Accepterad Ottosson12 | Polismyndigheten Ansökan [Vible]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Ottosson12

Icke Medlem
Meddelanden
17
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 14 Juli 2007

Vad heter du på discord? Ottosson#6149

Är du whitelistad? Ja.

Hur många timmar har du på FiveM? 42 Timmar.

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? Jag kommer vara aktiv lite olika när det är lov kanske 10+ och inte lov max 3-6.

Hur ofta kommer du vara inne? Varje dag.

Hur många timmar har du på FiveM? 42 Timmar.

Vad heter du? Kalle Paltnacke.

Hur gammal är du? 29 År.

Har du B-Körkort? Ja.

Varför vill du bli polis? För att jag vill hjälpa samhället och göra det till en bättre plats jag vill också lära känna medborgarna bättre så att dom känner polisen som trygghet och att dom kan prata med mig om nästan allt jag jobbar absolut inte häller för pengarna utan för att hjälpa och göra staden säkrare.

Varför ska just du bli anställd? För att jag kommer göra platsen till ett säkrare ställe både jag och kollegor jag är också väldigt rättvis av mig jag dömer inte folk ifrån vilket land de kommer ifrån eller sånna saker jag vill alltså hjälpa samhället till att bli en bättre plats. Jag kan också ta kritik jag tar åt mig väldigt mycket och kommer att förbättra mig till nästa fall om de tycker att jag har gjort något dåligt.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Jag pratar lugnt med den jag ska prata med tar det också i lugnt tempo om de behövs jag lyssnar också på vad de har att säga jag är positiv och kan också ta kritik jag är också och gymmar ganska ofta. Jag har också en bra radio disciplin och använder de våld som behövs för fallet.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Jag har spelat ganska mycket LSPDFR ganska stor skillnad men man lär sig de flesta grunderna i polisyrket. Jag kan dock inte alla muskler hur man tar upp saker och sådant vilket jag gärna vill lära mig om jag får jobbet.

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Jag kollar upp fordonet så att det inte är efterlyst sedan går jag fram till personen och kollar efter körkort vilket han inte har så jag ber han gå ut ur bilen jag ger han också en böter för fortkörning och att han har kört utan körkort jag ringer också en taxi till han eller så ber jag han ringa en polare som har körkort så att han kan komma hem eftersom han inte får köra bil när taxin eller kompisen har kommit ringer jag en bärgare till bilen och sedan lämnar jag platsen.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag säger snabbt i radion att det är ett skott avlossat på min kollega jag kallar också efter förstärkning som kan åka efter bilen jag ger en kort beskrivning av bilen samt reg numret om jag skrivit ner det jag säger till att han i bilen har vapen på sig så håll lite avstånd jag tillkallar också en ambulans till platsen medans jag väntar på ambulansen så kollar jag hur det är med min kollega var han blev skjuten puls och om han mår bra.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Jag börjar med att spärra av platsen jag tillkallar också kollegor till platsen så att vi är lite folk utanför medans jag väntar på kollegorna så tar jag och min kollega skydd någonstans tex bakom vår bil. När dom har åkt så bestämmer jag mig för att jag och en kollega går in i banken och kollar efter gisslan och om det me någon som har stannat sedan om vi får fast dom så hår vi till polisstationen för förhör och sedan efter det sp åker dom in i fängelse.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag ber kollegor om hjälp och säger att en man kommer mot oss med kniv jag tar också upp min el-pistol och siktar mot mannen om han skulle försöka gå till attack jag ser att han närmar sig ännu mer och mer tillslut så bestämmer jag mig för att tasera mannen och sedan så sätter jag på han handfängsel jag säger också i radion att vi har en man gripen och sedan tar vi mannen till förhör.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Att man inte pratar i mun på varandra man börjar alltid med sitt rakel nummer och slutar alltid med kom eller klart slut. Tex 90.96 till 90.95 kom typ så.

Vad betyder våldstrappan? Att man inte ska ta fram sitt tjänstevapen först utan att man börjar med att prata därefter fysiska krafter eller vad man säger efter det batong och el-pistol och om det verkligen behövs så är det tjänstevapnet. Alltså när vi använder våld.

Senast ändrad:
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka