att “okej, jag är körd, det här slutar med ban”. Till slut gick jag ändå in i supporten, fast jag försökte leka lite dum först, vilket i efterhand var ännu ett idiotiskt beslut. 2eeasy märkte ju direkt att något var skumt, och han sa rätt ärligt att om jag bara loggade in igen och gav tillbaka allt jag tagit, så kunde de kanske lösa det på ett annat sätt istället för att jag skulle bli permabannad direkt. När han sa det blev jag typ lättad men samtidigt skamsen, för jag fattade hur långt det hade gått och att jag satt honom och alla andra staff i en jobbig situation helt i onödan. Men jag gick med på det, för jag ville verkligen få en chans till. Jag ville inte att ett så dumt misstag skulle förstöra hela min möjlighet att spela på servern igen. Hela situationen blev så mycket större än vad jag trodde i stunden, och det är egentligen bara mitt eget fel. Jag tänkte inte, jag stressade, och jag gjorde fel val efter fel val. Och nu när jag tänker tillbaka på det känns allt bara sjukt onödigt och pinsamt. Jag hade kunnat undvika allt det här om jag bara låtit bli från början.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det var absolut ingen felaktig ban, det var helt och hållet mitt fel. Jag bröt mot reglerna när jag gick in på min polis-karaktär och tog vapen som inte var mina och sen gav dem till min main-karaktär. Jag förstår nu att det är ett tydligt brott mot serverns regler om “metagaming” och “item abuse”, där man inte får utnyttja andra karaktärer eller ta saker man inte har rätt till för att ge fördelar till sin main. Jag visste innerst inne att det var fel, men gjorde det ändå, och det var riktigt dumt. Jag kan helt förstå varför staff valde att banna mig. Jag förstörde balansen i spelet och gjorde situationen orättvis för andra spelare, vilket går emot precis allt RP handlar om. Jag ångrar verkligen det jag gjorde och jag har lärt mig en stor läxa. Jag vill visa att jag förstår allvaret och att jag inte kommer göra samma misstag igen. Jag vill kunna komma tillbaka till servern och spela på ett ärligt sätt, utan att bryta reglerna, och jag lovar att följa dem till punkt och pricka framöver. Jag hoppas att staff kan se att jag verkligen ångrar mig och att jag har förstått varför mitt misstag var så allvarligt. Jag vill verkligen få en chans att visa att jag kan sköta mig och spela rätt.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har blivit bannad för fearrp, jag har lärt mig att det bara är ett spel och slöseri med pengar om man ska bryta mot reglerna som jag ångrar grovt.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag hade kunnat göra allt på ett mycket bättre sätt. Istället för att springa in i polisens stash och ta massa vapen kunde jag bara spelat vanligt och byggt upp min karaktär som alla andra gör. Det hade tagit lite längre tid, men det hade varit mycket mer värt i längden. Jag borde verkligen ha stannat upp och tänkt en extra gång på vad jag höll på med och vad det kunde leda till. Just då brydde jag mig inte så mycket, jag tänkte typ “äh, det löser sig”, men nu efteråt inser jag hur sjukt onödigt och korkat det var. Om jag bara hade tänkt innan jag gjorde det så hade jag sluppit hela den här skiten. Jag hade kunnat undvika ban, undvika drama och slippa sabba för mig själv. Det är lätt att vara efterklok, men nu fattar jag verkligen hur jag borde gjort från början.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja, absolut. Om jag får en chans att komma tillbaka kommer jag definitivt göra saker annorlunda. Jag har verkligen insett hur dumt mitt agerande var och hur mycket det kunde påverka andra spelare och servern negativt. Det jag gjorde var ogenomtänkt och respektlöst, och jag skäms när jag tänker på det. Framöver kommer jag alltid att tänka igenom mina handlingar innan jag gör något som kan påverka andra. Jag kommer att följa reglerna noggrant och respektera både staff och medspelare. Jag vill inte bara undvika problem själv, utan också bidra till en positiv stämning på servern. Om jag ser något som skulle kunna skapa problem, kommer jag att hålla mig borta från det och istället fokusera på att spela på ett sätt som är roligt och rättvist för alla. Jag vill också visa att jag har mognat och kan ta ansvar för mina handlingar. Jag vet nu att det inte bara handlar om mig, utan om hela gemenskapen, och jag vill vara en del som faktiskt gör spelet bättre, inte sämre. Jag har verkligen lärt mig min läxa, och jag lovar att något liknande aldrig kommer hända igen. Jag hoppas verkligen att jag får en chans att visa att jag kan sköta mig och spela på ett sätt som alla kan ha kul med.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Jag förstår helt och hållet

Tillbaka