Nekad Pajala | Ban Överklagan [Teaterboy]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Pajala

Icke Medlem
Meddelanden
14
Reaction score
1
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198879498050/

Ditt Hex-ID: steam:110000136ca5f42

Vad är din discord tagg? Pajala_king

Vem var det som bannade dig? teaterboy

Bild på banmeddelande: Skärmbild 2025-09-16 214825.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att staffen i fråga banna mig på grund av att jag agera väldigt dåligt och rikta vappen som civil men ja jag lärt mig av mina misstag

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. jag somna snabbt behövde starta om sen tog jag ut en moppe och då kom det några och först tacklar mig sen tacklar mig igen och hoppar på min moppe och jag är polis så jag rikta vappen och jag vet att det är dåligt gjort av mig men tänkte inte över det i stunden för att jag var redan sur över att dom hoppa på mig och slog mig och tackla mig

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det var jag som gjorde fel. Bannlysningen var inte felaktig, utan en konsekvens av att jag bröt mot serverns regler. Jag begick kriminella handlingar utan att vara whitelista-kriminell, vilket jag nu förstår inte är tillåtet. Jag tog inte reda på vad som gällde innan jag agerade, och det är helt mitt eget ansvar. Jag respekterar beslutet att banna mig, men jag har lärt mig av det och hoppas få en chans att visa att jag kan sköta mig och följa reglerna i fortsättningen.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Jag har tidigare blivit bannad på Unive för RDM och olämpligt beteende i OOC-chatten. Jag tar fullt ansvar för det som hände – jag bröt mot reglerna och agerade på ett sätt som inte hör hemma i en seriös RP-community. Efter båda dom bannsen bannen har jag haft tid att reflektera över mitt beteende och inser nu hur viktigt det är att skilja på IC (in character) och OOC, samt att alltid visa respekt för andra spelare, oavsett situation. Jag har lärt mig mycket av det här och är redo att följa reglerna fullt ut framöver. Jag hoppas på en andra chans att visa att jag kan bidra positivt till servern och respektera både RP:n och spelarna.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Jag blev bannad för "krim utan krim", alltså att jag begick kriminella handlingar utan att ha rätt status eller vara godkänd för det av servern.Vad som hände:
Jag gjorde ett misstag och agerade utan att först kolla upp vad som faktiskt gäller för att få spela kriminell på Unive. Jag agerade för snabbt och bröt mot reglerna, vilket jag nu i efterhand förstår var fel.
Hur jag kunde ha gjort annorlunda:
Jag borde ha läst igenom serverns regler noggrannare och låtit bli att göra kriminella handlingar tills jag faktiskt var whitelista-kriminell. Istället för att "chansa", borde jag ha tagit det via rätt väg – exempelvis genom att ansöka till en krimgrupp eller kolla med en admin. Jag inser nu att det förstör för andra spelare när man bryter mot reglerna på det sättet.
Vad jag har lärt mig:
Jag har lärt mig vikten av att följa RP-regler och förstå vilka roller man får spela beroende på sin status på servern. Jag vill spela seriöst RP och bidra till en bra upplevelse för andra – inte förstöra den.Varför jag vill komma tillbaka:
Jag gillar RP och vill gärna vara en del av Unive igen, men den här gången med rätt inställning. Jag kommer att läsa på reglerna noggrant, hålla mig till min roll och göra saker rätt den här gången.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Jag har lärt mig att det är viktigt att följa serverns regler och att man inte kan ta på sig roller eller göra saker som man inte är whitelista för. Genom att göra krim utan att vara godkänd förstörde jag inte bara min egen upplevelse utan även för andra spelare. Jag förstår nu varför det finns tydliga riktlinjer för vilka roller man får spela, och att det handlar om att skapa ett seriöst och rättvist RP för alla. Jag har också lärt mig att ta ansvar för mina misstag och att det är bättre att läsa på, ställa frågor och göra rätt från början än att agera utan att tänka efter. Nästa gång jag spelar kommer jag ha bättre koll på vad som gäller och visa mer respekt för både servern och communityn.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka