Nekad peter_Real_simson | Ban Överklagan [Empa]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

peter_Real_simson

Icke Medlem
Meddelanden
26
Reaction score
0
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/id/Peter_Real_Simson/

Ditt Hex-ID: steam:11000014986dac0

Vad är din discord tagg? Darth Plagueis The Wise#0320

Vem var det som bannade dig? 1johansson

Hur lång tid var din ban? 21 dagar

Var är du bannad? FiveM Servern

Bild på banmeddelande: 53454354534312.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag undvek först att värna mitt liv ingame genom att inte ta upp händerna även om jag hade 2 pistoler riktade mot mig, samt så abusade jag en bugg där ingen kan gå in i ens inventory. Denna bugg är ganska grov för den förstör RPen i helhet så jag förstår varför jag blev bannad. Sen blev jag också bannad för clog vilket var ett missförstånd som jag kan förklara senare. Kortfattat var det clog, fearrp, failrp och grov bug abuse osm fick mig att bli bannad. Samt tror jag att en stor del av bannen var hur jag utnyttjade buggen samt powergamea lite genom att vägra ta upp mina händer för jag inte ville förlora mina föremål. Clogget var dock ett missförstånd som jag sa och jag kommer förklara det, men staffsen kunde inte ha vetat vad som hände.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Innan jag blev bannad skulle jag råna kokainet vilket inte gick som planerat. När jag skulle dra så började en av dom som jag råna slå på mig vilket var rejäl failrp tycker jag men jag fick bara klipp på medans han slår mig och inte när han började slå mig tyvärr. Jag lyckades dock komma upp igen och sedan sköt jag dom som slog mig. Efter det försökte jag rymma men jag blödde ut och dog. Efter jag hade dött tror jag att gambino (lite osöker) kom och en av dom som överlevde på båten hade sakt till gambino att det var jag som sköt och rånade vid båten. Jag blev inte så frusterad först för jag tänkte att dom inte skulle kunna göra någonting med kroppen men sedan tog dom mig till sjukan och sa till mig att hoppa in i bilen. Sedan förde dom bort mig till en okänd plats där jag blev pressad, jag var frustrerad av detta för allt detta hände på grund av en annan grabbs failrp samt fearrp och då valde jag att bug abusea för att undvika att förlora mina grejer. Detta fungerade inte dock för dom märkte att jag gjorde detta, så när jag tänkte sluta så krascha mitt spel. Problemet var dock inte craschen i detta tillfället, för när jag försökte komma in igen så kom det dubbla loading screens vilket ledde till att jag var tvungen att exita fivem två gånger vilket loggas som en normal quit. Detta var ett missförstånd vilket ledde till att dom banna mig. "Cloggen" Var typ det som gjorde att jag blev bannad för annars tror jag inte att dom skulle ha bannat mig. Jag agerade på känslor och gjorde grejer för att andra personer också hade gjort det vilket då jag tänkte att det inte kan vara något fel även om jag visste att det var fel. Sen när jag skulle försöka komma in en tredje gång så var jag bannad från unive i 21 dagar. Samt fick jag indragna krim roller och medlemskap vilket är förstårligt på tanken att jag bugg abusea samt valde att failrp rejält mycket.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det var inte en felaktigt ban förutom cloggen som jag tycker är felaktig. För jag försökte komma in i spelet två gånger men loading screenen frös och ville inte försvinna. Musiken spelades också dubbelt så det ekades på ett sätt. Men den tiden det tog för att komma förstår jag varför dom som jag rpade med trodde att jag hade bara F8 quit:at. Det andra allstå failrp, fearrp samt buggabuse var helt rättvist satta. Jag agerade så som jag gjorde för jag blev lätt kontrollerad av känslor, jag ska vara helt ärligt jag har inte så mycket tålamod ingame så jag pallar inte direkt hålla på med droger och käna pengar. Jag pallar inte fixa nya vapen och det vapnet jag hade var ett vapen jag lånade. Så jag ville inte förlora den för då skulle jag var tvungen att betala honom för glocken han förlora. FearRP och FailRP samt bugabuse skulle jag inte ha några problem med för jag vet vad jag gjorde fel. Vill mest bara att jag ska få behålla min karaktär för att jag lovar jag ska försöka RPa utan att bli kontrollerad av mina känslor i framtiden. Jag har också illskeproblem på riktigt så jag har svårt att hålla min temper. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för det jag gjorde. Jag förstår varende grej jag gjorde var fel. När 2 personer riktar på en på riktigt säger man inte "Skjut mig" eller liknande grejer det är ba orealistisks och förstör hela realismen med Unive Roleplay. Jag har aldrig menat att förstöra RPen innan fast det verkar som jag har gjort det idag.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har en tidigare ban nånsin vilket var när jag använde en grej som var /sit3 tror jag vilket gjorde så att jag kunde gå igenom väggarna och undvika mitt fängelsestraff vilket var väldigt långt, denna bann agerade jag också på känslor vilket var väldigt fel. Ännu gång så hände det som hände för att en individ hade brutit regler eller bara allmänt haft en tråkig RP. Jag höll på att köra en bil och sedan stog en civilpolis bil och blockerade vägen vilket ledde till att jag krockade och flög ut ur bilen för jag inte hade bälte. Killen som jag körde med var kompis med denna civilpolis IRL så polisen valde att medvetet undvika honom. Sedan ger min gängmedlem sin glock till mig och sedan blir jag genomsökt och förlora min AK och glock. Jag blev skitsur på detta för att tyckte det var orättvis. Jag hade på ett sätt svårt att acceptera förlust i scenario. Jag försöker ta det lugnt när jag RPar men ibland kan jag bli väldigt sur och agera annorlunda. Samt skulle jag ha rapporterat detta till staffs istället att förstöra rpen för andra ingame genom att buggabusea. Den här bannen lärde jag mig att alltid rapportera fel till staffsen istället för att agera känslosamt ingame. Men denna bann var också relativt kortare än den jag fick nu och den bannen fick jag också för någonting som inte direkt påverkade andras RP. Nu har jag ju också fått indragen krim vilket jag betalade för och medlem. Min förra bann skärpte mig inte lika mycket som denna gjorde nu måste jag säga.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? För det första skulle jag ha agerat på en annans spelare regelbrott istället för att släppa det och sedan låta det som hände hända istället för att försöka ändra scenariot på orealistiska vägar som förstörde RPen. Istället för att gå och buggabusea, fearrpa och failrpa skulle jag har rapporterat det som hände till staffsen istället för göra det jag gjorde. Jag skulle också kanske taggat de personer som jag rpe med och säga att jag krasha istället för att bara försöka komma ingame igen vilket inte gick som planerat. Samt skulle jag inte satt så mycket värde på min ingame vapen och resurser. Skulle bara låta scenariot spelats ut som det skulle göra. Sedan skulle jag också varit mycket mer entusiastisk när jag rpar istället för att var känslolös och inte bry mig om någon riktar på mig. Sedan så klart aldrig buggabusea igen.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har definitivt lärt mig mycket och samt disciplineras med denna ban och indragna roller. Jag har också lärt mig att inte agera på mina känslor även om det är svårt. Jag har ganska grov ADHD därmed har svårt att agera på ett för nuftigt sätt ingame och istället väljet att bara bryta massa regler. Jag har gjort detta flera gånger men inte fått några direkta konsekvenser som har kostat mig pengar samt roller. Denna bann tog iväg min krim roll vilket kostade typ 130 kr. Detta skärpte mig rejält och lärde mig att om jag gör något fel ingame kommer jag inte alltid få behålla mina grejer. Jag hoppas att aldrig förlora min roller igen och ska alltid hålla en rättvis rp. När jag såg hur det var för de andra i scenariot när jag kollade på klippet märkte jag hur mycket jag egentligen förstörde min RP och deras RP upplevelse. Jag har aldrig menat att förstöra för andra men det visa sig att jag gjorde det här. I framtiden ska jag hålla en bra FearRP samt aldrig failrp igen. Ska alltid tänka kring regeln sunt för nuft för att göra RPen roligare för andra. Har också lärt mig att RP behöver inte alltid vara roligt och att jag inte alltid måste vinna när jag spelar. Och om jag ska försöka vinna ett scenario måste jag tänka på serverns regler när jag gör det. Samt har jag läst alla krim regler igen och alla medlemskaps regler för att ge mig lite mer fakta om vad jag får och inte får göra. Denna bann var typ som en wakeup call hur dålig min rp kan vara ibland och hur jag förstör servern RP upplevelse i helheten.

Vill också be om en sista chans för Unive RP är det enda jag tycker är roligt för tillfället och jag förstår helt varför bannen är så lång som den e. Men skulle gärna vilja försöka igen.

Så du bara vet detta är en gammal överklagan jag gjorde, killen som banna mig sa att jag skulle vänta 10 dagar innan jag skickade en ban överklagan.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja, jag uppfattar det.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka