Olizz-AF | Ansökan till Staff

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

4hzey

Icke Medlem
Meddelanden
652
Reaction score
17
Vad är ditt namn i verkligheten? Oliver

Vad heter du på discord? Olizz#5366

Ange ditt födelsedatum 2 Februari 2008

Ungefär hur ofta är du inne, vilka tider? Vi kan börja med när jag är i skolan. När jag är i skolan är jag inloggad på discord där vilket gör att jag nästan alltid är aktiv, Jag har 1 håltimme det vill säga att jag har en rast på 1 timme eller mer. Då brukar jag gå hem och där under den rasten så kan jag gå in på datorn och kolla läget, Sen när jag har slutat skolan slutar nästan varje dag 15:00 Så då när jag kommer hem går jag direkt till datorn och går in på Unive sen stänger jag av ca 22:30 varje dag. Sen efter jag har stängt av är jag på mobilen till ca 00:00. Mån 15-22.30 Tis 15-22.30 Ons 15-22.30 Tor 15-22.30 Fre 15-04 Lör 11-04 Sön 11-22.30. Så där ser min vecka ut!

Vad är det som får dig att söka till Staff? Det som får mig att ansöka som staff. Yes det är väldigt mycket men kan ta upp ett par saker, Jag har spelat på Unive ca 6 Månader och det har varit dem bästa 6 månaderna i mitt liv! Sen dagen jag gick in på Unive så fastnade jag direkt och tänkte verkligen detta är nåt för mig. Med tiden har jag RPat massa saker som olika jobb tex Kriminell Polis Auto Vianor Postnord och det har verkligen varit skit kul. Jag vet att det kommer in massa nya spelare på Unive som har hört att detta är en bra server och vill komma in och testa. Och då vill jag att dem ska få samma upplevelse som jag fick! Vilket vi tillsammans måste göra och då vill jag kunna finnas här som Helper/Staff För att kunna hjälpa dem nya och alla andra spelare. Jag vet att det är en del /reports /help som inte blir besvarade och där vill jag kunna finnas för att kunna besvara dem! Som tex Behöver skin, Blir RDMad osv vill kunna finnas här som ett stöd för Unives Spelare så om dem skulle behöva hjälp eller liknande så är ett bara att sicka ett pm tll mig eller hoppa väntrum. Sen så finns det en till sak som jag verkligen kommer kämpa för det är att förbättra den sosicala RPn och då stopp få lallandet på servern, Sen så finns det små detaljer som enligt kig är viktiga som tex förlänga SV bans, Snacka med folk som behöver hjälp osv så spelarna på Unive ser hur bra commuynity vi har. Men för att kunna ha det så bra som nu så är det allas ansvar men speciellt oss Staffs. Vi ska alltif föregå med gottexempel och vägleda våra spelare för att dem och vi ska ha det roligt när vi spelar. Och om nån skulle bli illa behandlad så vill jag kunna finnas där för dem och visa att vi i staff teamet finns för dig. Har varit Medlemskaps Ansvarig och där fick jag verkligen en inblick hur det känns arr vara en större del av Unive och det kändes verkligen skit bra! Så nu vill jag ta steget upp att kunna bidra med ännu mer till Unive för detta är verkligen nåt jag gillar och då vill jag att jag ser till att göra nåt bra av detta för nu känner jag att det är dags att kunna hjälpa Unive ännu mer än vad jag kan för detta är verkligen nåt jag kommer kämpa för för att alla ska få den upplevelsen som jag fick! Jag är väldigt drivande och motiverad till Helper Rollen!

Vad skulle du säga att du skulle vilja jobba för att utveckla på servern? Yes som sagt som jag skrev innan att jag har en del jag hade velat jobba med. Vill förbättra den sociala RPn hos folk för jag ser att många brister i den sociala RPn. Sen så vill jag verkligen få stopp på lallandet som tex på Piren eller Torget för jag ser ibland att det är väldigt mycket lall vilket förstör RP känslan och det vill jag få stopp på! Sen så det som jag kommer försöka hjälpa till mest med är /reports och /help för jag tycker att man som staff ska alltid kunna finnas där för sina spelare för att kunna hjälpa dem. Och som jag vet så gör det en hel del för om vi har tex en ny spelare som precis blev Medlem och han blir Tex VDMad och gör en /report och ingen kommer och tex revvar han då är det klart att han tänker vad är detta för skit server. Vilket det inte är och där vill jag kunna finnas om nån skulle bli VDMad så är jag där på 2 sek och hjälper till. Samt så kommer jag jobba mycket med tex förlänga SV bans, Ta tickets, Ta folk i väntrummet, förbättra RPn på servern, Och finnas här som staff och hjälpa folk som behöver hjälp, sen vill jag förbättra Krim RPn har varit polis ett litet tag och har fått se inblicken av vissas kriminellas RPande och det vill jag verkligen förbättra tex att fly ifrån ett vanligt trafikstopp, Copbaita, Och knappt nån social RP mot polisen. Kommer självklart hjälpa till så mycket jag kan sen är det en sak till som jag kommer alltid prioritera det är att underlätta för högre uppsatta om det tex skulle behöva mig i support 2 då ska jag vara där på 2 min jag kommer alltid prioritera mina kamrater i staff teamet så om det skulle behöva hjälp så ska jag vara där på 2 min. Sen så kommer jag självklart försöka underlätta så mycket jag bara kan för Tex mod för jag vet att det har viktigare saker än att ge skin till folk osv och där ska jag finnas för att hjälpa till med det.

Hur länge har du spelat på Unive? Jag har spelat ca 1000 timmar på Unive, Har spelat ca 6 månader

Har du några tidigare erfarenheter? Jag har en del erfarenhet eftersom jag har haft en devv server där jag har lärt mig nästan allt om /noclip osv sen har jag vänner som är i staff teamet som kan hjälpa mig om jag skulle behöva hjälp. Sen vet jag hur man hanterar logs och vet hur staff arbete fungerar. Har varit Servervakt där jag har lärt mig kommandon och sen har jag varit Medlemskaps Ansvarig där jag har lärt mig hur discorden och forumet fungerar.

Hur goda kunskaper har du gällande staff relaterade-kommandon? Har väldigt bra erfarenhet när det gäller staff kommandon!

/kick (id) (anledning) då sparkar jag någon från servern som inte sköter reglena.
/revive (id) Då gör jag någon som ligger död helt till liv helt enkelt.
/dv Då tar du helt enkelt bort en bil som t.ex står stilla mitt på gatan utan någon förare.
/togglename Visar allas Steam namn på räckvidd.
/toggleid Det är så att man ska kunna se allas ID på distans så att det blir lättare att kunna banna folk eller liknande.
/sqlban (id) (tid) (anledning) med detta kommando så bannar du folk.
/sqlbanoffline . (hex-id) (lLängd på ban) (anledning) Detta är exakt likadant som /sqlban bara att med detta så bannar du folk som är offline.
/sqlsearch (namn på steam) Detta gör så att du kan med hjälp av deras steamnamn få reda på deras Hex ID.
/spec (id) för att kunna spectata någon. Klicka även på G för att kolla dens invetory.
/bring (id) Du tar någon till platsen du är på.
/freeze (id) Med detta så gör du så en spelare står stilla.
/unfreeze (id) Du gör så att en spelare kan röra på sig igen.
/skin (id) För att kunna ge någon skin.
/sqlunban (hex-id) Då tar du bort någons ban.
/svban (id) för att banna någon i 60 minuter.
/sv Då skriver du i servervakt chatten.
/sc Då skriver du i Support chatten.
/who (id) Här ser du en spelares befoginheter. T.ex om han är Kriminell.
/setjob (id) (jobb) (rang) Då sätter du dig själv eller någon annan som ett job t.ex Polismyndigheten.
/giveweapon (id) Du ger någon ett vapen.
/giveitem (id) Du ger någon ett föremål t.ex en telefon.
/tpm Då teleporterar du dig själv till din waypoint på mappen.
/sqlbanhistory Här kan du se folks ban historik.
/announce Här skriver du endast ett viktigt meddelande till alla.
/ooc Här skriver du i ooc chatten alla ser detta.
/goto (id) här går du till en specifik spelare.
/clearinventory (id) Du rensar någons inventory.
/clearall Du rensar chatten för alla på hela servern.
/addkey (namn) Du spawnar in en nyckel.
/noclip För att kunna gå in i noclip och bli osynlig.
/givemoney (id) (summa pengar) För att kunna ge en spelare pengar.

Vilka områden i staff teamet är du intresserade att jobba inom? RP, Support, Kriminell

Finns det något område utifrån de ovanstående som du inte är beredd att jobba inom? Nej faktiskt inte, Alla sorts områden gör mig intresserad så jag är öppet för allt :)

Finns det något annat som du skulle vilja berätta för oss? Nej inte just nu. Mvh Oliver

Senast ändrad:
Tillbaka