Accepterad Pågen | Polismyndigheten Ansökan [Silathi]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Pågen

Icke Medlem
Meddelanden
94
Reaction score
7
Ange ditt födelsedatum: 13 Januari 2006

Vad heter du på discord? Pågen#6666

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 400

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 4-5

Hur ofta kommer du vara inne? varje dag 4-5 timmar

Hur många timmar har du på FiveM? 400

Vad heter du? Leffe Luftfilter

Hur gammal är du? 45

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Jag vill bli polis då jag tycker att rpn hos polisen är väldigt bra och det är ett bra jobb där du får göra mycket du har alltid något att göra du är aldrig ut tråkad jag har också tidigare erfarenheter inom polisen och tycker det är viktigt i staden att det finns många poliser som tar jobbet seriöst min kusin som har varit groft kriminel har sagt vad poliserna gör på bankrån och han har också jobbat som polis och han har lärt mig lite jag vet också vad man ska tänka på när det är bankrån då är det inget skrikande i radio (radio disciplin) och lyssna på högre befäl.

Varför ska just du bli anställd? jag ska bli anställd som polis och då jag har mycket erfarenheter inom jobbet då jag jobbat med det innan jag kommer även kunna bidra med stor aktivitet jag kommer även kunna bidra med bra disciplin då jag har varit med innan och jag vet hur viktigt det är att ha en bra disciplin för till exempel om man inte har det och alla bara sitter och skriker du kommer aldrig gå och för ett stort scenario till en vinst då många blir okoncentrerade och tänka på annat än då fokuserar man inte på självaste scenariot då man tänker istället varför sitter han och skriker radion jag vet även om det är nån som säger hmm förtur då ska man alltid sluta prata ge dem förtur hmm så alltså jag har ganska mycket erfarenheter inom jobbet och det är därför jag skulle bli anställda då jag vet hur man är pigg som en polis och jag är vet hur man beter sig som en polis liksom

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) mina styrkor är att jag är, Prat glad, Bra radio disciplin och Trevlig mot allt och alla. Mina svagheter är, blir lätt stressad, har okej kort stubin men inte när det gäller folk som inte kan köra bilar och inte lyssnar och är inte världs bäst på att kontrolera super snabba/ tunga bilar typ som folksvagen golf market.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? jag har varit polis som grundutbildad på denna stad i ungefär 120 timmar

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Jag rapoterar i radion med bra ton och bra radio disciplin att jag har stoppat en bil med en förare som har kört för fort, jag går fram långsamt med taser och säger stäng av motorn och kliv ut ur fordonet jag kollar hans körkort därefter och i detta fall hade han inget och det anropar jag i radion sedan så kollar jag om han är påvärkad av någon slags drog/alkohol, sammt att jag kollar vem ägaren av fordonet är och i detta fall äger han inte fordonet. Jag tar han till stationen för att kolla igenom så att han inte har något annat olagligt på sig sedan berättar jag hans straff och tar han med en transport bil till fängelset och sätter in han i 230min.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? jag säger i radion med en lugn ton och med radio disciplin att vi har en efterlysning på bilen sammt att jag säger att personen i bilen är efterlyst och är beväpnad med tyngre vapen av något slag sedan säger jag vilket håll han åker åt och vilken bil han åker med vilken reg skylt. Sedan kallar jag på 2-3 fler enheter till platsen och säger att vi behöver sjukvårdare till plats så snabbt som möjligt och att våran kollega är skottskadad.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? jag som aspirant börjar att sätta upp bariärer runt området så att paserande fordon inte kan pasera och sedan sätter jag mig bakom en bil och väntar på fler order från högre befäl

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? jag börjar med att säga ta ner vapnet när jag riktar en taser om han inte tar ner kniven tasar jag honom och sätter handbojor på honom därefter berättar jag vad som har hänt och tar han till station och tar in han på förhör och sedan

Förklara vad radiodisciplin innebär. att jag inte ska ta onödiga saker i radion och inte skricka och inte prata i mun på någon

Vad betyder våldstrappan? Våldstrappan betyder att man använde de våld som behövs tillexempel att jag får inte slå nån med batong eller tazrea en person som säger okej jag ger mig eller att skjuta med tjänstevapnet när det inte är nödvändigt.

Tillbaka