Antagen OlleBollee | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

ollebollee

Aktiv Medlem
Meddelanden
1,281
Reaction score
56
Vad är ditt namn i verkligheten? Olle

Ditt discordnamn: ollebollee

Ange ditt födelsedatum 10 Juli 2009

Varför ska just du bli staff? Jag vill bli Staff eftersom jag är en drivande person som kommer ta tag i saker som behövs göras och sköta mitt jobb. Jag vill kunna bidra med något till servern och hjälpa till. Jag kommer alltid hålla mig opartisk i ärenden och se till att alltid vara så hjälpsam som möjligt. Jag kommer försöka se alla vinklar och perspektiv i ett ärende och se till att alla får prata till punkt och förstår sina fel. Jag kommer se till att folk förstår sina fel så att de ska kunna bättra sig och så det inte uppstår igen. Man ska alltid finnas tillgänglig för medlemmar som behöver hjälp och kunna hjälpa de så snabbt som möjligt. Jag kommer att fokusera på mitt helper jobb för att göra det så bra som möjligt och visa mycket aktivitet.

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag tycker väldigt mycket fungerar bra. Men det finns även saker som kan förbättras och saker som inte sköts. Det kan vara allt ifrån olika scenarion inom den kriminella rpn, till att en icke medlem springer runt och lallar ingame, och till att någon inte kan bete sig ingame och gör andra regelbrott. Jag tycker det ibland kan förekomma en del lall på servern, det vill jag vara med och stoppa för att få en så bra rp nivå på servern som möjligt, både för min egen skull men även för alla andra. Folk som inte sköter sig ska få ta sina åtgärder så att det inte händer igen, men jag vill även också att folk ska få en chans att förklara sin vinkel innan jag bannar så folk slipper bli felaktigt bannade pga att jag kanske bara ser en del av händelsen.

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Jag tycker vi staffs kommer behöva prata mer angående ärenden för att få veta vad fler tycker är rätt åtgärder på ett regelbrott men man måste även våga ta egna beslut. Vi måste vara aktiva och samarbeta för att kunna stoppa regelbrott och lallandet. Staffs måste vara aktiva på servern, på forumet och på discord för att spelare snabbt ska få hjälp med det de behöver.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Man håller alltid en lugn god ton till spelare i ett ärende och låter folk förklara sin del. Man försöker förstå helheten på ett scenario innan man bannar så folk slipper bli felaktigt bannade. Det är väldigt viktigt att agera professionellt i sin staff roll då vanliga medlemmar oftast ser upp till staffs och tar efter. Som staff ska man visa en bra sida av servern utåt.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag kommer försöka balansera det men kommer främst att fokusera på helper jobbet under min tid som helper. Nu när det är sommarlov har jag mycket fritid och känner då att jag kommer ha mycket tid över att kunna vara helper jämfört med under vardagar när det är skola.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag blev medlem på Unive den 1:a oktober 2023 och har spelat konstant sedan dess.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Jag har varit både MA och staff tidigare så jag vet om de flesta commandsen som finns, har koll på hur band fungerar, bra koll på forumet, bra koll på hur arbetet allmänt går till som staff osv. Jag har lärt mig en del av mina tidigare gånger jag varit i teamet och kan ta hjälp av de sakerna nu.

Vilket ansvarsområde söker du att jobba i? RP

Vilka andra områden kan du också tänka dig jobba inom? Donation

Accepterar du att du inte kommer kunna RP:a som vanligt under din Helpertid? Ja

Välkommen till teamet.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka