Nekad poxzy | Medlem ansökning [Scizzy]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

poxzy

Icke Medlem
Meddelanden
1
Reaction score
0
Vad är ditt namn i verkligheten? Emil

Vad är ditt discord namn? astr0bit

Vad är ditt födelsedatum? 16 Oktober 2004

Heter du samma på Discord som på Steam? Nej

Förnamn, efternamn och ålder på din karaktär: Johan Westlund 1990-04-23

Hur skulle du beskriva din karaktärs personlighet i tre ord? Strategisk, känslokall, erfaren

Bakgrund och framtidsplaner för din karaktär: Johan Westlund är en 35-årig man som definieras av sin erfarenhet och sitt strategiska tänkande. Han är en person som har sett mycket av livets hårda sidor, vilket har format honom till att vara samlad och ibland uppfattas som något känslokall. Han låter sällan känslor styra hans beslut; istället analyserar han situationer logiskt för att hitta den mest fördelaktiga utvägen. Just nu arbetar Johan inom taxafirman, ett yrke han trivs oväntat bra med. För en strateg som Johan är taxiyrket perfekt – det placerar honom mitt i stadens puls där han får träffa alla sorters människor, från vanligt folk till stadens nyckelpersoner. Han ser det inte bara som att köra bil, utan som ett sätt att bygga ett kontaktnät och förstå hur staden fungerar socialt och ekonomiskt. Han drivs av att bidra med nytta och se till att logistiken i staden flyter på smidigt. Johans framtidsplaner är ambitiösa. På den lagliga banan siktar han på att klättra inom taxibolaget, med en tydlig vision om att en dag axla rollen som Taxichef. Han vill effektivisera verksamheten och göra taxin till en central pelare i stadens infrastruktur. Privat drömmer han om stabilitet – att köpa ett fint hus, kanske hitta kärleken och gifta sig, för att bygga en fasad av ett ordnat liv. Däremot finns det en mörkare potential i Johans "känslokalla" och beräknande natur. Om rätt möjligheter dyker upp, eller om den lagliga vägen inte ger den utdelning han söker, är han inte främmande för att kliva över gränsen. Hans strategiska sinne skulle göra honom till en effektiv kriminell aktör i framtiden, men just nu ligger hans fulla fokus på att bygga upp sitt namn och rykte genom hårt arbete och service.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kommer att bidra med en seriös och hög nivå av social RP. Eftersom min karaktär Johan jobbar inom service (taxi) kommer jag att fungera som en social knutpunkt i staden. Jag ser inte taxiresor som en transportsträcka, utan som ett eget scenario där jag skapar dialog och interaktion med passagerarna.

Med Johans personlighet – som är strategisk och lite mer tillbakadragen/kall – bidrar jag med en karaktär som skiljer sig från mängden. Jag spelar inte för att "vinna" scenarion eller för att bli rikast snabbast, utan för att skapa intressanta berättelser och långsiktig karaktärsutveckling. Jag bidrar med en karaktär som agerar konsekvent och realistiskt, där "sunt förnuft" alltid går före impulser.

Jag går in med inställningen att bidra till en levande stad genom att vara aktiv, ta mitt jobb på allvar och skapa roliga stunder för motparten, oavsett om det är en civilist, en polis eller en kriminell som hoppar in i min bil. Mitt mål är att höja standarden på de vardagliga interaktionerna på servern.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Det innebär att man prioriterar att scenariot blir roligt och minnesvärt för båda parter, snarare än att man själv "vinner" till varje pris. RP handlar inte om att samla mest pengar eller att alltid komma undan, utan om att skapa en gemensam berättelse.

Att spela för motpartens vinst betyder att man ska våga bjuda på sig själv och acceptera en förlust om det gör scenariot bättre eller mer realistiskt. Om jag till exempel blir stoppad av polisen eller hotad av en kriminell, ska jag inte leta efter kryphål eller "powergama" för att fly, utan spela med i deras scenario.

Kort sagt handlar det om att "ge och ta". Om jag låter motparten vinna idag, skapar det en roligare upplevelse för dem, vilket i längden bidrar till en bättre serverkultur där alla har kul, inte bara den som "vann".

Har du någon gång brutit mot reglerna? Om ja, vad hände och vad lärde du dig av det? Ja, jag har gjort ett misstag tidigare då jag tog föremål ur en bils bagagelucka utan att ha ett ordentligt scenario eller giltig anledning bakom det. Jag fick ta konsekvenserna för det då, vilket jag har full förståelse för. Det jag lärde mig av händelsen var vikten av regelverket kring "Sunt förnuft" och att inte spela enbart för att vinna items eller pengar (Looting). Jag insåg att den typen av handlingar förstör upplevelsen för motparten (bilägaren) som blir av med sina saker utan att få ett roligt scenario tillbaka. Sedan dess har jag inte gjort om det. Jag har läst på reglerna noggrant och mognat i mitt rollspel. Nu ligger mitt fokus på social interaktion och att skapa bra scenarion, inte på att samla prylar. Jag vill visa att jag är seriös och att jag lärt mig av mitt misstag.

Spelar du eller är du en aktiv medlem på någon annan svensk RP-server förutom Unive? Nej

Kan du ge exempel på några av serverns regler? Här är en text som väver samman reglerna på ett snyggt och läsbart sätt. Den visar att du inte bara har memorerat dem, utan förstår hur de hänger ihop för att skapa bra RP. Förslag på text till ansökan Exempel på serverns regler: För att upprätthålla en hög och seriös nivå på rollspelet finns det några grundläggande regler som alltid måste följas. En av de viktigaste basreglerna är Sunt Förnuft, vilket fungerar som ryggraden i allt vi gör. Det innebär helt enkelt att man ska agera logiskt och tänka: "Skulle min karaktär verkligen göra så här i verkligheten?". Det handlar om realism. I direkt anslutning till detta har vi RDM (Random Deathmatch), som innebär att det är förbjudet att döda eller skada någon utan ett giltigt bakomliggande scenario. Våld ska vara en sista utväg eller en del av en berättelse, aldrig något man gör bara för att det är "kul" för stunden. När det gäller mer komplexa regler som kräver inlevelse vill jag lyfta fram Powergaming. Det handlar om att inte ge sig själv omänskliga fördelar. Om jag kraschar med min taxi måste jag spela på skadorna (t.ex. använda /me har ont i nacken) och inte bara köra vidare. Det innebär också att man inte ska spela enbart för att vinna, utan ge motparten en chans att reagera. En annan viktig, men svår regel är Metagaming. Det betyder att man inte får använda information som man fått "Out of Character" (t.ex. via Discord eller en stream) inne i spelet. Om min karaktär Johan inte har fått informationen via telefon eller samtal i staden, så vet han inte om det, oavsett vad jag som spelare vet.

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Nej tack.

Nekad ansökan
Anledning: AI

Du får ansöka igen om 24timmar. Lycka till nästa gång!
Med vänliga hälsningar,
Medlemskapsansvariga

Hej!
För att vi ska kunna granska din ansökan så måste du ha samma namn på discord samt steam.

Vänligen ändra så att det är samma, du har 24timmar på dig att åtgärda det annars nekas din ansökan automatiskt.
(Besvara detta meddelandet när det är åtgärdat.)

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka