Nekad NisseLarsson | Polismyndigheten Ansökan

Välkommen till Unive

Ett av Sveriges största gamingcommunityn med inriktning på GTA Roleplay

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

NisseLarsson

Icke Medlem
Meddelanden
7
Reaction score
0
Ange ditt födelsedatum: 13 Mars 1992

Vad heter du på discord? fragzcore#1744

Är du whitelistad? Nej

Hur många timmar har du på FiveM? ungefär 4

Hur många timmar per dag kommer du vara aktiv? 5

Hur ofta kommer du vara inne? varje dag

Hur många timmar har du på FiveM? ungefär 4

Vad heter du? Nisse Larsson

Hur gammal är du? 28

Har du B-Körkort? Ja

Varför vill du bli polis? Därför att jag vill upprätthålla lagar och regler i vårt samhälle, har lekt polis hela livet som liten hemma

Varför ska just du bli anställd? Därför att jag kommer bli en extremt bra polis

Vilka styrkor och svagheter har du som person? (Nämn minst 3 stycken) Jag är stark,uthållig och väldigt målmedveten
svagheter har jag inga förutom att jag jobbar för mycket

Har du poliserfarenheter sen tidigare, isåfall vad? nej men tittat väldigt mkt på polis serier och även lekt polis, har även varit ordningsvakt tidigare

Du som aspirant stannar ett fordon på motorvägen, personen har kört i 200km/h och har inget körkort. Vad gör du? Stannar fordonet och går fram till föraren samt frågar vad som hänt, och att hastigheten här är 110, tar utandingstest samt kollar om föraren har körkort, vilket den inte har, tar körkortet och ger böter

Du och en kollega stannar ett fordon, ni söker upp fordonet och märker att ägaren av fordonet är efterlyst. Din kollega går fram medans du sitter kvar i bilen, då skjuter personen din kollega och åker därifrån. Vad gör du? Åker efter samt kallar på backup försöker få stopp på personen och sen griper

Du som är aspirant och din kollega är ute patrullerar. Då får ni ett larm om bankrån på stora banken ni åker till banken. Vad gör du när ni har kommit dit? Sätter mig och min kollega i skydd bakom bilen ringer på förstärkning, inväntar den sen får man se vad som utspelar sig om det är gisslandrama eller ej. isåfall får man försöka lugnt och försiktigt prata ut förövarna ur banken, fungerar inte det får man ringa ytterligare förstärkning och försöka gå in i banken och oskadliggöra delinkventerna

Du som aspirant blir tillkallad till ett larm där det är en man som går runt och viftar med kniv, ni anländer till platsen och ser att mannen närmar er hastigt, han viftar med kniven och skriker på er. Vad gör du? skriker POLIS SLÄPP VAPNET, sen skjuter jag ett varningsskott om han inte lyssnar, fortsätter han då så skjuter jag han i benet.

Förklara vad radiodisciplin innebär. Radiodisciplin är viktigt i all radiokommunikation, men ett måste på nödkanalen. Bristande radiodiciplin kan innebära att viktig information inte når mottagaren på grund av att radionätet är belastat med annan, mindre viktig trafik. Ett radionäts effektivitet avgörs till stor del av dess användare. En bra minnesregel är ”tänk, tryck, tala” – dvs. tänk efter före vad som ska sägas och till vem, tryck in sändknappen och vänta en sekund och tala därefter. Ett bra radiomeddelande är tydligt, korrekt och kortfattat.

Vad betyder våldstrappan? Det är hur mycket våld en polis får utföra gentemot vad för brott som håller på att begås

Nekad, utveckla dina svar tack!
Reagera med en tumme upp om du sett detta meddelande.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Tillbaka