Accepterad Oskarrrr | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Oskarrrr

Icke Medlem
Meddelanden
16
Reaction score
2
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198448131665/

Ditt Hex-ID: steam:11000011d143e51

Vad är din discord tagg? oskarrrr2008

Vem var det som bannade dig? Placerad av: polo0.1

Bild på banmeddelande: bannn.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag är säker på att han tog illa upp för att jag kallade han efterbliven i PM vilket var dumt gjort.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Det hela börjar med att jag är ingame. Jag dog utav en bugg då en bil exploderade när jag tog ut den. Jag skrev en report angående det som hänt och "polo" väljer att ta min report. När man skriver en report syns en bild där det klart och tydligt syns att en bil exploderat där man kan ta ut bilar. Jag skriver i min report att jag tog ut min bil sen skedde en explosion som enligt mig uppenbart måste varit en bugg. Han besvarar det med att skriva något i stil med "Jag kan inte vara säker på att de va därför du dog, jag måste se ett klipp på hela händelsen." Jag blev väldigt förvånad då det syns klart och tydligt på bilden vad som skett men jag respekterar det och skriver att jag inte har något klipp men ger som råd att man kan sköta det lite snyggt och vara lite smidig för spelarnas bästa. Speciellt när det var som uppenbart vad som hänt. Han stänger reporten och så blir det ingen mer grej utav det. Jag skriver sedan en genrell -rep som en uppmaning att staffs kan tänka sig för innan dom vill se klipp. Jag skriver något i stil med "Jag tycker att om man skriver i en report vad som skett eller att det är väldigt sannolikt att jag talar sanning att man då kan få en revive, och att staffs istället för att tänka om personen ljuger att istället tänka lite logiskt vad som kan ha skett. Och sköta det snyggt och smidigt, det är ingen domstol där man behöver veta exakt vad som hänt utan man kan tänka lite logiskt och sköta det snyggt." Det är min personliga åsikt sen jobbar alla olika och jag kan ha förståelse för att staffs vill se klipp för att de ska bilda sig en uppfattning om hur det gått till, fine. Det som händer när jag skickar ut detta i rep kanalen är att "polo" reagerar med ett frågetecken. Jag tyckte de var rätt osnyggt gjort då jag tycker man kan ta ansvar för sina handlingar istället för att "låtsas som man inte förstår". Då skriver jag i PM: "Såg att du reagerade med ett frågetecken var de något som var oklart eller är det bara du som är efterbliven?" sen blev jag bannad.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Jag tycker den var felaktig. Han reagerade med ett frågetecken och enligt mig försökte "låtsas som att han inte förstår" och då frågar jag om jag var otydlig eller om han är efterbliven. Det var en fråga. Jag kan absolut tycka att det var onödigt skrivet det var absolut inte lämpligt. Men jag ville ifrågasätta hans tillvägagångssätt som staff. Inte genom det jag skrev i PM utan i rep kanalen. För mig är det viktigt att ta ansvar för sina handlingar och kunna stå för det man gör. Vilket jag gör precis just nu. Jag ville ifrågasätta hans sätt att arbeta i rep kanalen och han "låtsades som ingeting".

I reglerna står det att man ska visa respekt vilket jag absolut kan gå med på att jag inte gjorde när jag kallade han efterbliven. Det står också att "Var resonabel i ditt samarbete med staff och sträva efter lösningar där du också kom ihåg att staffen alltid har det sista ordet.". Jag skrev en rep för att det skulle bli en förbättring och att han skulle komma på en lösning eller iallafall ett sätt att arbeta bättre på. Han var inte resonabel för 5 öre.

Jag tar på mig att jag gjorde fel inom respekt biten men jag tycker det också fanns brister hos "polo" som inte valde att resonera kring händelsen. (Alltså den reporten jag skrev).

Kort sagt jag kommer bättra mig hur jag resonerar med staffs och visa mer respekt framöver och försöka att bryta ned det som skett och föra en diskussion utan olämpliga ord.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Har blivit bannad en del förut, inget allvarligt vad jag kommer på. Det är väll små banns på nån dag eller två. Sen blivit kickad av SV men det blir alla nån gång. Jag lär mig hela tiden och tar alltid ansvar och bättrar mig.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Ja absolut. Jag hade kunnat ifrågasätta hans reaktion på ett mera lugnt och trevligt sätt och på så sätt fört en disskussion.

Har du lärt dig någonting efter din ban? Ja. Jag har lärt mig att man ska resonera trevligt utan att gå till "attack" och sköta det snyggt. Jag hade absolut fört en lugnare disskussion och resonera på ett bra sätt. Man lär sig nya grejer hela tiden och jag är en person som tar tag i grejerna och bättrar mig. Jag hade önskat en ny chans för att visa mig bättre.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Ja

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka