Accepterad OfficerNisse | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Bl1cky

Icke Medlem
Meddelanden
175
Reaction score
32
Ange ditt födelsedatum: 24 Juli 2008

Vad heter du på discord? N I S S E#4726

Är du whitelistad? Ja

Hur många timmar har du på FiveM? 554 timmar totalt.

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 3-5-6 timmar

Hur ofta kommer du vara inne? Jag kommer vara inne varje dag efter skolan.

Hur många timmar har du på FiveM? 554 timmar totalt.

Vad heter du? Martin Fredriksson

Hur gammal är du? 26

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? För att jag kommer göra platsen till ett säkrare ställe både jag och kollegor jag är också väldigt rättvis av mig jag dömer inte folk ifrån vilket land de kommer ifrån eller såna saker, jag vill alltså hjälpa samhället till att bli en bättre plats. Jag kan också ta kritik jag tar åt mig väldigt mycket och kommer att förbättra mig till nästa fall om de tycker att jag har gjort något dåligt. Vill också att folk ska kunna gå på stadens gator utan att känna sig rädda för att bli rånade eller bli påkörda av folk som kommer körandes i 270km/h.

Varför ska just du bli anställd? Är att jag ska styra upp samhället på serven och göra den till en bättre plats för både civila och poliser. Är även bra på att jobba under stress och följa order. Jag är bra på att snacka med folk och backar INTE om en kollega behöver hjälp. Jobbar inte häller för pengarna, jag jobbar för att hjälpa staden och hålla stadens medborgare trygg.

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Martins Styrkor: 1. Han är social, 2. bra kondition, 3. bra på att jobba ihop med människor.

Martins svagheter: 1. dålig på att ljuga, 2. gillar inte när folk pratar samtidigt 3. Dålig på att flyga helikopter.

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? Ja! Jag har varit Polis i andra städer och så har jag varit Biträdande Securitas chef.
Ranker jag har haft: Aspirant, Assistent, Assistent 4 år anställd och Kriminalinspektör (Gruppchef)

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Jag säger i radion min rakel nummer och sen berättar att jag har stoppat en fordon som har kört i 200km/h, Sen går jag fram till bilen och säger trevligt att han ska visa sin körkort men om han inte har så frågar jag han för ID-kort. sen så går jag till bilen och tittar på Polis databasen om han har blivit stoppat förut om han inte har blivit det så går jag fram och ger tillbaka ID-kortet och ger han en böter i 950 för att ha kört i 200km/h och sen beslagtar jag fordonet.

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Jag tar direkt upp radion och säger vad som har hänt och att min kollega har blivit skjuten och hur gärningsmannen såg ut och vad det var för bil modell o vilken färg och vart han åkte, efter det så ringer jag ambulansen så fort som möjligt och samtidigt när dem är på väg så kan jag kolla hans puls och stoppa blödningen . Sedan när ambulansen är på plats och har tagit honom till sjukhuset så hjälper jag mina andra kollegor att stoppa gärningsmannen som sköt min kollega.

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Jag och min kollega spärrar området så civila inte han åka förbi området där banken pågår, efter det så väntar vi bakom bilarna tills alla andra kollegor har kommit, när dom har kommit så får befäl eller chefen förhandlare med rånarna och bestämma något hur dom ska göra, om dom ska åka där ifrån och lämnar kvar gisslan eller om dom ska göra det på en annat sätt. när rånarna har åkt så springer alla in i banken och kollar så dom inte har tappat något eller om dom har glömt något.

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? Jag och min kollega skulle åka till platsen och när vi ser mannen springer emot oss och viftar med kniv så tar vi upp taser och siktar på mannen och skriker "Polis! Stanna!" Om han ej lyssnar och är börjar närma sig så skjuter en av oss taser så han ramlar och då sätter vi handbojor på han och då säger vi radion att vi har fått mannen och att vi kommer ta ett förhör med honom, efter förhöret så griper vi honom och då får han sitta i fängelset.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Att man inte pratar i mun på varandra och att man inte pratar onödiga saker, Man börjar alltid med sitt rakel nummer och slutar alltid med kom eller klart slut. Tex 31-4610 till 31-1046, kom typ så
och att man tänker, trycker och pratar.

Vad betyder våldstrappan? Att man inte ska ta fram sitt tjänstevapen först utan att man börjar med att prata därefter fysiska krafter eller vad man säger efter det batong och el-pistol och om det verkligen behövs så är det tjänstevapnet. Alltså när vi använder våld.
Det finns
Skjutvapen
Hund
Fängelse
Taser
Batong
Tillsägelse

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka