Nekad Phille | Polismyndigheten Ansökan[Janne2]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Phille

Icke Medlem
Meddelanden
4
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 13 December 2004

Vad heter du på discord? ρнιℓℓє#0007

Är du whitelistad? Nej

Hur många timmar har du på FiveM? 708

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? Runt 5

Hur ofta kommer du vara inne? Varje dag

Hur många timmar har du på FiveM? 708

Vad heter du? Frank Olsson

Hur gammal är du? 27 år, född 1994

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Då jag känner att kriminaliteten måste minska för att alla medborgare ska kunna känna sig fullt trygga, jag vill även kunna hjälpa folk som har det svårt i livet pågrund av sina anledningar.

Varför ska just du bli anställd? Då jag har väldigt mycket erfarenhet sedan tidigare så är jag en man som vet vad som ska göras i många olika situationer.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Styrkor : Jag är väldigt lugn och sansad person och klarar väldigt bra av stressade situationer. Jag är väldigt bra på att hantera människor efter hur deras personlighet är. Jag är väldigt bra på att lugna ner folk och även få bra information från rätt folk. Jag hanterar vapen väldigt bra och använder bara när det är mest nödvändigt.

Svagheter : Några av mina svagheter är att jag inte vågar ta nya risker då jag inte är säker på vad som ska hända. Vad jag kommer på har jag inte några större svagheter men det märker man med tiden.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Ja jag har jobbat i ett par städer men stationerna har behövt stängas ned pågrund av ekonomiska problem. Jag har jobbat som yttre befäl på många av dessa stationer men har även varit biträdande regionschef.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Jag meddelar till komradion var jag stannat personen och varför jag stannade personen. Jag ber personen stänga av motorn och sedan går jag fram till vindrutan och frågar varför han körde så snabbt som personen gjorde. Jag frågar sedan efter körkort och då säger individen att den inte har ett körkort så då ger jag böter för, vårdslöshet i trafik, fortkörning och kör utan körkort. Sedan beslagtar jag bilen då han inte får köra utan körkort.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag meddelar till komradion att den efterlyste öppnat eld mot min kollega och jag säger var så mina kollegor kan komma och hjälpa min beskjutne kollega medans jag jagar efter den efterlyste.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? När jag kommit dit frågar jag befälhavaren vad jag som aspirant ska göra under rånet och sedan följer jag ordern.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag försöker lugna ner honom men om det inte funkar måste jag shocka honom med elshockspistol.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Att komradion ska vara i ordning så som att man inte avbryter varandra och vidare. Detta är för att man bland annat ska kunna höra all information

Vad betyder våldstrappan? den innehåller 7 steg..

1, muntlig tillsägelse
2, kroppskontakt
3, Batong
4, Fängsel
5, tårgas
6, Hund/fordon
7, Skjutvapen

Tillbaka