Nekad Phillepille64623 | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Phillepille64623

Icke Medlem
Meddelanden
64
Reaction score
5
Ange ditt födelsedatum: 3 Juli 2007

Vad heter du på discord? BoboWho?#4029

Är du medlem? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 500 Timmar +

Hur aktiv kommer du att vara? Minst 4 timmar om dagen där det beror på om det är vardag eller helg.

Vardagar: 5 till 7 timmar per dag.
Helg: 5 till 10 timmar per dag.

Vad heter du? Arne-Ståhl Clomen

Hur gammal är du? 21

Har du körkort? Ja

Är du simkunnig? Ja, bröst, rygg, krål, fjärilen, m.m.

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis för att jag vill att alla ska kunna känna sig trygga och säkra i vår fina stad. Att kunna hjälpa andra medmänniskor är ett stort intresse för mig. Det är något jag drömmer om sen barndomen där jag och min brorsa lekte Poliser när vi mar mindre och drömt om detta sen små.

Vad tycker du är det viktigaste inom polisyrket? Jag tycker att kunna prata bra med sina kollegor och dom man stöter på ute i tjänst är väldigt viktigt annars kan man tillexempel inte bli omtyckt som polis och då får polisen ännu sämre ryckte än vad dom redan har så jag tycker det är viktigt att kunna hantera situationer bra som polis, tycker också det är viktigt att va hyfsad på o köra bil om det hade behövts har bra vapenerfarenhet har för att jag har varit mycket utomlands där man föår använda en pistol till exempel sen har jag jagat mycket med min pappa när han levde med. Bemötandet mot personerna du kommer träffa är extremt viktigt så att dom får ett bra första intryck på dig som polis och kan därifrån hantera diverse situationer på ett enklare sätt.

Vad vet du om yrket i helhet? Att vara polis innebär att man ska vara mogen och bete sig på ett bra sätt. Man ska behandla alla på samma sätt oavsett om det är nån du inte gillar eller gillar. Man ska aldrig ge hårdare straff bara för man inte gillar en person, eller för svagt straff bara för att man känner personen ingame eller irl vilket vill i det fallet vill räknas som Meta Gaming. Som polis tar man först en intervju. Klarar man den börja r man polisutbildningen. Efter att ha genomgått proven blir man provanställd. Efter ett antal timmar tjänstegöring blir man anställd som assistent. Polisen använder sig av RAKEL och kommunicerar genom den. I polisbilarna har vi polisdatorn polman. Polisen använder sig av ett belastningsregister där alla som brutit mot lagen hamnar. Polisyrket är ett yrke som har många skyldigheter. Du måste vara redo jobba övertid och åka in när som på viktiga larm

Har du några tidigare erfarenheter? Ja, lite grann. Jag vet hur man ska agera mot folk som bryter regler eller gör motstånd. Jag jobbade som en dörrvakt för några år sedan då det kom lite bråkstakar. Jag jobbade där i 1,5 år ungefär.

Hur är du som person? Jag är en lugn, trevlig och disciplinerad person som drivs fram för att förbättras.

Är det något vi bör veta om dig? Jag vet en hel del för att jag älskar detta yrke och har det som dröm att kunna hjälpa folk, jag har tittat på alla dokumentärer om hur polisen arbetar och alla möjliga program och information. Jag vet hur man ska bete sig i alla olika situationer som jag har sett. Att inte bli upphetsad pga. ord eller andra nedvärderande. Måste kunna ta kritik och hantera stress i alla situationer. Det är ett av stadens mest nödvändiga och viktiga yrken.

Senast ändrad:
Tillbaka