Accepterad potato | Polismyndigheten Ansökan [GrebbeN]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

potato

Icke Medlem
Meddelanden
131
Reaction score
12
Ange ditt födelsedatum: 20 Juli 2007

Vad heter du på discord? empan#3592

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 1000

Hur aktiv kommer du att vara? så mycket jag bara kan som är varje dag flera timmar om dagen

Vad heter du? sven svenson

Hur gammal är du? 21

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? ja

Varför vill du bli polis? Jag står för rättvisa och jag vill hjälpa samhället på ett positivt sätt. Vill visa folk att att det finns mer än bara kriminellt och att de kan bli framgångsrika utan att göra olagliga akter. Jag patrullerar gärna runt i staden och kollar läget, det är nästan som terapi för mig att bara åka runt, och ifall jag ser något underligt så ingriper jag direkt! Har också sett att polisen behöver män därför så vill jag hoppa in och hjälpa! Polisyrket har alltid varit något jag varit intresserad av länge. Jag vill också se om jag har det som krävs för att vara polis eller ja det vet jag redan att jag har!

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? Att man har bra koll och är rättvis. Man måste ha mod och hantera knipiga situationer, kunna prata med folk i sin närhet och hjälpa till. Så fort man ser någon som behöver hjälp så hjälper man!
Man måste förhindra olagliga akter och ha väldigt bra koll.
Det kan vara bra att ha en kollega med sig ifall något skulle hända
man måste spela ett säkert kort för att både hålla dig själv men också folk omkring dig säkra

Vad vet du om yrket i helhet? Att göra staden/samhället tryggare och till en bättre plats för att försöka stoppa kriminaliteten i stan. En annan sak är att man ska ha ett bra samarbete med kollegor för att kunna stoppa brottslingar i staden. och Jag känner till de olika ranger som finns, alltså t.ex. peket, polisaspirant, sekreterare osv. Jag känner till lagarna som vi arbetar efter. T.ex. Kniv lagen. Jag känner till de flesta fordon, som t.ex. Volvo v90 CC. När man är ny inom yrket skall man patrullera med någon då en aspirant ej får åka själv då de ej har mycket erfarenhet. Jag vet att många larm kommer in så man har troligen fullt upp. De finns trafikpoliser som åker runt för att kolla hur folk kör. Sedan finns det poliser som jobbar med t.ex. terrorism oså. Det jag vill säga med det är att oavsett vilken rang du har så har du alltid en viktig roll. Det är viktigt med radio disciplin, detta är för att man ska kunna få all viktig information samt att känna att det är mer seriöst.

Har du några tidigare erfarenheter? Jag är en väldigt bra bil förare, kan ta riktigt höga hastigheter utan att krascha i biljakt. Jag har hök-ögon som är riktigt bra när man letar efter något/någon.
Min far är polis och jag har fått vara med honom ibland vid patrullerande, där av har jag lärt mig hur polisbilar fungerar och hur man handskas med brottslingar.
Jag har också varit med min far på skjutbana ett antal gånger och varit luftgevärsskytt så jag är självsäker när det gäller vapen mm.

Hur är du som person? Många ser mig som en ganska lugn människa alltså jag är inte stressad så ofta, jag skulle även se mig själv som en ganska snäll människa. Jag mobbar aldrig någon och jag är inte elak mot någon om jag inte har rätten till att vara elak eller så på någon. Jag kan ta kritik ganska bra alltså om någon säger t.ex. ''du är så jävla dålig'' då sitter jag inte och gråter över de utan jag frågar personen varför hen tycker det och sedan så får väl den personen tycka så inget jag bryr mig om liksom.

Är det något vi bör veta om dig? nej de tror jag inte

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka