Accepterad Oliver welander | Ansökan till Staff [320]

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

F1ash

Medlem
Meddelanden
78
Reaction score
2
Vad är ditt namn i verkligheten? Oliver

Ditt discordnamn: _Laddaren

Ange ditt födelsedatum 23 Januari 2010

Varför ska just du bli staff? Jo, jag ska börja med att berätta lite om hur jag ligger till. Jag spelat på Unive sedan 2021 då jag redan började lära mig att det finns massiva mängder av folk som bryter mot regler. Staffs som behöver klipp för att banna folk osv. Men nu på sistone så har jag inte RP:at lika mycket. Det slutar mest med att jag fastnar på en parkbänk och ruttnar. Men nu ska jag ta nya tag och fortsätta som Staff här på Unive och ta del av ett helt nytt community.

Anledningen varför just jag ska bli Staff är för att jag är snäll och visar respekt till allt och alla då jag både vet vad som är rätt och fel. Jag är inte den bannar alla direkt beroende på vad personen har gjort, och med tanke på att jag vill utveckla RPn så mycket som möjligt så kommer jag kriga för att det ska vara så bra RP nivå som det bara går.
Man kan säga att jag är en effektiv kommunikatör.
Jag gillar att arbeta med andra och att samarbeta. Det gör jobbet bara roligare och bättre eftersom att det kan tas bättre beslut än om trötta jag på en måndagkväll ska behöva dystert behöva tänka som en idiot.
Däremot när jag inte är en sengångare så är jag såklart mycket snabb och kan vara en riktigt jävel på att hitta de mest kreativa lösningar!

Jag har ju även alltid haft ett stort intresse för att bli Staff då jag känner att man får äga rum lite om du förstår vad jag menar. Jag gillar inte folk som som bryter mot reglerna eller är uppkäftiga. Såklart så kan man göra fel, ”vilket alla gör” och kritik kan jag ta, men när det börjas med massa Staff dissar face to face och sådant liknande då blir det konsekvensers och istället för det så ska folk ha rätt att ge ”minus eller plus rep”. Eller en eventuell anmälan om denna medlem tycker att jag har gjort ett fel.

Jag har en speciell styrka också och det är att jag kan känna saker som en person inte riktigt har försökt att uttrycka eller att jag förstår hur det skulle kännas om jag sätt i hans situation. Enkelt sakt jag kan se saker från olika perspektiv och känna om saker inte står rätt till.

Jag ser detta som en möjlighet för något stort i Unives Staff community team!

Vad tycker du inte fungerar på Unive? Jag tycker att reglerna som ska följas inte följs av alla medlemmar på servern. Det är inkompetenta personer som inte tar åt sig när staffs är snälla och ger de en varning, men ändå fortsätter att bryta mot reglerna för sin egen vinning! Sedan det som jag är mest trött på är att det blir brist på RPn! Speciellt bland kriminella, jag får se power gaming, ooc snack, backseat gaming och mycket mer nästan varje dag. Detta har utsatt mitt RP och min tid till att sitta och snacka med sådana personer och säga att de gör fel. Men eftersom att jag inte är Staff så är det ändå aldrig någon som lyssnar eller tar åt sig. Dessa personer borde fatta att det är själv klart! RP=role play och det betyder att man ska rollspela en karaktär och inte alltid sig själv. Man kan ju inte skita i RPn när det är det som Unive är byggt på! ”Sveriges största RP server.” Jag är även trött på dessa kriminella som skiter i RPn helt de blir skjutna i benet och fortsätter skrika till en kompis ”Skjuta han Skjuta han” istället för att RP på skador eller ett bättre exempel att man säger ”vad gör du!” RP ska vara socialt! Punkt slut.
Sedan så finns det dessa personer som blir hotade bara för att de försöker vissa vad som faktiskt är rätt och fel. Det finns också folk som ska sitta och bråka för att få konversation överstökade då det bara finns en vinnare, Vad der för jävla dominans!

Hur ska DU, tillsammans med övriga Staff Teamet lösa problemet som du nämnde ovan? Såhär ska vi lösa dessa problem: Vi ska banna de som inte lyssnar på varningar, och det är med hjälp av att vi ska fortsätta specca efter vi har gett personen/personerna en varning. Då vi staffs kan se om individen/individerna har lärt sig. När det kommer till att bryta mot reglerna så gör det mig ledsen därför tycker jag att vi bara ska dra roller/banna folk beroende på hur grovt det är. Anledningen Varför jag kommer vara strängare med vissa grejer är för att jag lyssnar på vad 320 säger och han säger ju att det bara är att skicka dessa personer som bryter mot dessa regler "dirket". Jag tycker ju att RPn kan förbättras hos många och jag bryr mig inte hur långt tid det tar, men jag ska ge folk varningar och hjälpa nya personer genom att skriva ”/m” och Staff samtal. När jag har gjort detta då ska RPn ligga på en okej nivå. Jag är en ganska så snäll person och gillar att hjälpa till så jag tillåter inte att folk ska bli hotade, så det är bara att ta ett rejält snack med de eller lära de en läxa med en ban. När det gäller bråken på Unive så ska det alltid finnas en staff att kontakta. Man ska känna sig trygg på Unive! Punkt slut här
Med.

Hur agerar man professionellt sin staff roll? Hur viktigt är det för dig att agera professionellt? Som en professionell Staff i Unives Staff community så ska man visa: Kärlek, Snällhet, hjälpsamhet, men framför allt ”Respekt”. Man ska kunna samarbeta och kunna avgöra svåra beslut där man tänker på det positiva för det som bara skapar konsekvenser. En staff ska även vara vänlig mot kollegor och kunna ta kritik om man gjort fel. I Staff teamet så ska det också finnas en typ och social RP, man måste inte alltid banna folk för varenda liten grej. Var trevlig ta en snack med personen och låt honom fortsätta med sitt RP, bara för att man är Staff så betyder inte det att man alltid har rätt och vet allt. Personen kanske är ny till FiveM eller Unive, Personen kanske en annan backstory än vad Staffen såg. Korruption är något som är väldigt viktigt! Tänk dig att alla känner alla och ingen vill banna sig kompis, då skulle inte servern brista och det skulle finnas regelbrott över allt. Jag har även hört folk säga ” Jag känner denna staffen och han kommer inte banna mig” så ska det inte vara.

Hur ska du lägga upp ditt staff arbete med balans till ditt privata liv och din RP? Jag går ju i skolan med tanke på min ålder, men nu när jag tar lov snart så kommer jag att ta mitt Staff arbete till en ny nivå, precis som jag gjorde med mitt RP. Men nu när jag är utbränd av att RP efter 3 år så kommer jag ungefär att göra Staff arbete 2/3 av den tid jag spelar vilket är 5-6 timmar om dagen. Skulle kunna vara mer Staff arbete om man jag har haft en bra dag och det inte finns något att hitta på på min karaktär. Sedan så kan det ske ledigheter ifall man ska resa bort under sommaren, vilket borde vara förståligt!

Hur länge har du spelat på Unive? Min första gång jag spelade på Unive var 2021. Men jag har tagit lite pauser och sådant pga att ibland blir man utbränd och hjärnan måste ta nya tag.

Har du tidigare erfarenheter som staff? Jag har inga tidigare erfarenheter inom Unives Staff community team. Men jag vet ändå hur allt fungerar och sådant. Med tanke på att jag har spelat på Unive sedan 2021 så kan jag reglerna lika bra som min svenska lärare kan alla plural och stilfigurer. Därför vet jag hur jag ska lösa situationer, vad som är fel och rätt och hur man allmänt är en bra Staff här på Unive! Jag har även skrivit mycket om allt jag kan här ovan då lär vet mycket om hur jag kommer att vara som Staff.

Vilket ansvarsområde söker du att jobba i? RP

Vilka andra områden kan du också tänka dig jobba inom? RP, Support, Kriminell, Servervakt

Accepterar du att du inte kommer kunna RP:a som vanligt under din Helpertid? Ja

Senast ändrad:
+rep En fantastisk kille med hjärtat på rätt plats, kommer bli en superbra staff

+rep väldigt skön grabb tycker faktigst han ska få staff å så han kan mycket om reglerna tror han kommer sköta de galant :D

+rep riktig kung, har alltid varit bra på att rpa och kan alla regler.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka