Nekad olle | Ban Överklagan [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

olle

Icke Medlem
Meddelanden
668
Reaction score
7
Länk till din steam profil: https://steamcommunity.com/profiles/76561198400252000/

Ditt Hex-ID: 11000011a39a860

Vad är din discord tagg? olle#9785

Vem var det som bannade dig? 320

Var är du bannad? FiveM Servern

Bild på banmeddelande: 1707508692994.png

Varför tror du själv att staffs valde att banna dig? Jag tror att Nat valde att permanent banna mig för att jag gjorde /die för att undvika ett kidnappningscenario vilket var en sjukt dåligt beslut vilket resulterade i just en permanent ban vilket är helt korrekt att jag fick. Jag hade istället bara kunnat tänkt ett steg längre och inte göra /die vilket hade dels gjort en roligare rp och att jag inte hade blivit bannad ifall jag inte hade gjort det. Sedan så efter att jag blev bannad så valde jag att lägga upp ett skottmontage på youtube då jag hade väldigt tråkigt och inte hade något att göra. Sedan så visade det sig att det inte var okej att ladda upp skott montage vilket inte jag hade någon aning om då man hade fått göra det tidigare men inte längre. Men direkt när jag fick reda på att man inte fíck ha montage så tog jag bort det. Sedan vet jag också att jag kan mycket bättre än vad jag gjorde där och vet att det aldrig kommer att ske igen ifall jag få komma tillbaka och sedan så fattar jag också hur du känner 320 angående att du inte vill ta tillbaka mig men jag kan verkligen lova att detta aldrig och då menar jag aldrig kommer att hända igen. Jag har spelat på denna server nu från 2021 och jag tycker genuint att det är roligt med bra rp och jag vet att jag har varit en ganska så problematiskt spelare tidigare och inte visat något sådär jätte bra rp sida ifrån mitt håll. Eftersom att jag har spelat på server så pass länge så vet jag också att jag har haft bra rp tidigare vilket jag sett över nu och märkt att jag inte haft under den senare tiden men sedan också att jag har gjort sådanna dumma saker också som jag inte vet varför jag gjorde utan något konsekvenstänk. Om vi drar den permanent bannen som jag fick i början av sommaren som visade ganska tydligt at jag inte kunde hantera mina impuls beslut och det som hände var att jag hade en redlist på min krim och var polis och hade det skit tråkigt och då så kom jag på med en sjukt dålig ide som var att jag kände där och då att det skulle vara kul att gå in på unive rp och göra ett terrordåd som polis vilket inte var okej alls och jag tror at jag var bannad ifrån servern i ungefär 8månader ifrån den bannen och jag vet helt ärligt inte varför jag gjorde det och det var så sjukt dumt och jag borde ha lärt mig att hantera mina impulsivbeslut. Sedan så det jag gjorde nu var inte heller okej alls och jag ber om ursäkt som fan om dethära med montaget och fattar nu att jag borde ha dubbelkollat med något staff eller något innan jag lade upp montaget vilket skulle visa sig nu att man inte fick då jag trodde att man fick det då man fick göra det tidigare men det var helt klart mitt fel då jag borde ha dubbelkollat. Jag vet också att jag inte borde ha testat reglernas gränser eller vad man nu ska säga genom att göra /die och hoppas på det bästa liksom och nu när jag ser tillbaka på det så fattar jag att det inte är unive standard att sitta och göra /die för att undvika att bli lootad på ett vapen i ett spel och fattar också att jag förstörde scenariot för den andra partern då de bara ville göra ett roligt och långvarigt scenario med mig och kanske förhandla med mig eller liknande vilket endå jag tycker låter roligt nu i efter han och vet att jag inte borde ha varit så vapenkåt vilket jag var där och då.

Berätta exakt vad som hände just precis innan du blev bannad. Jag och några andra ifrån gambino family var vid ett område som jag tror heter mysteriet men är inte helt säker men hur som helst så skulle vi ta över det stället och sedan så kom det 2st yakuza bilar och började prata med oss vilket i sin tur urartades till hets osv, sedan så väljer vi att hoppa ut ur bilen och skjuta emot de och sedan så är skottlosningen ungefär 5min lång och sedan så blir jag nedskjuten men dog inte helt och sedan så ser jag att en grabb springer emot mig och jag antog att han skulle kidnappa mig och jag orkade helt ärligt inte med ett sådant långt scenario och då valde jag att göra /die vilket var väldigt dumt. Sedan så när jag blev bannad ifrån servern så fick jag det tråkigt och då påbörjade jag ett unive skott montage och redigerade det i flera timmar för att det sedan skulle bli klart. Sedan efter att jag gjort det montaget så tänkte jag ladda upp det då jag var 99% säker på att man fick göra det men det visade sig att man inte fick vilket helt var mitt ansvar att hålla koll på reglerna eller så hade jag kunnat skriva till en staff för att fråga om man fick det eller ej. Detta men att tänka på konsekvenser är jag väldigt dålig på och har varit det i hela mitt liv inpricip vilket jag vet inte är en bra andledning till att lägga ut ett skott montage på youtube. Men jag laddade upp videon ialafall på youtube och sedan gick det några dagar innan jag märkte att philip320 hade bannat mig för problem spelare, först så fattade jag ingenting men sedan så insåg jag att folk hade skrivit till mig att jag är dum som lägger ut montage och att jag verkligen inte kunda komma tillbaka nu osv vilket jag inte fattade. Sedan dubbelkollade jag med en staff och då visade det sig att man inte fick det och då fattar jag verkligen ifrån philip320 sida varför han bannadew mig för just problemspelare. Jag fattar att han som ägare inte vill att medlemmar på hans server springer runt och lägger ut skottmontage på youtube vilket gör att vissa får en helt annan bild på unive. Den bilden folk kan få om unive ifall alla lägger ut montage är nog att det inte gör något annat än att det skjuts på den server och så är det verkligen inte på unive. Unive rp är en rp server men sjukt bra och rolig rp samt bra community då alla är trevliga och lätta att lära känna folk på unive och det var jag som var problemet i detta fallet och inte följde reglerna och lade ut ett montage vilket aldrig då menar jag aldrig kommar att hända igen och ber om ursäkt för mitt beteende som jag har haft tidigare som jag aldrig kommer att göra igen. Sedan så är jag så klantig då jag precis också hade kommit tillbaka ifrån en permanent ban som varade i över ett halvår och jag lyckades inte ens att vara kvar på servern i 2veckor vilket jag tycker är rent utsagt efterblivet gjort utav mig att jag inte kunda hålla mig till reglerna vilket jag vet och jag har sätt över allt jag gjort och vet hur jag ska rpa ifall jag får en sista chans på denna underbara servern.

Var det en felaktig ban eller var det du som gjorde fel? Om det var en felaktig ban förklara varför den var det. Det var helt klart en rätt ban då det var jag som gjorde fel genom att undvika ett kidnappningscenario genom at göra /die vilket vare sjukt dumt och omoget gjort utav mig vilket inte kommer att upprepas någonsin igen. Sedan så var det också mitt fel att jag inte höll koll på reglerna kring att lägga ut skottmontage vilket är helt mitt fel då jag borde ha dubbelkollat med en staff ifall det var okej vilket somsagt är helt mitt fel. Sedan så vet jag också att jag har varit en såkallad "problemspelare" sedan tidigare men jag vet att jag har förändrats och kommer aldrig mer att göra om detta. Ifall jag få en sista chans så kommer jag att starta upp ett gäng som heter westside connections vilket jag har haft flera gånger tidigare och första gången jag hade det var sommaren 2022 vilket var det första gänget som jag var boss i. När jag hade mitt Westside Connections så hade vi sjukt bra rp och fick inte en enda varning under 8månaders tid och sedan så valde jag att stänga ner det då jag hade haft mycket kring skolan osv och det är det som jag vill gå tillbaka till nu ifall jag får en sista chans att bevisa att jag kan rpa.

Ifall du har blivit bannad här tidigare, berätta om dina tidigare bans och hur du lyckats ta lärdom av dina tidigare bans. Den enda bannen jag kommer ihåg var min senaste pban då jag gjorde terrordåd vilket var sjukt omoget och jag lärde mig ifrån den bannen att jag inte ska underskatta hur det varit att vara helt utersluten ifrån unive vilket inte var kul alls .Jag kommer helt ärligt inte ihåg någon annan ban då jag precis hade kommit tillbaka ifrån att vara bannad i ett halv år men jag tror att det var när jag som polis sköt någon medans att jag höll en annan i eskort vilket inte alls går ihop vilket också var en rätt ban och jag tror att den bannen blev typ 30 dagar eller något och ifrån den bannen så lärde jag mig att jag borde ha tänkt efter innan jag sköt någon annan medans att jag höll en annan rpare i eskort vilket jag fattar att jag blev bannad för. Sedan så kommer jag också ihåg lite bans ifrån mina första veckor inom rp och då var sådana saker som att jag blev bannad för ooc ingame och då fick jag lära mig att inte prata ooc ingame vilket jag gjorde när jag var icke medlem vilket jag borde ha kunnat samt powergaming och då åkte jag runt i en bil sen på sommarlovet och åkte runt och flög och powergamade utan att rpa och hoppade bara ut och lagade bilen som att ingenting hade hänt och sedan så blev jag bannad av hammarl0f för powergaming och då var det så att det hade varit en skottlossning och då bärde jag upp en kropp och satte mig bara i bilen och körde iväg utan att använda /me och utav den bannen så lärde jag mig att alltid använda /me när jag ska lyfta en kropp som t.ex så hade jag istället kunnat göra /me lägger han där bak eller något liknande. Sedan så har jag också blivit bannad för sunt förnuft och då tog jag en killes fyrhjuling på sjukhuset vilket var sjukt dumt och utav den bannen så lärde jag mig att inte sno folks fordon på ofentliga platser samt att alltid använda sig utav suntförnuft när man rpar. Sedan så finns det också lite andra bans som var ifrån mina tidigare veckor som rpare som t.ex halv ooc lall osv.

Hur hade du kunnat gjort annorlunda? Det första jag hade kunnat gjort annorlunda var att tänka på att den andra partern också ska ha roligt i scenariot då jag förstörde scenariot för yakuze då de bara ville göra ett roligt scenario som gör det roligt för båda parterna och det enda jag tänkte på var att inte förlora mitt vapen på ett spel vilket är ett sjukt dåligt tänke sätt inom rp vilket absolut inte håller alls vilket jag förstår själv också inte håller. Sedan så hade jag också kunnat tänka mer på konsekvenserna och det enda jag tänkte på där var att inte tappa mitt vapen genom att göra /die fattar jag inte är okej alls. En annan sak jag hade kunnat gjort annorlunda kring skott montaget är att tänka en extra gång om det verkligen är värt att lägga upp ett montage när jag inte vet till 100% att det är okej alls. Vad jag hade kunnat gjort annorlunda var att kolla med en staff om det var okej att ladda upp ett skottmontage på youtube innan jag gjorde det. Samt att jag borde ha tänkt mer på konsekvenser då det nu inte slutade bra då jag dels blev permanent bannad men att scenariot också förstördes då jag tänkte välldigt själviskt då jag inte tänkte på mina konsekvenser utan att det enda jag tänkte på var att inte tappa mitt vapen vilket inte är okej över huvudtaget.

Har du lärt dig någonting efter din ban? jag har helt klart lärt mig sjukt mycket utav denna bannen och tagit lärdom, till och börja med så har jag lärt mig att man måste tänka på vilka konsekvenser man kan få innan man gör handlingen sedan så har jag lärt mig att bra rp faktiskt är roligt när man ser tillbaka på gammla klipps ifrån 2021 och 2022 när man hade en så kallad bra rp att det var mycket roligare när scenarion blev bättre för båda parterna vilket jag kommer att ha om jag får chansen att komma tillbaka vilket hade varit otroligt schyst gjort. Jag har också lärt mig att hantera mina impulsbeslut och att jag har mognat och blivit mer klok. somsagt så hade jag verkligen tagit till vara på chansen till 110% ifall jag få unbann och kommer direkt att köpa krim och skapa roliga scenarion som gynnar båda parterna. sedan så vet jag också att det beteendet som jag hade tidigare innan jag fick bannen inte var okej då jag bara bidrog till dålig rp och inget annat men nu har jag förendrats. Sedan så har jag också lärt mig att man inte alls får lägga ut skottmontage på youtube vilket jag inte visste tidigare. Sedan så har jag också funderat lite och nu när jag ser tillbaka på det scenariot så var det inte alls schyst att förstöra scenariot på det sättet som jag gjorde där emot mot partern som bara ville göra ett hög kvaletativt rp scenariot samt ett roligt scenario för båda parterna.

Har du läst våra regler? Ja

Förstår du att ifall du ber om att få din överklagan läst kommer vi att automatiska neka den? ja

philip320, jag vet att det jag tidigare gjort och det som jag gjorde nu inte var okej alls men jag lovar att jag har förändrats och har insett att det jag tidigare gjort inte har varit okej alls då jag inte bara förstör för mig själv utan också de som har rpat med mig när jag har haft dennas dåliga rp men som sagt så har jag verkligeng förändrats och vill verkligen ha en sista chans att bevisa för dig och resten utav staff teamet att jag kan rpa bra utan några som helst regelbrott. Och ifall du har tid 320 så skulle jag gärna vilja prata lite med dig om det funkar :)

Tillbaka