Ban-referens
fivem-däcket-f3yf — FiveM, Utgår 2026-03-25
Anledning: Powergaming genom /pocket och fearrp genom att skjuta när andra redan riktar
Bannad av: Alec
Visa på portalen →
Berätta vad som hände Jag var på väg till mitt gänghus och när jag körde i en kurva krockade jag med en rosa lambo. Efter krocken voltade bilen och hamnade upp och ner, så jag försökte rp skador eftersom kraschen var ganska kraftig. Under hela situationen höll jag vapnet i handen, men när jag hoppade ut tänkte jag att jag skulle göra pockets för att dölja vapnet. Jag trodde att det skulle bli bättre rp och kännas mer realistiskt eftersom vapnet då inte syntes direkt. Jag visste däremot inte att det räknades som emote abuse, utan tänkte bara att det passade situationen.
Efter det hoppade en annan person ut med vapen, och då började jag skjuta eftersom det kändes som att vi riktade mot varandra samtidigt. Jag uppfattade därför att situationen redan blivit ett skottläge och att det var okej att reagera så. Kort efter blev alla tre i bilen nedskjutna och jag ramlade också ihop.
Tar du ansvar för det du blev bannad för? Ja, jag tar fullt ansvar för min ban och förstår nu i efterhand varför staff reagerade som de gjorde. När det hände tänkte jag inte på att det kunde bryta mot reglerna, utan jag trodde att det fungerade. Framför allt med pockets trodde jag att det var okej eftersom min tanke var att göra scenariot mer realistiskt. Nu förstår jag att det såg fel ut från ert håll och att det inte var rätt sätt att göra.
Vad har du lärt dig och vad skulle du göra annorlunda? Det jag har lärt mig är att jag borde ha tagit det lugnare och accepterat läget istället för att direkt försöka lösa det med vapnet. Jag hade kunnat ta upp händerna och låta dem kidnappa mig, vilket hade kunnat skapa ett längre och bättre scenario för alla. Det hade också gett bättre rp istället för att allt slutade snabbt. I efterhand ser jag tydligt att mitt beslut där och då inte var det bästa.
Varför ska vi ge dig en till chans? Jag tycker att ni kan ge mig en andra chans eftersom:
1: Jag är grön spelare
2: Jag visste inte att det jag gjorde räknades som emote abuse, men nu förstår jag det.
3: Jag har tagit till mig varför jag blev bannad och tänker mer på hur jag agerar framöver.
Har du läst våra regler? Ja
Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? Yes